[Slackware 8.1]LM-sensors wil niet compilen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

No13

/me was here

Topicstarter
Ik heb zojuist van www.lm-sensors.nu de zip van lm_sensors 2.6.4 en i2c 2.6.4 gedownload.

Netjes uitgepakt, i2c make; make install gedaan... Nix aan de hand,

Maar nu wil ik dus LM_Sensors zelf gaan compilen en nu krijg ik na een tijdje

make: *** No rule to make target `errno.h', needed by `prog/detect/i2cdetect.rd'. Stop.

Ik heb kernel versie 2.4.18, slackware 8.1, kernel source is geïnstalleerd

kan iemand me misschien hier even uithelpen ??

[edit] Ik heb in Makefile het pad naar de broncode op /usr/src/linux-2.4.18 staan, de include map is /usr/src/linux-2.4.18/include en in /usr/src/linux-2.4.18/include/linux staat het bestand errno.h uit de foutmelding...misschien dat mensen hier iets aan hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door No13 op 28-08-2002 20:06 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 20:51

Sjonny

Fratser

waarschijnlijk heb je met deze kernel source niet je eigen kernel gemaakt. je moet dan wel ff make menuconfig en make dep in je /usr/src/linux (deze is er toch zeker wel eh?) draaien, en dan kom je denk ik al een heel eind.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 20:51

Sjonny

Fratser

No13 schreef op 28 augustus 2002 @ 19:56:
[edit] Ik heb in Makefile het pad naar de broncode op /usr/src/linux-2.4.18 staan, de include map is /usr/src/linux-2.4.18/include en in /usr/src/linux-2.4.18/include/linux staat het bestand errno.h uit de foutmelding...misschien dat mensen hier iets aan hebben?
dus ook wel `ln -s /usr/src/linux-2.4.18 /usr/src/linux` gedaan??

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Ik heb in Makefile opgegeven dat hij ipv /usr/src/linux dus /usr/src/linux-2.4.18 moet gebruiken, maar ik zal bevenstaande even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
root@Wicked:/usr/src/linux# make menuconfig
rm -f include/asm
( cd include ; ln -sf asm-i386 asm)
make -C scripts/lxdialog all
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.4.18/scripts/lxdialog'
/usr/i386-slackware-linux/bin/ld: cannot open crt1.o: No such file or directory
collect2: ld returned 1 exit status

>> Unable to find the Ncurses libraries.
>>
>> You must have Ncurses installed in order
>> to use 'make menuconfig'

make[1]: *** [ncurses] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.18/scripts/lxdialog'
make: *** [menuconfig] Error 2

ik val van het ene probleem in het andere :S

ik heb WEL ncurses geïnstalleerd (nogmaals verwijdert en opnieuw geinstalleerd om te testen) maar dat wil dus niet echt :S

[edit] Vind ik het toch vreemd dat i2c wel zonder problemen ineens werkte, de vars in de Makefile van i2c en die van lm_sensors zijn toch echt hetzelfde

[edit2]
de inhoud van /usr/src/linux is identiek aan /usr/src/linux-2.4.18 dus daar kan het ook niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

De problemen die jij beschrijft heb ik niet. Maar ik heb dan een eigen kerneltje gebakken. Wellicht zou jij dat ook even moeten doen. De config file van de (Slackware) kernel zou heel goed wel eens in /boot kunnen staan en anders staat ie zeker op de cd. Ik denk niet dat je verder de kernel hoeft te installeren, maar dat mag natuurlijk wel.

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
ik heb gister van www.kernel.org een nieuwe kernel gedownload, ik zal eens ergens een howto opzoeken hoe ik nu verder moet want dis de eerste keer dat ik met de kernel moet gaan kloten...

Scheelt dat het geen belangrijke pc is :) gaat het mis kan ik gewoon de schijf leeggooien en slackware opnieuw installeren
Pagina: 1