Toon posts:

[Car Audio]MDF Hoedenplank gemaakt [PICS!]

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ooit heb ik ergens in een topic op lopen scheppen over mijn zelf gemaakte hoedenplank :P Er werd meteen gezegd:"PICS!" Maar ja, die had ik dus niet. Nu dus wel ;)

Hoe heb ik em gemaakt? 2 platen mdf gehaald. De diktes weet ik niet meer precies. 8mm en 10mm geloof ik. Op de 8mm heb ik lekker zitten tekenen met een potloodje en toen uitgezaagd. Daarna gelijmd op de 10mm, bekleden, klaar. De bekleding is speciaal voor hoedenplanken. Bij elke redelijke car audio zaak kun je het op kleurnr. kopen. Het is er gewoon opgelijmt.

Misschien is het moeilijk te zien, maar er zitten 2 soort van rondingen in. Daaronder zitten de spreakers dus. Tussen het doek en de speakers zit fijn gaas. Dit is alleen niet zo sterk dat je er iets op kan leggen. De cirkel in het middem is het VW logo :+ (duh..).
Door dus 2 platen te verlijmen krijg je echt een leuk effect. In het echt is hij natuurlijk veel mooier als op de foto (das geen geintje, das echt waar ;) )

Het is al lang geleden dat ik hem gemaakt heb, maar ik kon er nu pas plaatjes van schieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/PICT1571.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/PICT1572.JPG

Er wordt vaak gevraagd waar je die hoedenplanken kan kopen >:) Zelf maken dus..

Ow en let niet op mn auto.. Tijd niet gewassen en het regent bladeren hierzo :(

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Mooi ding hoor :)
Vooral dat logo erin :9~

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

lekker stampen op de weg :)

hoeveel watt zit er in???

blabla

Verwijderd

MidiMaze schreef op 28 augustus 2002 @ 21:08:
lekker stampen op de weg :)

hoeveel watt zit er in???
5000 watt bekleding...

Verder issie wel l337 gemaakt, echt mooi met dat VW logo derin, ga je er nog boxen onder vast maken?

Verwijderd

Mooi gedaan! Zitten d'r ook speakers in?

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk zitten er speakers in!!! Ghehehe. Onder de golvende lijn zeg maar (op het bovenste plaatje dus links en rechts). Dus tegen de achterbank. Ze zijn niet voor niks onzichtbaar ;)
Het zijn Pioneers 6x9 van 260W max. Er komen later Bostons in. Zowel voor als achter. De kenners weten dat deze speakers nogal duur zijn, dus ff sparen nog voor mij ;)
De deurpanelen aan de voorkant ga ik ook zelf klussen btw..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

netjes... je brengt me op ideeën...
Heb je de randen om het logo scherp gelaten of afgerond? (scheurt het doek dan niet op de randen)
en met welke lijm heb je het doek geplakt?

Wise enough to play the fool

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Hoe krijg je het voor elkaar dat het doek zo strak naar beneden gaat om het logo heen? ik kan me voorstellen dan het (vooral aan de binnenkant van het logo) strak "hoog" blijft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, over het aanbrengen van het doek.

Ik heb de randen gelaten zoals ze waren. Niets aan gedaan dus. De stof rekt niet of nauwelijks (wel een beetje). Het is dus echt een k#t werk om het er netjes overheen te krijgen. Ik ben begonnen met het logo en toen naarbuiten gewerkt. Telkens een stukje lijmen en dan weer wrijven. Heel voorzichtig allemaal want als je echt hard wrijft gaat het pluizen (Tja, de kwaliteit van de stof suckt).
Normaal doe je zoiets met spuitlijm. Ik heb het echter met een tube Bison gedaan. Dit omdat het gewoon supervast moest zitten. Je kan je voorstellen dat er wat spanning op staat bij de randen. Elke rand heb ik heel vaak in de hoek gedrukt om zo de "scherpte" erin te krijgen. Als je hem in het echt ziet dan zie je wel dat het 1 doek is wat eroverheen ligt.
Toen ik de plank maakte zag het er allemaal heel ruw uit. Ik heb toen heel even de bekleding er op gelegd om te kijken... OMG! dacht ik.. Hij werd veel mooier dan ik dacht. Ik heb nog even gekeken om het logo apart te doen. Dus apart te bekleden, maar dat is niks. Teveel naden dan en je moet teveel knippen.
De onderkant is trouwens ook bekleed en tegen de onderkant zitten dus ook de speakers.
Hoe dunner de bovenplaat hoe makkelijker het bekleden gaat (logisch toch?). Let echter wel op dat je niet te dun neemt. Anders zie je het logo minder. 6mm zou nog kunnen denk ik.. Dat ga ik ook gebruiken voor mn bodemplaat in de kofferbak. Die plaat zit er al in, maar is maar heel even gebruikt. Hij is ook niet af. Waarom? Nou, alles is een tijd geleden uit mn auto gejat en ik heb er daarna geen geld meer aan uitgegeven.. Ik had toen dus ook geen hoedenplank meer, dus heb ik deze gemaakt. Hiervoor had ik een std hoedenplank nagemaakt.

Edit:
Als je op het plaatje kijkt zie je dat er een glooiing in de achterkant zit. Dus tegen de kofferbak aan. Dit moest omdat de plank wat dikker is dan een normale hoedenplank. De 2 afdrukken aan iedere kant van de plank zijn van de schuimrubbers op de kofferbak. Zo wordt de plank dus geklemd en kan hij geen kant op tijden het rijden. Alleen als ik hem wilde laten klemmen moest ik dus een stuk weg vijlen. Je ziet het bijna niet..

Verwijderd

vet gedaan dat logo :9~

hobby-bob'en is altijd leuk...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 21:03

momania

iPhone 30! Bam!

He da's een bekende :+

* momania heeft er ook aan meemogen sleutelen :)

Had ik dat niet gedaan, had fewture twee planken kunnen verzagen,
omdat zijn berekeningen van het logo de eerste keer niet correct waren 8) >:)

edit:

Je had wel eerste ff je auto mogen wassen voor de foto ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 29 augustus 2002 @ 17:27:
He da's een bekende :+

* momania heeft er ook aan meemogen sleutelen :)

Had ik dat niet gedaan, had fewture twee planken kunnen verzagen,
omdat zijn berekeningen van het logo de eerste keer niet correct waren 8) >:)
Op 1 lijn na ja... ;)

Edit: Momania kan altijd heel goed helpen :+ >:)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 29 augustus 2002 @ 17:27:
edit:

Je had wel eerste ff je auto mogen wassen voor de foto ;)
:(

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
hopelijk heb je een klasse 2 of klasse 3 alarm in zitten :P, want MDF hoedenplank zitten altijd vol met vette shit plus een kist ofzo en een versterkertje of twee onder...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nacho_Man schreef op 29 augustus 2002 @ 17:38:
hopelijk heb je een klasse 2 of klasse 3 alarm in zitten :P, want MDF hoedenplank zitten altijd vol met vette shit plus een kist ofzo en een versterkertje of twee onder...
Dat heeft ie nog niet... (nog niet dus, komt er wel in)

Maar de vorige keer dat alles gejat was, had ie nog een hele grote Pioneer sticker
op z'n achterruit zitten....en da's niet zo verstandig in een grote stad..

Eigenlijk moet een ander gewoon met z'n poten van andermans spullen afblijven,
maar dat schijnt dezer dagen zo te horen of zo :(

Verwijderd

momania schreef op 29 augustus 2002 @ 17:44:
[...]

Maar de vorige keer dat alles gejat was, had ie nog een hele grote Pioneer sticker

ja... is leuk om te laten zien dat je goed spul IN je auto hebt, maar er zijn zat mensen die het dan nodig vinden om dat spul UIT je auto te halen :(

de vriend van een nichtje ook... die had van die grote jbl dingen in z'n hoedenplank zitten en op een dusdanige manier dat ze goed opvielen enzo |:(
gevolg: achterruit ingetikt en hele hoedenplank pleituh

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 29 augustus 2002 @ 17:44:
[...]

Jep idd.. Woonde er net 2 weken.. Ik wist wel dat die sticker eraf moest hoor. Alleen denk je dan, dat komt wel.. Ghehe, te laat!! Was ff slikken. Overigens zag je toen ook weinig, maar ja, die sticker zei genoeg.

Dus mensen, leer van mij... Plak niet zo'n sticker er op. Niet alleen koste het mn installatie, maar ook 2 ramen en een Gstar jas plus een hoop werk.
Op dit moment zit er alleen een radio in met speakers, verder niks. Eerst alarm.

Edit: Overigens was dat niet gisteren hoor.. Is alweer een paar jaartjes geleden. (maar het doet nog steeds pijn ;) )

• Nacho_Man
ja eergisteren overkwam mijn neef zoiets; 1 gast wou zijn auto jatten
(golf II GTI 2.0 plus 17 inch hoedenplank woofer plus 2x 6 kanaals versterkers en nog wat heftige shit)
en toen die gast dat niet lukte haalde hij 2 andere gasten erbij om mn neef neer te krijgen, maar gelukkig had je nog behulpzame mensen daaro en mn neef werd geholpen.
Maar tis wel onzin maar het is gewoon plus en min...goed tegen kwaad...

*edit: typos*

Verwijderd

Topicstarter
Nacho_Man schreef op 29 augustus 2002 @ 18:07:
ja eergisteren overkwam mijn neef zoiets; 1 gast wou zijn auto jatten
(golf II GTI 2.0 plus 17 inch hoedenplank woofer plus 2x 6 kanaals versterkers en nog wat heftige shit)
en toen die gast dat niet lukte haalde hij 2 andere gasten erbij om mn neef neer te krijgen, maar gelukkig had je nog behulpzame mensen daaro en mn neef werd geholpen.
Maar tis wel onzin maar het is gewoon plus en min...goed tegen kwaad...

*edit: typos*
Damn... Das nie normaal meer man!

Bij mn eventuele volgende installatie wordt er wel rekening mee gehouden in het ontwerp. Met diefstal bedoel ik dan. Moeten ze natuurlijk niet de hele auto jatten :+ Het wordt er iig zo ingezet dat ze het niet mee kunnen nemen zonder een karretje met powertools bij zich te hebben >:)
Het logo wat nu in m'n hoedenplank staat geeft natuurlijk ook te denken als je het nu zo ziet. Maar als je langs de auto loopt zie je het niet. Tis gewoon zwart. Pas als je echt door het raam kijkt zie je iets van een vormpje. Waar ik woon heb ik ook nooit de muziek hard staan. Je weet maar nooit...

• Nacho_Man
...

tjah...ik dat wereldje wel een beetje, en ik moet zeggen dat die gasten er niet gewoon langslopen...ze hebben iig arendsogen ;) en en zo'n logo is wat je zegt ook niet slim...maar ja...het kan iedereen gebeuren
Heb je nog wat picca's van het design en de onderkant van de plank en zonder die laken erop?

Verwijderd

Topicstarter
Nacho_Man schreef op 30 augustus 2002 @ 00:49:
...

tjah...ik dat wereldje wel een beetje, en ik moet zeggen dat die gasten er niet gewoon langslopen...ze hebben iig arendsogen ;) en en zo'n logo is wat je zegt ook niet slim...maar ja...het kan iedereen gebeuren
Heb je nog wat picca's van het design en de onderkant van de plank en zonder die laken erop?
Nee heb ik niet.. Maar tis gewoon mdf. Het gaas voor de speakers zit tussen de platen in zeg maar en dan naar boven gedrukt zodat het netjes aansluit met het doek. De speakers zitten er van onder tegen aan geschroeft.
Zonder doek is het gewoon vet lelijk ondanks dat ik heeeeel erg netjes gezaagd heb. Dus toen het doek erover ging hadden Momania en ik echt iets van : WOW, COOL! :P

Verwijderd

HEHE, en zo hoort het Fewture!! cool dingetje, alleen ik ben het tog een beetje met momania eens or!! een poetsbeurtje had wel gemogen voor de foto.. :P >:)

en inderdaad niet TE vast maken je hoedenplank anders nemen ze je hele auto mee jah.... das helemaal kut, MAAR dat kun je weer oplossen zonder alarm maar gewoon een lekkere Brulpijp deronder!! daar wordt je waarscijnlijk wel wakker van.. maar of je op tijd bent..... :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 08:14:
HEHE, en zo hoort het Fewture!! cool dingetje,
Tnx :Y) 8)
alleen ik ben het tog een beetje met momania eens or!! een poetsbeurtje had wel gemogen voor de foto.. :P >:)
/me pakt de poetsdoek :+

Volgende week gaan we Momania's auto doen (de kofferbak). Crea met MDF en Plexiglas. Zal kijken of ik een digicam kan regelen..
;)

Verwijderd

Topicstarter
Het resultaat van de poetsdoek!! :+ ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/Golf3tdi.JPG

We hadden een betere camera dus hebben Momania en ik nog ff betere pics gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/Pict0052.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/Pict0057.JPG

Vooral op de laatste foto zie je goed hoe het logo erin zit.

Edit: even gecensureerd..

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ahh..wat is ie weer mooi :+

Wat een poetsdoek al niet kan doen 8)

Pagina: 1