Toon posts:

[Delphi] Plaatje van een control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

is het mogelijk om van een bepaalde control (met de maten daarvan) een plaatje te krijgen. Het liefs zonder die eerst op te hoeven slaan.
Het is de bedoeling dat ik bijv een plaatje krijg van een TButton, zoals die op mijn form staat. Zodat ik de later weer als plaatje kan gebruiken.
(Ik hoef natuurlijk geen plaatje van een Button te hebben).

Alvast bedankt

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je dus een screenshot hebben van een bepaald stukje op je beeldscherm, om dit vervolgens een andere keer weer te gebruiken? :?

Verwijderd

Kijk hier eens misschien heb je er iets aan want ik snap niet echt wat je bedoeld :?

http://216.26.168.92/vbapi/ref/

Verwijderd

Je bent inderdaad erg onduidelijk...Probeer eens de vraag opnieuw te stellen en dan wat duidelijker.

Bedankt :-)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil :
Ik wil van een control (TChart) wat ik op mijn form het staan, een plaatjes maken, maar alleen van die control.

Een TChart kun je wel opslaan als jpg of uit printen. Alleen wil ik niet eerst dat ding opslaan in tmp filetje en daarna weer openen. Standaard uitprinten is ook niet helemaal soepel.
En wil graag mijn diagram op mijn eigen printje erbij zetten.

Dus ik dacht, misschien is er een functie waarmee van control x de huidige beeld status kunt opvragen.

Verwijderd

Kan je niet gewoon gebruik maken van het Canvas van de Chart?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kunt van je control (of het form, als het niet gaat) de DC (Device Context) opvragen met GetDC() en vervolgens de inhoud daarvan naar een andere DC kopieren BitBlt(). De andere DC kan van een TBitmap zijn, want, zoals je misschien weet, een DC==Canvas.Handle.

ohja, dit werkt dus niet met DirectX of overlay, maar das niet erg he :)

日本!🎌

Pagina: 1