Wie helpt me?
sinds enkele uren zegt 'ie. beter lezenVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:38:
je bedoelt toch niet die 2 strepen die ieder trinitron scherm heeft?
Lul je d'r maar uitVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:40:
[...]
misschien is het 'm nog niet eerder opgevallen, komt vaak voor.
langer nadenken
idd, het ziet er namelijk heel erg uit alsof hij net een smsje krijgt en zijn telefoon onder zijn monitor ligt.floduR schreef op 28 augustus 2002 @ 20:06:
het kan zijn dat je videokaart geladen is, haal em eruit en hou em ff tegen de verwarming ofzo (of tegen jezelf)
die strepen bewegen neem ik aan? dan is het meestal een storing in de buurt van je monitor (stereotoren, boxen, telefoon, andere spanningsbronnen)
als je monitor het niet goed meer doet staan de trepen meestal stil (maar niet altijd)
als je videokaart kapot is, dat zie je vanalles maar geen strepen (meestal)
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
moiré is iets heel anders, dat is interferentie in de pixels, zeer klein dus (de scherpte)D-Loc schreef op 28 augustus 2002 @ 20:21:
h-moire v-more....
gebruik die opties eens op je monitor...
--------------
Horizontal Moire (H Moire). Removes the horizontal line pattern which results from interference.
Vertical Moire (V Moire). Removes the vertical line pattern which results from interference.
--------------
Had ik dus ook maar dan verticaal....
Die foto die je hierboven ziet is hetzelfde als je een filmopname van een crt ziet....

[ Voor 0% gewijzigd door floduR op 28-08-2002 20:31 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Verwijderd
Huh? Ik heb volgens mij een perfecte monitorfloduR schreef op 28 augustus 2002 @ 20:24:
[...]
moiré is iets heel anders, dat is interferentie in de pixels, zeer klein dus (de scherpte)
dus dat alle pixels recht onderelkaar geprojecteerd worden, dat is dit totaal niet, dit zijn mega balken die erover heen schuiven
edit
voor de duidelijkheid, dit is moiré
[afbeelding]
als je hier een egaal grijs vlak ziet, is je monitor perfect (komt erg weinig voor)
als je hier een patroon van allerlei kleuren in ziet heb je moiré
(maar dit is een extreem geval, hier ziet bijna iedereen het, vooral bij hoge refresh rates en hoge resoluties)
The devil is in the details.
Verwijderd
Same here! En ik maar denken dat dit ouwe barrel ook aan z'n eind begon te raken.-]MaRc0[- schreef op 29 augustus 2002 @ 14:23:
[...]
Huh? Ik heb volgens mij een perfecte monitor
Ik zie hier totaal geen kleurtjes, ik zie één grijs vlak
The devil is in the details.
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:08:
[...]
Same here! En ik maar denken dat dit ouwe barrel ook aan z'n eind begon te raken.
Het lijkt inderdaad op het eerdergenoemde storen van speakers/ telefoons oid. Ik had het met een lamp waar een soort van spaarlamp-achtig tl'etje in zat. Daar begon miijn monitor ook helemaal op te flippen. Ik zou dus ook het eerst aan zoiets denken.