Geschikt voor internet?

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 23:55

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Is de volgende pc geschikt voor internet??? (heel weinig gebruik!)
(1: 1 website 2: E-mail)

Intel Pentium 120 Mhz
Moederbord (2x ISA 3x PCI 4x SIMM)
32MB Ram. (Simm)
3,5" Floppydrive.
CD-rom speler (8 speed)
Videokaart.
Geluidskaart.
33k3 Modem.
Mini Tower + 200Watt voeding.
HD: 200 MB

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zolang het simpel blijft wel jah :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Jah, alleen drukke sites en al helemaal sites met flash animaties of animated gifs zullen traaaaaag zijn. Ook kleinere sites zullen traag laden. GoTten erop is niet aan te bevelen :)

Verwijderd

hmmm denk dat hij wat anders bedoelt

zelf een site hosten

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

edit:

Nevermind

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat dacht je ervan om het gewoon uit te proberen? :? :X

Specs

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als je ff een nieuwe modem koopt, dan moet het wel te doen zijn, en anders... :X

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

wat bedoel precies? hosten of mee internetten.
Ik denk dat het voor beide wel goed genoeg is

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
sdomburg schreef op 28 augustus 2002 @ 19:07:
Jah, alleen drukke sites en al helemaal sites met flash animaties of animated gifs zullen traaaaaag zijn. Ook kleinere sites zullen traag laden. GoTten erop is niet aan te bevelen :)
Pff, ik gotte op een P60 dat ging perfect hoor :P Beetje geduld doet wonderen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevinvs schreef op 28 augustus 2002 @ 19:05:
Is de volgende pc geschikt voor internet??? (heel weinig gebruik!)
(1: 1 website 2: E-mail)

Intel Pentium 120 Mhz
Moederbord (2x ISA 3x PCI 4x SIMM)
32MB Ram. (Simm)
3,5" Floppydrive.
CD-rom speler (8 speed)
Videokaart.
Geluidskaart.
33k3 Modem.
Mini Tower + 200Watt voeding.
HD: 200 MB
Dit klinkt als een bak voor een zusje/pa/ma/opa - daar is het ruim zat voor. Paar tips:

Met 32MB is Win98SE de beste OS om te kiezen. Als het ff kan Win98Lite erover gooien (dan houd je alleen de minimale dingen over. Met 200MB HDD is dat wel nodig (sowieso, je kunt zo goed als gratis 500MB HDDs oprapen tegenwoordig- die upgrade zou het allemaal een stuk ruimer maken).
Verder is Opera de lichtste browser die goed is voor 'normale mensen', Mozilla en IE6.0 zijn een beetje log voor zo'n geval. Wel zullen ze op zich draaien.

Andere tip: jumper de mobo voor een P133 ipv P120 (dus de FSB van 60 naar 66MHz verhogen)- die 10% hogere FSB merk je heel goed en de meeste P120s trekken zonder meer die kleine OC.

Oslik blyat! Oslik!

• Flippie Flink
  • Laatst online: 23:59
Hihihihihihi, sorry moet even lachen :X :X :X Hier zie je 200mb harde schijf staan. Ik heb hier 512mb alleen al aan werkgeheugen in de pc zitten :+ . Die goede oude tijd dat alles nog op diskettes en floppy's stond. ;( (een traantje van emotie)
maar weer effe ontopic: Het is wel heel langzaam, eerst was dit een p2 233 en die was echt BAGGER langzaam voor internet maar je kan het altijd proberen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GNIFFEL schreef op 28 augustus 2002 @ 20:33:
Hihihihihihi, sorry moet even lachen :X :X :X Hier zie je 200mb harde schijf staan. Ik heb hier 512mb alleen al aan werkgeheugen in de pc zitten :+ . Die goede oude tijd dat alles nog op diskettes en floppy's stond. ;( (een traantje van emotie)
maar weer effe ontopic: Het is wel heel langzaam, eerst was dit een p2 233 en die was echt BAGGER langzaam voor internet maar je kan het altijd proberen.
Zucht |:(

Als internet op een P2-233 BAGGER langzaam is kun je maar 1 conclusie:

Je hebt je OS BAGGER slecht geoptimaliseerd :O

Gewoon dingen op 'default' zetten bij installatie kan soms je PC 50% trager maken. Leer 'nee' te zeggen tegen al die troep (vooral de dingen in de systray- leve MSCONFIG) en je P2-233 is weer springlevend.

Oslik blyat! Oslik!

• Flippie Flink
  • Laatst online: 23:59
Oh ja misshien helpt het ook dat ik er vroeger van hield allemaal programmatjes op de achtergrond te draaien...........................

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Ik bedoel het echt ALLEEN voor mailen en site's BEZOEKEN. Dus geen server ofzo!
Kan ik het beste win98 erop zetten??? Zou win95 ook kunnnen???
En het is inderdaad voor opa. Die wil graag een mailtje kunnen sturen (tijd genoeg.........) en 1site van z'n hobbie.
Nog 1 vraag: Is die jumper veranderen zonder te groot risico???

Verwijderd

je kan je FSB verhogen van 60 naar 66 Mhz.. geeft in 99 van de 100 gevallen geen problemen.. gewoon proberen dus... je kan altijd nog terug..
Win98SE installeren zonder alle toeters en bellen en een groter schijfje op de kop tikken..

suc6

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevinvs schreef op 28 augustus 2002 @ 22:05:
Ik bedoel het echt ALLEEN voor mailen en site's BEZOEKEN. Dus geen server ofzo!
Kan ik het beste win98 erop zetten??? Zou win95 ook kunnnen???
Ja, maar 98 is stabieler en veelzijdiger. Eigenlijk is het gewoon een 95 bugfix. Van de 9x reeks is 98SE de meest stabiele en veelzijdige. De rest bieden in principe hetzelfde maar zijn wat minder...
En het is inderdaad voor opa. Die wil graag een mailtje kunnen sturen (tijd genoeg.........) en 1site van z'n hobbie.
Nog 1 vraag: Is die jumper veranderen zonder te groot risico???
Tja, ergste wat er mis kan gaan is dat een P120 dood gaat. Van mij kun je dan gratis een nieuwe krijgen :+

Grap met dit soort systemen is dat het werkelijk vrijwel niets scheelt dus al explodeert een deel (gebeurt IRL anders nooit), dan nog kost het niets om te repareren :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Win95 neemt net 99mb plaats in, dan nog de extra'tje zoals upgrade naar i.e 6.0 of hoger, 125, dan komen de extra tools nog, 150, dan komt het geswap van windows er nog bij die geheugen loopt te vreten van al die sites 200 Je hebt een nieuwe hd nodig.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28

magneet

Magnetic enhanced

Gewoon 98se installeren en GEEN browser update doen, ie 5 kan bijna allrs nog aan en ie6 eet alleen hdd ruimte & geheugen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Sv3n
  • Laatst online: 12-08 11:31
dion_b schreef op 29 augustus 2002 @ 06:12:
[...]

Ja, maar 98 is stabieler en veelzijdiger. Eigenlijk is het gewoon een 95 bugfix. Van de 9x reeks is 98SE de meest stabiele en veelzijdige. De rest bieden in principe hetzelfde maar zijn wat minder...
[off topic]98 stabiel laat me niet lachen 95 is toch echt stabieler.[/off topic]
En inetten gaat hier makkelijk op mijn opa heeft een p1 133 mHz met 32 mb staan waarop inetten ook makkelijk gaat.

Last.fm
Films!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sventhemen schreef op 29 augustus 2002 @ 10:01:
[...]

[off topic]98 stabiel laat me niet lachen 95 is toch echt stabieler.[/off topic]
Win98SE wel- Win98 FE was een gebugde nachtmerrie idd
En inetten gaat hier makkelijk op mijn opa heeft een p1 133 mHz met 32 mb staan waarop inetten ook makkelijk gaat.
Precies. Gewoon geen overbodige troep erop en je kunt op een snelle 486 al redelijk surfen, een vroege Pentium gaat makkelijk :)

Oslik blyat! Oslik!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier een 133 mhz runnen met win98se met mail en webserver en loopt perfect en super stabiel als je maar niet te veel instald ofcourse >:)

Verwijderd

Ik heb hier een 133mhz er bij staan met 80mb simm en 3.2gb hd maar dat loopt met win98 best aardig. je moet er niet mee gaan photoshoppen of zo want dan ben je ages aant w88 voor ie start...

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Okey, mensen bedankt voor jullie reacties....
Ik heb het systeempje ondertussen opgehaald en alles aangesloten.. er zat windows 95 op de hd, dus die geprobeerd.. maar het wou niet goed lukken met de modem.
Daarom ben ik wezen zoeken naar een iets grotere schijf waar windows98 SE wat makkelijker op kan... en toen heb ik de volgende schijf op de kop getikt:
Quantum 840 MB 3.5 series
840 AT

Inpluggen, bios alles op automatisch gezet en toen.... NIKS! :S :( :(
De bios wil hem niet herkenen.. kan ik daar nog wat aan doen???
THNX anyway...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Natuurlijk kun je daar mee internetten!! Toen ik voor het eerst op internet kwam waren er nog niet eens pentiums!!!! (ietsje overdreven natuurlijk) MAar ik was toen nog de trotse bezitter van een 486-66, en tot een paar maanden terug is dara p geinternet, ging niet altij vensnel, maar natuuriljk werkt het wel.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
kevinvs schreef op 09 oktober 2002 @ 12:40:
Okey, mensen bedankt voor jullie reacties....
Ik heb het systeempje ondertussen opgehaald en alles aangesloten.. er zat windows 95 op de hd, dus die geprobeerd.. maar het wou niet goed lukken met de modem.
Daarom ben ik wezen zoeken naar een iets grotere schijf waar windows98 SE wat makkelijker op kan... en toen heb ik de volgende schijf op de kop getikt:
Quantum 840 MB 3.5 series
840 AT

Inpluggen, bios alles op automatisch gezet en toen.... NIKS! :S :( :(
De bios wil hem niet herkenen.. kan ik daar nog wat aan doen???
THNX anyway...
Doet die schijf het wel in een andere pc? Zoja, lijkt me het aan het bios van die pc te liggen. Misschien is dan een diskmanager een oplossing. Die van Maxtor/Quantum heet geloof ik Ontrack. Staat wel ergens op de maxtor site.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Ik weet niet of de schijf het doet in een andere pc, ik heb nl tijdelijk geen pc om het in te testen, maar als ik de pc opstart kan je horen dat de schijf gaat draaien. Dus ik neem aan dat hij het nog doet.

Een diskmanager? Hoe wil ik die downloaden/installeren op een pc waar ik niet verder kom dan dos?? Het is de enigste schijf die erin zit dus....

Verwijderd

Het kan zijn dat het BIOS geen schijven groter dan 540 Mb aankan.
Er zijn wel progjes voor die dit verhelpen (ik had er ooit 1 van Conner). Waarschijnlijk even bij Quantum op de site opzoeken. Veel suc6.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
En is er ook een mogelijkheid voor bios flash?? Ik weet dat er een award bios in zit.. maar type nummer niet. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er een algemeen flash tooltje is voor alle award BIOS-en?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX/AI
kevinvs schreef op 09 oktober 2002 @ 16:48:
En is er ook een mogelijkheid voor bios flash?? Ik weet dat er een award bios in zit.. maar type nummer niet. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er een algemeen flash tooltje is voor alle award BIOS-en?
Probeer het eerst maar eens uit voor je met flashen gaat beginnen waar dat niet nodig is.
Mijn P120 heeft ook een 2gig HD.
ZOOOOOOOOOO oud is ie nou OOK weer niet.
Gewoon Windows 98 (eerste editie) erop, IE5, en gaan met die banaan (nee het is niet zo snel als je 1+GHz bak, dat weet ik ook wel, maar de hedendaagse mensch heeft echt geen geduld meer lijkt wel. Dan duurt het maar een seconde of misschien 2 langer, who cares??).

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

ik heb net een verse install gedaan met 32MB/P133 met een 2.0 GB HD Win98/Office97. Loopt als een speer. Download aan de kabel is net zo snel als mijn PIII@800.... Alleen de scherm opbouw bij zwaardere sites is trager (ook nog 1 MB video versus 16 MB). Er is prima mee te werken.
PS: ik heb IE4 idd ook naar IE5.5 geupgrade.

• Killjoy
  • Laatst online: 21:36

Killjoy

Klingon lawn products

Is dat een Quantum fireball 850 MB??? Die heb ik irl nog nooit werkend gezien. Er lagen enkele jaren terug stapels van deze schijven op PC beurzen. Allen dood; werden te warm of zo. Iig was het een electronicaprobleem. Maar er zijn natuurlijk positieve uitzonderingen mogelijk.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Om precies te zijn zal ik het etiket even over typen:
----
Quantum
Power Req: 5/12 V 200/210 mA
3.5 series 840 AT 214124-001
CT:1RH56D5A12Y
Qantum Trailblazer
Made in Singapore.

En nog een lang nummer boven een streepjes code:
840AT Tr84A491 REV 02-C A045B
----
Ik hoop dat dit niet zo'n dood ding is???

Over het herkennen in de bios:
Ik heb zitten zoeken naar een Quantum diskmanager maar... zonder succes :( :(
Zou iemand me daar nog mee kunnen helpen?

Verwijderd

met Google vond ik deze Quantum tool: http://members.shaw.ca/rinocanada/hdutils.htm
kijk zelf effe verder eventueel:
http://www.google.nl/sear...skgo+quantum+download&lr=

• The Dolf
  • Niet online
Ik zou als ik jou was BeOS 5.0 instaleren. Werkt veel sneller dan win98 en is uitermate geschikt voor internetapplicaties.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Dit is ook weer zo lekker he :( :(... heb ik 'm gedownload wil ik hem op diskette zetten geeft hij telkens een melding dat de disketten niet goed is.. heb al wel verschillende diskette's geprobeerd en ook eerst die formateren maar... :( het wil niet lukken.. kan het kloppen dat het tooltje niet goed is?
Pagina: 1