Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen, ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn P733 processor.
Om de een of andere duistere reden loopt dat ding steeds trager. Wanneer ik mijn computer opstart staat er i.p.v. 733 Mhz, 550e Mhz... Dat is sinds gisteren, want toen stond er nog 553e Mhz...

Dit probleem heb ik sinds ik bij het opstarten de mededeling: "ESCD updated succesfully" kreeg te zien. Ook stond er vanaf dat moment "Trend Chip away virus on guard".

Zit er een virus in mijn PC, die de processor beinvloed? Of heb ik last van een ander probleem? Hoe kan ik dit in hemelsnaam verhelpen?!

HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit klinkt als een bios-instelling...staat processor in de bios wel op 733 mhz ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je fsb is van 133 naar 100 gegaan. Waarschijnlijk dan door die "ESCD updated succesfully". Ff je BIOS opnieuw instellen zou genoeg moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Heb je überhaupt wel wat geprobeerd? Of is het a) vaststellen probleem -> b) topic starten op GoT en hopelijk c) Oplossing :? Een ding is wel duidelijk en dat is dat jouw FSB verkeerd ingesteld staat; hij staat nu op 5,5*100MHz i.p.v. 5,5*133Mhz. Dus duik je BIOS eens even in en geef 'm anders een reset of zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Bios? aha... En wat moet ik daar precies wijzigen volgens jullie?

En hoe kan zoiets in godsnaam vanzelf veranderen? Ik heb nergens aangezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clear je bios eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:47:
De Bios? aha... En wat moet ik daar precies wijzigen volgens jullie?

En hoe kan zoiets in godsnaam vanzelf veranderen? Ik heb nergens aangezeten!
als je je pc anzet en tijdens het bios schermpje op reset hebt geduwt, dan springt die mij op 100mhz fsb ipv 133 dus dat kan bij jou ook zijn gebeurd

JE moet effe zoeken naar je FSB & multiplier in de bios en die goed zetten
133 x 5,5 = 733
FSB x MP = kloksnelheid processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon... Ik ben een volslagen leek met dit soort dingen. Vandaar dat ik me tot dit Forum richt, in de hoop dat er iemand is die wel wat van bios-instellingen weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed. Laat ik daar eerst maar eens naar kijken. Hopen dat het werkt... Alvast bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat vast wel in de handleiding van de moederbord uitgelegd. Maar heb je al geprobeerd om de BIOS te resetten? De defaults erin geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:49:
Abbadon... Ik ben een volslagen leek met dit soort dingen. Vandaar dat ik me tot dit Forum richt, in de hoop dat er iemand is die wel wat van bios-instellingen weet.
In je moederbord boekje staat trouwens alles over de instellingen van de bios dus vandaar die reactie van abbandon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen probleem daar zijn we voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:51:
geen probleem daar zijn we voor....
Idd, net alsof leken geen vragen mogen stellen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:49:
Leek zijn we allemaal geweest, dus willen we je graag op weg helpen :)

Een goede tip: informatie :o

Hoe meer info wij hebben, des te hoger de kans dat we snel een oplossing weten. In dit geval is het probleem tenminste dermate herkenbaar dat we weten wat er gedaan moet worden.

Maar als je wilt weten precies hoe dat te doen in jouw geval, is informatie als merk/type moederbord in het geheel niet overbodig. En als je dat niet weet zijn er veel manieren om erachter te komen.

De FAQ staat altijd bovenaan een pagina van de GoT forum. Daar vind je al veel info (bijvoorbeeld hoe je mobo te identificeren)- ook al staat er geen antwoord op de vraag waar je mee zit, kun je al een boel uitsluiten en weet je ongeveer wat voor informatie relevant zou kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Misschien is het CMOS batterijtje aan het leegraken. (Met de electriciteit van dit batterijtje kan het BIOS zijn instellingen onthouden, ook als de PC uit staat)

Als het batterijtje leeg is worden de fabrieksinstellingen telkens teruggezet. Probeer eens een onschuldige instelling te veranderen en controleer zo nu en dan of deze blijft staan. Als dat niet het geval is moet je even een nieuw batterijtje kopen en de instellingen vervolgens weer goed instellen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1