Ik ben zo'n beetje met javascript aan het spelen, omdat ik HTML wel zo'n beetje ken, en aan de beperkingen ervan kom. Nu ben ik in 1e instantie begonnen op w3schools.com, is, vooral voor HTML een erg goeie site, maar in javascript een beetje summier. Weet iemand een goeie site over Javascript (tutorials en helpdocs), of kan ik er beter een boekje over gaan lezen?
Een boek is mijn tip, dat leert makkelijker. Verder vind je op www.irt.org een javascriptsite met alle functies enz. Zelf heb ik het boek 'Basiscursus Javascript' uit de acedemic boekenreeks (rode kaft, basiscursus, bruna) van Peter Kassenaar.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
boek is idd een manier. Een andere manier is autodidactisch; Gewoon kijken naar hoe andere mensen iets gemaakt hebben. Dan ga je bijvoorbeeld naar dynamicdrive en zoek je om te beginnen een eenvoudig script op, en kijk je hoe het werkt. Als je dan zelf gaat scripten zal je waarschijnlijk in het begin zelf stukken van andere scripts "recyclen" en samenvoegen tot een werkend geheel, en op een gegeven moment kan je het zelf.
Da's een beetje hoe ik het geleerd heb. Heb ook geen boek
Da's een beetje hoe ik het geleerd heb. Heb ook geen boek
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Een site waar ze scripts helemaal uitspitten en uitleggen is ook handig. Zelf heb ik veel geleerd op http://www.htmlgoodies.com
(de basis dan)
offtopic:
mijn eerste post onder mijn nieuwe xs4all account; morgen ff mxStream aansluiten
mijn eerste post onder mijn nieuwe xs4all account; morgen ff mxStream aansluiten
Intentionally left blank