Ik heb hier 2 monitoren staan.
een 22" iiyama CRT en een 17" Novita CRT.
ergonomische resolutie van de 22" = 1600x1200 @ 100HZ, die van de 17" 1024x768 @ 100hz.
iiyama zit op de VGA, Novita met convertor op de DVI output.
nu probeer ik deze beide op mijn Radeon 8500 pro van club3d aan te sluiten, onder windows 2000.
ik krijg op beide kaarten beeld, maar het is hetzelfde beeld, en ik wil dus een extended desktop hebben.
nu is deze in te stellen via Hydra vision, maar het probleem is dan dat je met 2 dezelfde resos moet werken. en ik vind 1600x1200 veel te klein voor mijn 17".
daar wil ik 1024 op draaien. nu werkt dit wel, maar valt een groot deel van mijn desktop buiten het scherm.
in clone mode kan ik gaan scrollen, maar als ik hem op extended desktop zet werkt dit niet. ik zie dus enkel het midden van het scherm, de rest niet.
ik zie dus geen taskbar oid meer staan.
nu had ik onder 98 opgelost door een extra PCI videokaartje erbij te zetten, maar dat werkt niet in win2k tenzij ik de pci als primair zet. probleem is dan dat ik maar met 2MB videogeheugen zit, en veel games niet kan starten, bovendien is het zonde van de 64MB DDR op mijn Radeon.
als ik hem via de VGA en DVI aansluit worden er dus wel twee monitoren gedetecteerd, maar het wil niet samen werken, dwz, monitoren onafhankelijk van elkaar in te stellen.
de hydravision van ATI biedt ook geen uitkomst.
Wie weet hoe ik dit eventueel wel kan instellen, en zo ja hoe.
ik heb via de search het nodige gevonden, maar niet iets dat echt leidde tot een oplossing., zeker niet omdat ik met 2 verschillende resos werk.
mocht dit niet kunnen, weet iemand of ik naast die Radeon wel een 2e videokaart kan proppen, zodat ik daar een 2e monitor aanhang.
GF2 PCI kaartjes zijn nog goed aan te komen, en kosten ook niet echt veel meer. Maar vind het een beetje onnuttig om naar de winkel te rennen en een kaart te kopen, waar ik straks niets aan heb..
dus kan iemand me vertellen wat ik hieraan kan oplossen?
de specs van het bakkie
Club3d ATI Radeon 8500 pro met VGA en DVI out
S3 2MB PCI videokaart (zit er nu niet in)
Athlon XP 2000+, 512DDR
Asus A7S333 (na morgen een Aopen AK75)
ATA100 promise controller
OHCI 1394 compatible dynalink kaart
SBlive 5.1
sitecom 10/100mbite nic
5x hdd, fikkertje, dvdtje (het standaard spul
verder een USB intellimouse en een ps2 keyboard.
specs iiyama
Vision Master Pro 510
22"
1600x1200 @ 100Hz (ergo)
2048x1536 @ 60 Hz (max)
specs Novita
Novita 17"
1024x768 @ 100hz (ergo)
1600x1200 @ 60Hz (max).
Operating system
Win2k Pro UK - service pack 2 en DX8.1
heb de nieuwste drivers erop staan van club3d. heb de ATI drivers geprobeerd, maar daar lukte het me ook niet mee.
misschien dat hier een tooltje voor is, maar die heb ik nog niet gezien.
Waar ik dus eigenlijk naar zat te kijken is of ik als ik de eigenschappen van mijn monitor opvraag, 2 schermen te zien krijg (zoals ook was bij mijn dual monitor me ATI 2MB en een GF2GTS). dat hij die vanuit windows kan aansturen.
zoiets kan namelijk wel bij mijn trident cyberblade i7 (is 1 videokaart) maar wel op die manier twee monitoren aansturen.
die trident zit trouwens in mijn notebook.
even plaatje erbij gezocht.

zoiets bedoel ik dus, kan ik dat ook met die Radeon, en hoe?
nu geeft hij aan "multiple monitors on Radeon 8500"
een 22" iiyama CRT en een 17" Novita CRT.
ergonomische resolutie van de 22" = 1600x1200 @ 100HZ, die van de 17" 1024x768 @ 100hz.
iiyama zit op de VGA, Novita met convertor op de DVI output.
nu probeer ik deze beide op mijn Radeon 8500 pro van club3d aan te sluiten, onder windows 2000.
ik krijg op beide kaarten beeld, maar het is hetzelfde beeld, en ik wil dus een extended desktop hebben.
nu is deze in te stellen via Hydra vision, maar het probleem is dan dat je met 2 dezelfde resos moet werken. en ik vind 1600x1200 veel te klein voor mijn 17".
daar wil ik 1024 op draaien. nu werkt dit wel, maar valt een groot deel van mijn desktop buiten het scherm.
in clone mode kan ik gaan scrollen, maar als ik hem op extended desktop zet werkt dit niet. ik zie dus enkel het midden van het scherm, de rest niet.
ik zie dus geen taskbar oid meer staan.
nu had ik onder 98 opgelost door een extra PCI videokaartje erbij te zetten, maar dat werkt niet in win2k tenzij ik de pci als primair zet. probleem is dan dat ik maar met 2MB videogeheugen zit, en veel games niet kan starten, bovendien is het zonde van de 64MB DDR op mijn Radeon.
als ik hem via de VGA en DVI aansluit worden er dus wel twee monitoren gedetecteerd, maar het wil niet samen werken, dwz, monitoren onafhankelijk van elkaar in te stellen.
de hydravision van ATI biedt ook geen uitkomst.
Wie weet hoe ik dit eventueel wel kan instellen, en zo ja hoe.
ik heb via de search het nodige gevonden, maar niet iets dat echt leidde tot een oplossing., zeker niet omdat ik met 2 verschillende resos werk.
mocht dit niet kunnen, weet iemand of ik naast die Radeon wel een 2e videokaart kan proppen, zodat ik daar een 2e monitor aanhang.
GF2 PCI kaartjes zijn nog goed aan te komen, en kosten ook niet echt veel meer. Maar vind het een beetje onnuttig om naar de winkel te rennen en een kaart te kopen, waar ik straks niets aan heb..
dus kan iemand me vertellen wat ik hieraan kan oplossen?
de specs van het bakkie
Club3d ATI Radeon 8500 pro met VGA en DVI out
S3 2MB PCI videokaart (zit er nu niet in)
Athlon XP 2000+, 512DDR
Asus A7S333 (na morgen een Aopen AK75)
ATA100 promise controller
OHCI 1394 compatible dynalink kaart
SBlive 5.1
sitecom 10/100mbite nic
5x hdd, fikkertje, dvdtje (het standaard spul
verder een USB intellimouse en een ps2 keyboard.
specs iiyama
Vision Master Pro 510
22"
1600x1200 @ 100Hz (ergo)
2048x1536 @ 60 Hz (max)
specs Novita
Novita 17"
1024x768 @ 100hz (ergo)
1600x1200 @ 60Hz (max).
Operating system
Win2k Pro UK - service pack 2 en DX8.1
heb de nieuwste drivers erop staan van club3d. heb de ATI drivers geprobeerd, maar daar lukte het me ook niet mee.
misschien dat hier een tooltje voor is, maar die heb ik nog niet gezien.
Waar ik dus eigenlijk naar zat te kijken is of ik als ik de eigenschappen van mijn monitor opvraag, 2 schermen te zien krijg (zoals ook was bij mijn dual monitor me ATI 2MB en een GF2GTS). dat hij die vanuit windows kan aansturen.
zoiets kan namelijk wel bij mijn trident cyberblade i7 (is 1 videokaart) maar wel op die manier twee monitoren aansturen.
die trident zit trouwens in mijn notebook.
even plaatje erbij gezocht.

zoiets bedoel ik dus, kan ik dat ook met die Radeon, en hoe?
nu geeft hij aan "multiple monitors on Radeon 8500"
[ Voor 0% gewijzigd door TERW_DAN op 28-08-2002 18:28 . Reden: klikte te snel :P ]