Toon posts:

[CF]Alternatief voor <cfchart>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn hele site af, ben ik lekker trots met mijn eerste coldfusion site nu heb ik een immens probleem. De site heeft een poll-optie en nog andere opties waarbij punten adhv grafieken worden weergegeven. Hiervoor heb ik de <cfchart> tag gebruikt. Werkt allemaal perfect als ik hem hier test, enige probleem...de server naarwaar ik upload kent <cfchart> niet. :(
Is er een alternatief voor deze tag, of een andere tag die hier in vorige versies dan voor gebruikt werd?

Verwijderd

Volgensmij is er geen alternatief

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Nope er is geen alternatief bij mijn weten. Hoe zit je grafiek in elkaar? Of hoe zou die eruit moeten zien? misschien kan het wel via een omweg?

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Grafiek moet normaal bij de polls vier balken laten zien met het aantal stemmen telkens. Bij de andere grafieken gaat het om een onbepaald aantal balken dat telkens de punten laat zien uit een table.
Ik vind het raar dat de server hier niet mee overweg kan, waaraan ligt dit? een oudere versie van Coldfusion server of zo? Zijn er misschien goeie, gratis coldfusion servers die dit wel ondersteunen en geen reclame vereisen?
(site zou normaal tegen 2 september online moeten staan...is dus redelijk dringend)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

<CFGRAPH> mag je van Macromedia niet meer gebruiken..
Hij komt te vervallen.
Je moet cfchart, cfchartdata en cfchartseries gebruiken.

Maar cfgraph werdt in CF5 gewoon ondersteund. Dus dan moet die server van jou wel een heel oude versie draaien :)

Succes..

[edit]
Oeps verkeerd gelezen...

Ik zou het eens met <CFGRAPH> proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik alle cfchartseries dan ook veranderen in cfgraphseries, of werkt dit gewoon?

Ik heb heel wat opties aangezet die bij cfchart zitten...Welke extra opties ondersteund cfgraph net?

• Defspace

Defspace

Administrator

<cfgraphseries> bestaat niet volgens mij.

Dus volgens mij komt dat neer op geen Pie charts e.d.
(ik heb nog nooit cfgraph of cfchart gebruikt in mijn apps :), het fijne weet ik er dus niet van )

• Defspace

Defspace

Administrator

Ik heb heel wat opties aangezet die bij cfchart zitten...Welke extra opties ondersteund cfgraph net?
Ik zou zeggen download deze eens. Dan kan je zien welke wel en niet:
http://download.macromedi...n/cfmx_cfml_reference.pdf

Verwijderd

Topicstarter
OK nu pas ik de site aan met cfgraph zoals het moet, upload hem naar mijn server. Eerst gaat alles goed, ik kom nu wel op de pagina waar de grafiek verschijnt maar krijg dit als foutmelding waar de grafiek moet verschijnen: Could not connect to JRun Connector Proxy
Please contact the system administrator for this web site.

Iemand ideeën (k word er depri van, dan zwoeg je eens twee maand aan een site... :'()

• Defspace

Defspace

Administrator

Tja, lijkt op een server crash..
CFMX connect lokaal op de server naar een proxy (poort 51010, uit mijn hoofd.)
Maar als de server deze melding geeft, dan moet dat haast wel CFMX zijn, welke dus gewoon cfchart zou moeten ondersteunen ???

Dus ik zou het later nog een keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
OK server ligt nu eventjes plat (weeral), ik laat jullie weten of ie het straks wel doet als server terug draait...
Bestaan er geen alternatieven voor cfm-resources? Ik zoek naar een gratis server die cf ondersteund met 1database. Ook geen reclame. Snelheid moet doenbaar zijn, niet supersnel maar ook geen slak...Space mag zeer klein zijn, site is maar 2 MB uiteindelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Net gezien dat ik zelf CFX tags kan toevoegen of CF Tags...kan ik hier iets mee?

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:06:
Net gezien dat ik zelf CFX tags kan toevoegen of CF Tags...kan ik hier iets mee?
zou kunnen, probeer het eens :) (ik denk niet dat het om customtags gaat maar je weet het maar nooit).

Overigens kan je een staafdiagram ook met een klein omwegje creeren:
-men neme wat afbeeldingen
-men haalt de resultaten op
-men resized de afbeeldingen zodat deze de juiste grootte hebben

Heb het ergens in php liggen, misschien heb je daar wat aan :) (toch handig, het herinnert me er aan dat ik het ding nog naar CF moet omschrijven :D)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$result=mysql_query("SELECT opt,votes from polloptions where pollid='$thispollid' order by votes desc");
        while(list($opt,$votes)=mysql_fetch_array($result))
        {
            $ct++;
            if($ct==1)
            {
                $im='plaatje1';
            }
            else
            {
                $im='plaatje2';
            }
            $imglen=(150/$totalvotes)*$votes;
            $perc=round(($votes/$totalvotes)*100,2);
            echo "$opt<br>
            [img]'i/$im'[/img]&nbsp;&nbsp;$perc% ($votes)<br>";
        }

en #039; is dus de ' :)

[ Voor 0% gewijzigd door rickmans op 28-08-2002 20:21 . Reden: code toegevoegd ]

Don't mind Rick

Verwijderd

Defspace schreef op 28 augustus 2002 @ 18:35:
<CFGRAPH> mag je van Macromedia niet meer gebruiken..
Hij komt te vervallen.
Je moet cfchart, cfchartdata en cfchartseries gebruiken.

Maar cfgraph werdt in CF5 gewoon ondersteund. Dus dan moet die server van jou wel een heel oude versie draaien :)

Succes..

[edit]
Oeps verkeerd gelezen...

Ik zou het eens met <CFGRAPH> proberen :)
Mag ik hier eventjes tegenin gaan. <CFGRAPH> mag je wel gebruiken van Macromedia, alleen is de syntax en aanroep verandert bij de MX versie.

Overigens zijn er maar weinig bedrijven die al zijn overgegaan naar ColdFusionMX om de simpele reden, dat Macromedia rigoreus tags en parameters heeft verwijderd, en eigenlijk ColdFusionMX totaal anders is dan zijn voorlopers. Dit heeft tot resultaat dat niet elke klant zich ertoe kan bewegen al zijn huidige sites te gaan aanpassen omdat deze foutmeldingen geeft onder ColdFusionMX.

Er zijn andere opties voor cfgraph, en ook voor de 3, 4.0, en 4.5 versies van ColdFusion, alleen zijn deze alleen tegen betaling te verkrijgen. Ze fungeren als custom tag/CFX.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zocht het net op, het gaat wel degelijk om custom tags...

Probleem is, ik weet niet wat een custom tag net is en hoe je zoiets aanmaakt (en hoe je net een custom tag aanmaakt voor cfchart of een gelijkwaardig alternatief)
Kan iemand mij hiermee helpen want als ik mijn polls moet laten vallen en alle andere grafieken verlies ik meer dan de helft van de sterkte van mijn site, dan kan ik hem even goed offline halen

Site geeft trouwens nog steeds dezelfde foutmelding

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 20:43 . Reden: Stuk tekst toegevoegd ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Ik ken geen gratis alternatieven die de zelfde functionaliteit hebben. Het is trouwens niet ongebruikelijk dat hosting providers cfgraph niet ondersteunen omdat de onderliggende technologie nogal veel resources nodig heeft.

Mag ik trouwens even opmerken dat er gewoon in de handleiding staat dat cfchart nieuw is in CF MX en dat er ook in de handleiding staat hoe je kan controleren welke CF versie er draait?

Verwijderd

Topicstarter
OK volgens mij staat zowel cfgraph als cfchart af op de server. Ze doen hun werk niet zoals het moet. Is er echt geen andere mogelijkheid om die grafieken weer te geven? (zelf andere server moesten er bestaan)
Ik zou ntl de optie met de uitgerokken afbeelding kunnen gebruiken maar dat doe ik liever niet...

• Defspace

Defspace

Administrator

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:38:
[...]

Mag ik hier eventjes tegenin gaan. <CFGRAPH> mag je wel gebruiken van Macromedia, alleen is de syntax en aanroep verandert bij de MX versie.
Je mag er wel tegen in gaan, maar dit staat letterlijk in de CFMX handleiding:
This tag is deprecated. Use the cfchart, cfchartdata, and cfchartseries tags instead.
Displays data graphically.

History:
New in ColdFusion MX: this tag is deprecated. Do not use it in new applications. It
might not work, and might cause an error, in later releases.
Pagina: 1