Als je gebruik maakt van Kabel (Chello) maakt het dan uit of je 1 of 5 TV's op dezelfde kabelt hebt hangen?
Ja heel erg, het kost je geen bandbreedte, maar als het signaal dat binnenkomt 100% is, en je hang er een tv aan, houd je voor je internet nog maar 50% over, nog een tv is 25% of 33% weet ik niet meer, maar tel maar. Bij 5 tv max 20% van het signaal. Ik weet niet hoe sterk het signaal bij jullie is, maar bij mij hangt er 1 tv aan en een kabel van 20 meter en soms kan ik geen verbinding maken. Dan sluit ik de tv buiten. Wel verbinding
Het helpt niet als je er een versterker er tussen hangt. Want dan kun je waarschijnlijk geen verbinding maken met internet.
Je kunt we twee splitsingen maken gelijk bij binnenkomst van het signaal. 1 voor internet, 1 voor versterker en dan naar de 5 tv.
Snap je het nog. Ik hoop het succes
Het helpt niet als je er een versterker er tussen hangt. Want dan kun je waarschijnlijk geen verbinding maken met internet.
Je kunt we twee splitsingen maken gelijk bij binnenkomst van het signaal. 1 voor internet, 1 voor versterker en dan naar de 5 tv.
Snap je het nog. Ik hoop het succes
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
volgens mij is dat een groot onzinverhaal (no offence
) Het is denk ik eerder zo dat een van je TV's niet helemaal 100% is en storing op de kabel veroorzaakt..
volgens mij maakt dat internetgedeelte van de kabel verbindg gebruik van een heel andere frequentie bereik. wel kan je kijken aan de hand van je tv beeld of je een goed kabel signaal hebt en dus goed kan internetten, maar ja bij 5 tvs is dat niet representatief.
Eerlijk gezegd komt het bij mij ook een beetje als een sprrokje over, want dan zou het hier mooi kut zijn met en 3 TV's, en Internet en Telefoon (priority)...
Ik zie het al voor me:
Downloaden op 100KB, als er dan gebeld wordt en ondertussen zet iemand de TV aan, de snelheid terugvalt naar 25KB
Ik zie het al voor me:
Downloaden op 100KB, als er dan gebeld wordt en ondertussen zet iemand de TV aan, de snelheid terugvalt naar 25KB
Verwijderd
hang de tv's achter een versterker, en het kabelmodem rechtstreeks op de kabel.
Heb je altijd een goede verbinding.
Heb je altijd een goede verbinding.
Verwijderd
De kabel verbinding komt altijd rechtstreeks binnen want ze zetten waar de kabel binnenkomt een kastje erop met drie uitgangen, een voor de radio, een voor de tv en een voor het internet. Dus het internet signaal komt altijd rechtstreek.
En ik heb 4 TV's en ik download nog steeds met 450 kb, dus dat is onzin...
En ik heb 4 TV's en ik download nog steeds met 450 kb, dus dat is onzin...
Tuurlijk wordt de bandbreedte niet minder als je meer TV's aansluit!!
Alle zenders worden altijd uitgezonden op de kabel en dan boeit het niet of en hoeveel tv's erop aangesloten zijn.
Iedere zender die uitgezonden wordt gebruikt ongeveer 6MHz bandbreedte, als ze zenders zouden schrappen hou je ion princiepe wel meer bandbreedte over voor bijvoorbeeld je internetverbinding. Maar volgens mij zijn de frequentiegebieden van TV/radio/telefoon/internet volledig gescheiden.
Alle zenders worden altijd uitgezonden op de kabel en dan boeit het niet of en hoeveel tv's erop aangesloten zijn.
Iedere zender die uitgezonden wordt gebruikt ongeveer 6MHz bandbreedte, als ze zenders zouden schrappen hou je ion princiepe wel meer bandbreedte over voor bijvoorbeeld je internetverbinding. Maar volgens mij zijn de frequentiegebieden van TV/radio/telefoon/internet volledig gescheiden.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Als je het signaal wilt versterken voordat je splits naar kabelmodem/tv heb je een professionel 2-weg versterker nodig met een breder berijk dan een standaard TV-kabel versterkertje. duur grapje dus.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Pagina: 1