Ik probeer een gedeelte van mijn website te beveiligen. Ik heb dat nu gedaan met een java-script dat er zo uitziet:
Nu is mijn vraag hoe veilig dit eigenlijk is. Kortom: is het mogelijk om een lijst op te vragen van html-pagina's op een bepaalde server?
Hierbij druk je dus op een link (ENTER in dit geval) en dan krijg je een pop-upje die vraagt om een password. Vervolgens stuurt hij je door naar de html page waarvan het wachtwoord is ingetypt (password=help -> gaat naar help.html).<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!---
function grasppasswd() {
var paroledordre = prompt("Please enter the password:", "")
var wherever=paroledordre + ".html";
this.location.href = wherever;
}
// --->
</SCRIPT>
</HEAD>
<body bgcolor= "#000000" text="#FFFFFF" link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF">
<span class="intro">Please click the link below to enter the download area.</span><br><br>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/3.0") != -1) version = 3;
else if (navigator.userAgent.indexOf("MSIE") != -1) version = 1;
else if (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/2.0") != -1) version = 2;
else if (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/4.0") != -1) version = 4;
else version = 0;
function source(object) {
return '<A HREF="view-source-'+eval(object+'window.location')+'" tppabs="http://reverser.org/view-source:'+eval(object+'window.location')+'">this link</A>';
}
if (version != 1) document.write(source('top.'));
//--></SCRIPT>
<span class="intro">
<A HREF="javascript:grasppasswd()" onMouseOver="window.status='Click to enter';return true" onMouseOut="window.status='';return true">ENTER</A>
</span>
Nu is mijn vraag hoe veilig dit eigenlijk is. Kortom: is het mogelijk om een lijst op te vragen van html-pagina's op een bepaalde server?