Toon posts:

Maxtor ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gedurende de laatste 4 maand heb ik 4 defecte maxtor schijven gehad. (in 3 verschillende pc`s)

3 maal een 5400 rpm maxtor (D540X)
1 maal een 7200 rpm (model weet ik niet meer)

Alle schijven waren minder dan een jaar oud en nog onder garantie
Het is nu zover dat in mijn fileservertje de 5400 rpm die de 7200 rpm verving ook kapot is :( Morgen ga ik die schijf omruilen maar ik denk eraan om nooit meer maxtor te kopen of in klanten hun pc`s te steken. Akkoord een schijfje kan in de fout gaan maar dit soort uitval is niet te tolereren.
Mijn vraag is nu ben ik de enige want dit word me toch wel wat gortig.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 21:01
Ik heb 2 kapotte maxtor schijffies :) maar de RMA service is geweldig.. binnen 2 dagen na aanvraag van RMa had ik een nieuwe

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Moet je een ibm 120gxp nemen !
Zijn super ! , nooit problemen mee en snel.
Heb hier 3 ibm's , 1 60gxp en 2 120 gxp's ,nooit gecrashed of andere probs.
Heb 1 maxtor 80gig 7200 die ook nog gewoon z'n werk doet.
2 western digitals die ook hun werk goed doen.
En verder had ik nog 3 quantum's ,waarvan 2 gecrashed :'(
De 2gb bigfoot en de 10gb 5400tpm waren gecrashed, de 400mb leeft nog :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:13

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Geen problemen met Maxtors, ze draaien goed op wat rare ratelgeluiden na.
5 Maxtors, ze doen het allemaal perfect.

/dev/null

Verwijderd

Ik werk nu zo'n 5 jaar met Maxtors (uit de 540x-serie: 2.5, 8.4 en 20G, 740x 2 maal 60G) en heb er nog nooit problemen mee gehad.

De 5 jaar oude 2,5 G draait nu al 1,5 jaar 24/7 in mijn firewall, dus óf jij hebt pech óf ik heb mazzel....

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

maxtor is prima, heb hier nog een gecrashte 10 gb quantum (reeds opengeschroefd >:) ) btw, ik heb twee maxtorren, 40 gb@7200 en 80 gb @5400 en nog een WD 10 gb@5400, draait allemaal als een trein....

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier ook 4 maxtors.
2 x 60GB@7200
1 x 40GB@7200
1 x 20GB@5400

Allemaal draaien ze als een tiet en dat al zeker een jaar lang.

Verwijderd

4x 80 gb maxtors 5400 toeren, nooit geen probleem mee gehad en ik heb ze toch al 1,5 jaar.

• Zegato
  • Niet online
Ik ben er ook erg tevreden over, ondanks wat probelemen (zie Maxtor D740X 80GB Slechte prestaties )

:)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Ben er nog steeds heel tevreden over, absoluut geen geklaag, ze mochten enkel wat stiller zijn, maar voor de rest zijn het prima schijfjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor wd ga volgende keer dit word me iets te gek. Het waren allemaal schijfjes die minstens 8 uur per dag dienst deden.
In een case word de omgevingstemperatuur rond de 40 graden maar het lijkt me sterk als dit problemen zou geven.
Een raid mirror lijkt aantrekkelijker met de dag :*) 2 schijven elk van een ander merk :9

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sinds de zijn doorgegaan op quantum modellen is het mijns inziens bergafwaarts gegaan. ik ben min of meer over op wd. (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen)

Verwijderd

2 x 740x 7200 rpm liquid bearing: superschijven, snel en produceert bijna geen geluid
de raid prestaties moet ik nog testen :)

• tozzke
  • Laatst online: 08:16

tozzke

aka tozzert

Bartjuh schreef op 28 augustus 2002 @ 17:23:
Moet je een ibm 120gxp nemen !
Zijn super ! , nooit problemen mee en snel.
Heb hier 3 ibm's , 1 60gxp en 2 120 gxp's ,nooit gecrashed of andere probs.
Heb 1 maxtor 80gig 7200 die ook nog gewoon z'n werk doet.
2 western digitals die ook hun werk goed doen.
En verder had ik nog 3 quantum's ,waarvan 2 gecrashed :'(
De 2gb bigfoot en de 10gb 5400tpm waren gecrashed, de 400mb leeft nog :)
dan ben jij een van de weinigen die goede ervaringen heeft met IBM zoals ik her en der hoor......

ik heb 3 maxtors en alle 3 perfect, geen gezeik.
De IBM die ik heb maakt vanaf het begin af aan een vaag geluid (werkt nog wel goed), maar ze zeiden dat dat hoorde :?

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
heb nu een 15 gig maxtor (5400) ... wel een leuk schijfje , alleen voor mij iets te veel herrie ..
daarom wilde ik dus misschien zo'n nieuwe Liquid Bearing hebbuh .. maakt toch minder geluid ? kan ik krijgen voor 82 euro (60 gig)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 19:45
fiks: als jij werkelijk zoveel harddisks verslijt, dan zou ik 't toch ergens anders zoeken.
Geeft je voeding niet te veel spanning, of staat je computer niet in extreme temperaturen ofzo?

Ik heb nog nooit een kapotte maxtor gehad. 2 van mijn maxtors draaien inmiddels zo'n 2,5 jaar aan één stuk!

Whatever..

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

bloasfist

Slot-A Crew

Dan heb je net heel veel pech. Want ook ik heb 4 maxtor schijven gehad/in m'n bezit.
(2.nogwat, 8.4, 30, 40) en die doen het allemaal nog.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
ik heb eigenlijk nog nooit een kapotte harde schijf gehad, en heb toch wel elk merk en elk type gehad (ide dan), en heb een maxtor 7200 tpm in een Linux server zitten, die idd 24/7 draait, zonder problemen.

Andere schijf, een Seagate Barracuda II scsi gaat het binnenkort begeven denk ik, ding maakt _veel_ herrie en moet je bijna aanzwengelen als je de comp aanzet. Maar ja, dat doe ik ook maar 1x in de.....nouja, als er een stroomstoring is ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

hier een 30 g @7200 rpm. draait al een raar zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
_HugoBoss_ schreef op 28 augustus 2002 @ 17:43:
fiks: als jij werkelijk zoveel harddisks verslijt, dan zou ik 't toch ergens anders zoeken.
Geeft je voeding niet te veel spanning, of staat je computer niet in extreme temperaturen ofzo?

Ik heb nog nooit een kapotte maxtor gehad. 2 van mijn maxtors draaien inmiddels zo'n 2,5 jaar aan één stuk!
Die schijfjes zaten in 3 verschillende pc`s van een oude rackcase tot een midi tower lijkt me sterk als die allemaal slechte voedingen zouden hebben. Maar euh die rackcase word wel vrij warm 40 graden in de kast.

Je zegt zelf 2,5 jaar aan een stuk dat zijn dus oudere modellen waar ik vroeger trouwens ook nooit problemen mee had

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
k heb er 2 in raid. Nog nooit zo'n goede schijven gehad. Mijn boot schijf is een Western digital trouwens. Ook nooit probs mee gehad

In mijn routert zit een 120Mb dingetje uit 94, die doet het ook nogsteeds prima :+ Misschien omdat hij na 1 keer geboot te hebben al een half jaar stil staat :P

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:33
ik heb nu ook een maxtor, nog geen problemen mee gehad en dat hoop ik ook zo te houden!

Verwijderd

/me heeft ook een Maxtor D540X (5400rpm - 20 Gb) maar heeft em naar de kl*te geholpen omdat het 'ls' commando onder Linux het niet aankon om 15.000 bestanden in 1 directory in te lezen :(
duurde een paar minuten en toen begon ie te piepen en te kraken

Nu is ie dus bijna kaput (hij maakt vreemde geluidjes en Windhoos XP geeft willekeurige stop errors met mooie bijbehorende blauwe schermpjes)

Ik sta nu op het punt om zo'n Fluid geval van 80 Gb (ook Maxtor) te halen.. (typenr 6L080L4) iemand daar nog ervaringen mee? :?
zou m'n eerste HD wezen met 7200rpm, hopelijk is ie dan nóg sneller :9

Maar op dit kleine ongelukje na heb ik met deze oude nog nooit probs gehad.. ik heb er ook 1 in de pc van m'n ouders gestopt en die doet het ook nog steeds perfect.

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Ik heb een Maxtor 20,4 GB @ 5400rpm en draait al bijna 2 jaar zonder problemen.

Aye aye captain

• Macadoshis
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

ik heb een Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) ik heb GEEN probelem, gelukkig!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Verwijderd

3 Maxtors hier, 1x 27,6 Gb 5400 rpm, 1x 40 Gb 5400 rpm en een oudje ergens in me server.

Geen problemen, werkt perfect.

Maxtor rokt. Vooral het feit dat ze van te voren de hard disks al geformateerd hebben, en je dus gewoon meteen een quick-format kan doen als je een partitie van 20 Gb hebt gemaakt op je nieuwe hd, en het feit dat ze speciale bios'en hebben voor pc's die geen grote hd's ondersteunen is erg fijn.

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

Spleasure

Ik hier?

Nooit problemen gehad met mijn Maxtor 30 en 40 gigabyte disks

• The_Duke
  • Laatst online: 10-03 19:15

The_Duke

ho gek!

mijn maxtor (40 gig 7200rpm) draait nog altijd perfect, staat gemiddeld 16 uur per dag aan al een half jaar.

als ik zo de rest van de replys lees kan ik maar 1 conclusie trekken:
Maxtor is gewoon goed, nix mis mee, zeker niet slechter dan andere schijven.
Als je een groot aantal schijven in korte tijd sloopt ligt het toch denk ik aan jezelf.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:24:
[ME=21195]
Ik sta nu op het punt om zo'n Fluid geval van 80 Gb (ook Maxtor) te halen.. (typenr 6L080L4) iemand daar nog ervaringen mee? :?
zou m'n eerste HD wezen met 7200rpm, hopelijk is ie dan nóg sneller :9
ik heb er zelf 3 van draaien, lekker stil en geen problemen verder (zoiezo niet met maxtor) de uitval van de schijven valt wel meej niet extreem hoog ofzo (stuur ze wekelijks terug naar maxtor voor mijn workje)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

kep een maxtor 160GB.... lag vrijwel meteen in de prak :( kep ook 2 seagates draaien, deze schijven zijn echt super, ze mogen misschien niet supersnel zijn, maar kep er nog nooit iets mee gehad

Verwijderd

Maxtor 60 Gb 7200, nog nooit problemen mee gehad en haal met pc mark een hdd score van 871, redelijk dus.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb een Maxtor D740X 60 gb @ 7200 rpm draaiend op ATA/100 :) En nog geen problemen mee gehad...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff meer tijd gehad om de boel na te zien alleen de boot partitie is eraan hoera :p Alle andere ext2 partities zijn leesbaar zonder problemen. Al mijn gegevens zijn intact, ff alles kopieren en het maxtor tooltje erop los laten :)

• tozzke
  • Laatst online: 08:16

tozzke

aka tozzert

alhoewel ik nooit problemen heb ervaren met Maxtor (zie eerdere reply in dit topic)..... heb ik er net TOCH een dood verklaard......

een vriend van me kwam naar me toe met de vraag of ik eens langs kon komen....
ik net daarheen.... computer boot WEL vanaf CD/floppy.. maar dus niet van HD (blijftie hangen net na het detecteren van de IDE devices). Toen ging er al een belletje rinkelen... zekere voor het onzekere nemen en die bewuste "Maxtor DiamondMax® Plus 60" in een van mijn systemen gegooid.... en toen hing ook dit systeem.... 2e check, mijn HD (ook een maxtor) in ZIJN systeem gehangen..... --> probleemloos
als ik wilde formatteren gaffie een of andere vage melding dat het niet kon, Fdisk ging ook niet (nix was te veranderen). Toen maar een low level format tooltje van de site getrokken... maar dat tooltje wilde ook niet opstarten, dus toen heb ik uiteindelijk (na een half uurtje ;) incl reistijd mij-->hem-->mij-->hem) de schijf dood verklaard en hem de opdracht gegeven ermee terug te gaan (hij had nog garantie)

• TommyB
  • Laatst online: 26-02 19:02

Verwijderd

maxtor totally fuckage! Ik werk in een comp winkel en we worden gillend gek van die K*T maxtor schijven. We willen zelfs met maxtor gaan stoppen zovaak komen ze terug en ze maken allemaal een kutherrie behalve die liquid beering ofzo. Ik zou als ik jou was voor WD gaan, superschijven en SNEL

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 16:10

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb al 2 jaar een Maxtor 15 Gig op 5400 RPM. Model weet ik zo niet. Maar nooit last van gehad... Dus,

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een Conner CFS425 (420MB) en die heeft zelfs mijn Window Mod overleefd....das pas kwaliteit :D .

Verder:
1x Maxtor DX740 80GB; tot nog toe probleemloos; is een vervanging voor een Maxtor DX540 die na 2 maanden opeens badblocks gaf.....(backuppen is toch af en toe wel handig :( )
1x een IBM 40GB 5400rpm; ook tot nog toe probleemloos
3x een Maxtor 10G 7200rpm in Raid 0; draait al tijden zonder problemen.
2x een WD 6,4G 5400Rpm in Raid 0; draait net zo lang zonder problemen.
1x een WD 12G 5400rpm, werkt maar is bagger traaag
1x Quantum Fireball 3,2; was toen rete snel, 1 van de eerste UDMA schijven
1X IBM DCAS 4,3GB; probleemloze herriebak

Be true to yourself and be honest to others,

• SebaZ
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Hierzo 5 Maxtors,
2x 40 gig @ 7200rpm
1x 60 gig @ 7200rpm
1x 20 gig @ 5200rpm
1x 13 gig @ 5200rpm

0x problemen gehad :9 Maybe we're just lucky :)

[ Voor 0% gewijzigd door SebaZ op 29-08-2002 16:08 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Ik heb nog nooit probs gehad met Maxtor schijven... maar ik heb wel eens een Maxtor schijf horen fluiten, jammer genoeg deed ie dat maar voor een korte tijd.

• Adm.Spock
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

2x een kapotte maxtor gehad.

Een keer met een 540Meg na vijf tropenjaren zwoegend doorgebracht te hebben in mijn systeem. En een keer met een 8Gig binnen de garantie periode, is tegen geringe meerprijs vervangen voor een 20Gig exemplaar van Maxtor. Ik kon een seagate van 8Gig krijgen van de verkoper, maar ik was toch al van plan een grotere te kopen dus vandaar..... :)

En nu heb ik er nog drie: een 5400RPM 80Gig, en 2x 7200 80Gig in Raid 0 :9 :P

maar die 20Gig en die 5400RPM 80 Gig draaien toch zeker al 2 jaar! 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Adm.Spock op 29-08-2002 22:10 . Reden: Oh,ja zo lang draaien ze al...... ]

• Adm.Spock

Adm.Spock

Duik-Aap

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:23:
maxtor totally fuckage! Ik werk in een comp winkel en we worden gillend gek van die K*T maxtor schijven. We willen zelfs met maxtor gaan stoppen zovaak komen ze terug en ze maken allemaal een kutherrie behalve die liquid beering ofzo. Ik zou als ik jou was voor WD gaan, superschijven en SNEL
Ik hoop dat hier geen statische klauwtjes aan te pas zijn gekomen, want de controller is meestal het onderdeel dat kapot gaat, niet de schijf zelf....

• Tundreq
  • Laatst online: 23-09-2025
hier ook 4 maxtors van 2 * 20 gig 1 * 46 en 1 * 80
no problemo.
ik had wel 1 seagate 20 gig en die is een beetje goed stuk :)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Doe inmiddels mijn 3e maxtor weg, maar nooit problemen mee gehad. Altijd vlekkeloos, alleen maken de 7200rpm-schijven een pokkeherrie.

Heb nu een Seagate Barracuda IV besteld vanwege de geringe geluidproductie.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Morgen gaat er hier een IBM 120gxp 80 gieg retour naar Alternate. Maakt de meest waanzinnige piepende/kraakende geluiden. Gekocht op 15-7-02 dus echt nog vrij nieuw. Leve de softwarematige Raid-1 van MSI !!!

Specs

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Ik heb ondertussen met m'n 2 Maxtor 80 Gig's @ 7200 RPM (6L080J4) ook probs, naar aanleiding van een hangende "explorer" in Windows bij het kopiëren van DivX van de ene naar de andere waarbij één van de schijven een tijd niet meer accessable was, heb ik PowerMax er maar eens op los gelaten... Nou het begon al goed, hij kwam de SMART Test niet door, error code: 664S57...

Dus ik de advanced test gedaan, gevolgd door een repair, ding gerepaired, weer de 90 seconden test, en toen kwam hij diezelfde SMART Test dus WEL door...

Afijn, als ik dan toch in powermax zat met de bootflop, gelijk maar even die andere ook checken (zelfde type), zelfde fout... ik ben hem nu met de advanced test aan het scannen en die zal dus ook een repair moeten ondergaan...

Nog tips :?

ennehm... tja... voor 100 gb aan shit backuppen gaat niet zo makkelijk :(

oh ja ik heb de schijven kortgeleden bij Norrod gehaald, morgen zal ik eens bellen of ik dan niet EERST die nieuwe schijven mee kan krijgen zodat 'k m'n data kan backuppen om daarna de ouden in te leveren... ik had al eens op GoT gelezen van iemand die dat ook voor mekaar had...

Hoi

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Jah nob je net al aan foon gehad :)
Een zoals bovenstaand prob heb ik ook alleens gehad met een 40 gig ding van maxtor..
Ding wou niet boten in me pc , hd eruit deed pc het wel. Na terug brenegen en backup maken van rommel (divx) deed ding weer prima. Niemand weet tot op dag van vandaag wat het was.

P.s. hd zit nu in vriendins pc :P

• motormuisje
Een zoals bovenstaand prob heb ik ook alleens gehad met een 40 gig ding van maxtor..
Ding wou niet booten in me pc , hd eruit deed pc het wel. Na terug brenegen en backup maken van rommel (divx) deed ding weer prima. Niemand weet tot op dag van vandaag wat het was.

• motormuisje
Nah

Waarom staat me reply er nu dubbel met Boten/booten als verbetering ?

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

motormuisje schreef op 29 augustus 2002 @ 23:30:
Yep maar dat was vlak nadat ik de post maakte :)
Ding wou niet boten in me pc , hd eruit deed pc het wel. Na terug brenegen en backup maken van rommel (divx) deed ding weer prima. Niemand weet tot op dag van vandaag wat het was.

Yep heb je verteld, idd vaag geval, maar mooi dat hij weer werkt 8)

Aan de GoTters:
Afijn na de beide schijven met Powermax ge"repaired" te hebben kwamen ze dus de smart test beide door, ook met een check met Partition Magic (naar aanleiding van het telefoongesprek met motormuisje) vond hij geen fouten, de DivX film kon ik iig wel kopiëren nu :)

Nero Drivespeed test zegt schijf 1: 39 mb/s en schijf 2: 40 mb/s, die waarden lagen daarvoor ook ongeveer op die hoogte dus daar is niets mis mee...

Hoi

Verwijderd

Hoe ga je om met een harde schijf >>

Gebruik de schijf door zo min mogelijk contact te laten maken met de buitenwereld.
Een klein statisch schokje kan je schijf dus onbruikbaar maken.
Koop is een schijf en zit er niet aan.

Heb 2 maxtor schijven 1 van 27 gig en 1 van 80 gig

Heb ze nu al bijna 2 jaar probleemloos
Dus je doet het dan toch echt zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 02:18 . Reden: typfout ]

• freeco
  • Laatst online: 12-03 19:02
Ik heb een 30 GB 7200 RPM Maxtor, no probs!
Vroeger heb ik nog een 812 MB Maxtor gehad en het enige negatieve wat ik erover kwijt kan is 6 kapotte clusters na een 2tal jaar...
Mijn volgende schijven zijn zeker terug Maxtor!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Niets anders dan problemen met maxtor gehad.
Ik heb er 4 omgerolen en na de vierde was ik het spuugzat.
SplikSplinterNieuwe Maxtors kapot...keer op keer...
Ik heb zelfs ieder ander onderdeel in mijn pc ge-upgrade zonder resultaat.
Ik ben nu een tevreden eigenaar van een wd 80 gig special edition en nog geen ietsiepietsie probleempje gehad.....

Ik heb maxtor afgezworen...of je nu ze zo in kan ruilen is niet boeien.....HardeSchijf moet gewoon werken...

Verwijderd

ik sluit mij bij macadoshis aan no probs here met die hd

heb ook nog een 17Gb hd van maxtor en ook nog geen problemen gehad

• Novah
  • Laatst online: 20-02 17:03
Hmmmz nooit problemen met maxtor, alle schijfen zijn hier maxtor en heb (nog) geen problemen gehad, ik heb hiero:

20gb @ 5400rpm
30gb @ 5400rpm
40gb @ 7200rpm

(van alles 1)
IDE schijfen zijn trouwens niet gemaakt om 24/7 te draaien in een computer.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb ook het vermoeden dat oudere maxtors (imho iig alleen 80 gig nieuwe maxtors niet 100% zijn) prima zijn.
Ik kan niets zeggen over de grotere schijven, maar ik heb via google en op een hoop forums gelezen dat de 80 gig maxtors veel problemen vertonen.

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
20gb @ 5400rpm, 2 jaar zonder koeling en behoorlijk intensief gebruik
40gb @ 7200rpm, ruim 1 jaar zonder koeling eveneens intensief gebruik (5T040H4)

beide geen problemen whatsoever, mijn ervaring is dat deze schijven ook niet heel erg warm worden van zichzelf

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:31
6 in bezit gehad, en maar 2 kapotte. Schijven gaan sowieso snel kapot, maar de RMA doet meestal niet moeilijk. Als je eenmaal een goede schijf te pakken hebt, gaat 'ie lang mee.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Adm.Spock schreef op 29 augustus 2002 @ 22:13:
[...]

Ik hoop dat hier geen statische klauwtjes aan te pas zijn gekomen, want de controller is meestal het onderdeel dat kapot gaat, niet de schijf zelf....
nee hoor met zo een 3m bandje om

• Adm.Spock

Adm.Spock

Duik-Aap

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 14:36:
[...]

nee hoor met zo een 3m bandje om
Ah, Juist.

Test je em ook voor gebruik?

En nogmaals; op de absolute nr.1 van defecte electronica:

STATISCHE ELECTRICITEIT

't is net VX gas, ruik nie, zie nie, hoor nie, voel nie, DOOD. })

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 13:23
ik heb nog een oude 8.4 GB van maxtor (5400rpm) en die draaid nog als een trein!! mijn nieuwe is ook een maxtor (80gb ata 133 7200rpm)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Hier 2 Maxtors, waarvan 1tje al 2,5 jaar oid. Nooit problemen mee gehad.. perfecte schijfjes (itt die *%^&#^ IBMs, waar ik er al enkele van dood heb zien gaan)

Verwijderd

ik heb ook geen problemen 40 gb (D740X 7200)

als je geen maxtor wilt dan kan je ook seagate nemen die zijn best goed of western digital maar geen ibm daar heb je zeker meer kans op dode hdd!

Verwijderd

Wel wat ik nu heb meegemaakt is vrij geestig, ik heb een maxtor 80gb 7200 rpm 8 mb cache. Deze was vorige week gechrasht en ik vreesde al dat ik het schijfje naar RMA moest sturen. Ik draaide Maxtor diagnose en deze gaf SMART fouten aan. Nu heb ik zo een uitgebreide test gedraaid (en stelt die voor of die moet proberen te repareren) en heb dus 'herstelt'.

Nu voordien voor dat de schijf is gechrasht maakt mijn harde schijf sterke krakende geluiden (wsl hebben meerdere mensen hier last van aangezien ik nog mensen ken met dit kraakprobleem). Nu komt pas het vreemde, na de chrash (en het herstellen ervan) werkt mijn schijf zonder problemen. Deze draait al zeker 1,5 week zonder eenmaal te kraken en dergelijke. Nog sterker zelfs ik heb niet moeten formateren of dergelijke ik heb gewoon na die repair mijn schijfje terug ingestoken in mijn PC en voila start op zonder problemen.

Ik heb al vanalles geprobeert om het kraken terug te krijgen (kraken was vroeger vooral wanneer schijf stresst was) en als ik bv nu veel kopieer en een defragmentatie draai gebeurt er niks geen gekraak (moest ik dat vroeger proberen was het een kraakconcert ;)). Het kraken had vroeger btw ook een invloed op de performance (het boeltje hing dan gewoon even).

enig id wat het kan zijn :)

Verwijderd

hier in totaal 4x 120 GB 7200RPM ata133 waarvan 1x 2 MB en 3x 8 mb, allen prima, in server 2x40 GB 7200 RPM ata133 beide prima.... heb dr nog niet 1 terug moeten brengen, iddd af en toe rare rammel geluidjes, maar dat zal dr wel bijhoren. het zijn soiso lawaaierige schijven, mijn IBM deskstar 40 GB is vele malen stiller.... helaas niet sneller.

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:59
offtopic:
beetje oud topic, niet?

ontopic: mijn 20 en 40GB Maxtor hdd's draaien al 3 jaar perfect...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 12:11

JvZ

ik ga ook even reageren in dit 'oude' topic. ik heb twee maxtor's, een 120 en 160 gyg, beide ATA133, 7200rpm. de 160 is pas een paar maanden oud, de 120 is van de HCC, dus een half jaar ofzo? (wanneer was de hcc ook alweer :p)

werken tot nu toe nog prima :*)

Verwijderd

Wat vindt ik van MaxtoR? Rotte schijven.. Ik snap ook niet hoe dit merk elke keer uit de tests kan komen met "de minste uitval".

Ik heb veel kenissen die in PC-shops werken, en die Maxtortjes vallen inderdaad als musjes van de daken af. Een hoop gezeik. Ik was vorige zomer nog een beetje eigenwijs, dus toch maar ATA 133 Maxtor 120 Gb. 2 mb. cache. Ding maakt een terringherrie, dat niet alleen, maar na drie maanden wassie dus gewoon écht goed stuk. Daarvoor is de motor van een ATA 66 40 Gb. 5400 rpm. MaxtoR schijf nét een maand na garantie de mist in gegaan. Jammer. Nu heb ik twee seagate's (SATA) en dat zijn absolute top-schijven. Geruisloos, en tsja naar mijn mening snel, en maybe zijn die Maxtor schijven sneller, maar die kleine winst wordt totaal verwaarloost door het teringlawaai en de slechte betrouwbaarheid.

Toen ik de Maxtor 120 Gb. RMAde heb ik een 120 Gb. met 8 mb. teruggekregen :P en deze werkt nu wel al een half jaar perfect (in een fileserver), samen met nog een MaxtoR 40 Gb. schijf waar een muziekcollectie op staat. Die 120 Gb. maakt nog steeds een terringherrie, daarintegen, die ultra-dunne 40 Gb. schijf is heerlijk geruisloos en ik heb ook de indruk dat ie véél en véél sneller is dan die 120 Gb. schijf, maarja in theorie kan dat niet als de 120 Gb. versie uitgerust is met 8 mb. cache, en dat dunne ding met 2 mb. Anyway, so those work, en ik hoop ook dat het zo blijft. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 12:06 ]

Verwijderd

Er wordt even een 2 jaar oud topic naar boven geschopt. tsss. Alsof Maxtor van 2 jaar terug nog te vergelijken zou zijn met maxtor op dit moment..... Beetje zinloos lijkt me.

Maar goed: Mijn maxtor 80G gaf ook een SMART fout. Ik reeg van de winkelier een 160G opgestuurd, ik kopieerde mijn data zonder problemen en de 'defecte' kon ik terug sturen naar hem. Prima toch! Geen data verlies, een tijdige melding van een naderend defect en een prima oplossing op een 2.5jaar oude schijf! (mijne draaien overigens 24/7)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud + opsomtopic.

Ervaringen kun je ook in ruime mate via de Search terugvinden: [search=maxtor] :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.