Toon posts:

Dual p2 300 mhz (intel mobo ex. file server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via via een dual p2 300mhz kunnen krijgen en wil hem graag gebruiken als file server voor thuis.. maar ik heb weinig ervaring met dual's

Ik heb er winxp op geinstaleerd , maar hij geeft wel dual aan maar hij zegt maar 300mhz , klopt dat ? wat zoals ik al zei ik heb er weinig ervaring in , hij geeft wel bij "Prestaties"2 grafieken aan dus 2 prossesoren , kan iemand mij helpen door me wat info te verstrekken ?

thanks als vast !! :*)

(/me is n00b 8)7 )

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
dat klopt allemaal

hij zegt echt niet opeens 600 MHz :)
je kan ook taken per cpu instellen e.d

je moet wel de professional hebben voorzover ik weet ..niet de home (staat me iig iets van bij)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Klopt precies, je mag kloksnelheden niet bij elkaar opstellen, ik zou gewoon wat testproggies draaien om te benchmarken! SiSoft Sandra ofzo, ook kan je bepaalde berwerkingen laten uitvoeren (Photoshop filter ofsow) en dan eerst met 1 cpu en dan met 2 en het vershil timen (Radial blur is wel aardig, duurt vrij lang, wel een groot plaatje nemen natuurlijk! :) )
majic schreef op 28 augustus 2002 @ 17:10:
dat klopt allemaal

hij zegt echt niet opeens 600 MHz :)
je kan ook taken per cpu instellen e.d

je moet wel de professional hebben voorzover ik weet ..niet de home (staat me iig iets van bij)
Klopt, alle xp pro ondersteunt multiprocessor

edittje omdat ik weer te laat was :9

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Natuurlijk is de kloksnelheid 300MHz. Als je taskmanager 2 grafieken weergeeft, dan werken beide processoren.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ah thanks m8 's :) zoals ik al zei dis allemaal nieuw voor me

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Twee maal 300 is geen 600 :+ Kijk anders ook even in de SMP FAQ . Maar als jij twee grafieken ziet in de taskmanager is er niks aan het handje :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik voorderest nog dingen doen om ze optimaal te laten draaien of instellingen veranderen ? zoja zou ik dat graag willen horen :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt eraan wat je onder 'optimaal' verstaat. Wil je sneller? Dan kun je natuurlijk tweaken: geheugeninstellingen strakker zetten, overklokken, etc.. Of wil je stabieler? Sja, laat het maar zo en doe geen gekke dingen :+

Windows NT/2000/XPPro zorgen op zich al perfect de taakverdeling over de CPU's, dus dat is ook geen punt. Hier was laatst ook een leuk topic over: [rml][ dual] voor en nadelen?[/rml]

Edit: oja, om welke Intel Mobo gaat het trouwens? (chipset enzo) Just curious ;)

Verwijderd

ik heb 2 duals

een dual p2 233 128mb intel redwood bord met lx chipset
en een dual p2 266@300 128mb intel redwood bord met lx chipset

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:16:
ik heb 2 duals

een dual p2 233 128mb intel redwood bord met lx chipset
en een dual p2 266@300 128mb intel redwood bord met lx chipset

Wel dat is heel erg fijn voor je, alleen heb ik problemen om jouw post in de juiste context te plaatsen :+ m.a.w. wat wil je eigenlijk zeggen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:07:
Ik heb via via een dual p2 300mhz kunnen krijgen en wil hem graag gebruiken als file server voor thuis.. maar ik heb weinig ervaring met dual's

Ik heb er winxp op geinstaleerd , maar hij geeft wel dual aan maar hij zegt maar 300mhz , klopt dat ? wat zoals ik al zei ik heb er weinig ervaring in , hij geeft wel bij "Prestaties"2 grafieken aan dus 2 prossesoren , kan iemand mij helpen door me wat info te verstrekken ?

thanks als vast !! :*)

(* ge-flopt is n00b 8)7 )
Ik wil niet heel moeilijk gaan doen maar volgens mij heb je er niets aan als je een dual pc voor file server wilt gaan gebruiken.... FIle server plaats je alleen maar bestanden op... Kun je al met een single 386 (als je linux of WIndows gaan gebruiken)

Maar wil je WIndows erop gaan draaien en bv ms SQL dan kun je de dual cpu's gebruiken. PS. Deze tip werkt ook voor linux.

Verwijderd

Abbadon schreef op 28 augustus 2002 @ 20:23:

[...]

Wel dat is heel erg fijn voor je, alleen heb ik problemen om jouw post in de juiste context te plaatsen :+ m.a.w. wat wil je eigenlijk zeggen?
hehe lees dat regeltje eens boven mijn post en kom terug als je het beter snapt :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet zo brutaal hé.. Mijn vraag was -logischerwijs- eigenlijk aan de topicstarter gewijd :/
Pagina: 1