Max 4 Bible vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
ik heb net de Max 4 Bible gekocht en heb hoofdstuk 1 gedaan enz. ik ben nu bezig met Deel II, maar ik interesseer me vooral in Modellen van dingen en moet ik nu echt 275 pagina's doorlezen over groeperen en selecteren e.d.? Of kan ik gewoon dat als naslagwerk gebruiken?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
armageddon_2k1 schreef op 28 augustus 2002 @ 16:51:
ik heb net de Max 4 Bible gekocht en heb hoofdstuk 1 gedaan enz. ik ben nu bezig met Deel II, maar ik interesseer me vooral in Modellen van dingen en moet ik nu echt 275 pagina's doorlezen over groeperen en selecteren e.d.? Of kan ik gewoon dat als naslagwerk gebruiken?
ik lees het altijd door, da's handig om te weten WAT je kunt.
als je dan ergens in MAX vast komt te zitten, zoek je het terug op.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• armageddon_2k1
Ok, wel doorlezen, maar neem nu dit: Objecten selecteren; Meerdere Objecten selecteren; Objecten selecteren dmv een selectiekader. Ik ga dan echt niet die oefeningen doen hoor :Z Maar oke, je hebt gelijk dat je het wel moet lezen, anders weet je niet wat voor mogelijkheden er allemaal zijn :)

Verwijderd

het is altijd makkelijk om dat soort dingen te weten...
je werkt er een stuk sneller door, met ctrl selecteren en met alt deselecteren is niet iets wat je allerdaags doet met std programma's. soms ben je een tijd aan het klooien om dingen te selecteren terwijl je het op een veel makkelijkere manier had kunnen doen door een grotere selectie in 1 viewport te nemen en er dan de onnodige dingen afselecteren in een ander viewport, dit zijn dingen die je niet in 1 oogopslag ziet, maar wel kunt leren zien.

annyways, dit is nog maar het selecteren, als je die combineert met juist groeperen dan werk je een stuk efficienter en kan je relatief veel meer tijd besteden aan het echte modeleren zelf en ben je niet de hele tijd bezig met onnodige dingen.

• armageddon_2k1
that's thrue, maar dan doe ik geen opdracht "Verstoppertje Spelen" zoals dat zo mooi in dat boek staat, want dan moet je steeds wat objects hiden enzo en dan ligt vrij voor de hand hoe dat moet neem ik aan. :)

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 28 augustus 2002 @ 21:10:
that's thrue, maar dan doe ik geen opdracht "Verstoppertje Spelen" zoals dat zo mooi in dat boek staat, want dan moet je steeds wat objects hiden enzo en dan ligt vrij voor de hand hoe dat moet neem ik aan. :)
Toch is dat hide-en iets wat ik vaak gebruik, als je er een beetje bekend mee bent, is het toch wel een erg handige fucntie .. Probeer et welleens uit zou ik zeggen :)

Verwijderd

Ik heb ook alles gelezen behalve alles over ik bones en animation. Ik wil dus alleen maar stills maken en dat hele animatie gedoe interesseerd me niet dus die paar hoofdstukken heb ik overgeslagen.
Het lijkt zo vervelend dat selecter maar er zijn in max zoveel verschillende manieren om hetzelfde te doen en selecteren in zo'n belangrijk basic iets.
Pagina: 1