Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
en ik maak geen gebruik van een versterker. o ja en de kabel is hier ook van upc.
Verwijderd
hoezo spilters die mnoet je niet gebruiken je moet doorlusdozen gebruiken dan heb je geen versterker en heb je op alle punten radio + tv.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 16:54:
als je maar goede splitters gebruikt of anders ff een hirschmann versterkertje ertussen
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Ook een mogelijkheid is om het signaal te versterken met een kabelversterker. Dit heeft bij mij alleen nooit het gewenste resultaat gegeven. Misschien dat andere tweakers hier meer ervaring mee hebben.
Staat hier bydeweg niks over in de search? Lijkt me een vrij algemene vraag.
Ik heb wel in de search gekeken maar kon niet echt een topic vinden over signaal verlies bij meerdere TV's alleen maar bij langere kabelVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 16:58:
Over het algemeen zal je wel signaal verlies krijgen, dit is ook erg afhankelijk van de kwaliteit van de kabel/splitters en sterkte van het signaal. Als het signaal nu bij 3 tv's haarscherp is zal het verlies wel meevallen denk ik.
Ook een mogelijkheid is om het signaal te versterken met een kabelversterker. Dit heeft bij mij alleen nooit het gewenste resultaat gegeven. Misschien dat andere tweakers hier meer ervaring mee hebben.
Staat hier bydeweg niks over in de search? Lijkt me een vrij algemene vraag.
Verwijderd
Verwijderd
Doorlus doos?Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:05:
als je je een spilltter op je doos druk ben je 6 db kwijt en als je dat drie keer doet ben je je signaal kwijt. en houdt je niks over. en met doorlus dozen ben je steeds maat 2 db kwijt.
Wat is dat?
Dr is nu niet echt signaal verlies , ik weet niet echt hoe het daar in elkaar zit met die kabel.. Maar met 3 TV's het beeld goed zat.. Behalve die gare beelden die UPC doorstuurt maarja dat ligt niet aan de kabelVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:05:
als je je een spilltter op je doos druk ben je 6 db kwijt en als je dat drie keer doet ben je je signaal kwijt. en houdt je niks over. en met doorlus dozen ben je steeds maat 2 db kwijt.
Duidelijk hoor , en GOT is ook net zoiets als het computer idee forum alleen dan anders
Verwijderd
o ja de doos die nu benden zit moet straks op het laatse punt komen ivm weerstand. en bij mij zit er 35 meter tussen.
Verwijderd
Heb zelf thuis 3 tv's met een versterkerm, werkt prima en scherp beeld.
een versterker dus.
Verwijderd
Zoals ik net al zei, als je met 3 tv's nog goed beeld hebt betekend het dat het kwaliteitsverlies met een 4e tv erbij wel mee zal vallen. Mits goed geinstalleerd natuurlijkIbBeLz schreef op 28 augustus 2002 @ 17:10:
[...]
Dr is nu niet echt signaal verlies , ik weet niet echt hoe het daar in elkaar zit met die kabel.. Maar met 3 TV's het beeld goed zat.. Behalve die gare beelden die UPC doorstuurt maarja dat ligt niet aan de kabel.. Maar als er bij 3 geen probleem is zal dat bij 4 toch ook wel meevallen
..
ja je kan wel mooi een doorlusdoos gaan gebruiken, maar dan heb je wel kabels van tv tot tv liggen. door je hele huis heen.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:05:
en in de meeste moderne huizen, liggen er leidingen vanaf de meterkast tot elk aansluitpunt. een stuk mooier dus. als je alle kabels door de muur hebt lopen.
je zegt dat je bij een splitter 6 db kwijt bent per keer?
nou dan koop je toch gewoon een 5 weg splitter. heb je ook maar 1 maal signaal verlies.
en alsof je met een doorlusdoos geen signaal verliest.
aan topicstarter:
ik zou het gewoon proberen, moet volgens mij wel kunnen.
het moet zonder versterker kunnen als je een goede kwaliteit kabel gebruikt.
heb je die niet, dan kan je idd een versterker gebruiken.
Ja das ook niet echt handig het proberen , dan koop je eerst een TV , leg je die kabel aan .. Ben je geld kwijt en een hoop moeite , najah die moeite boeit niet zo maar het geld wel , kom je dr achter dat het niet werktdamster schreef op 28 augustus 2002 @ 17:16:
[...]
ja je kan wel mooi een doorlusdoos gaan gebruiken, maar dan heb je wel kabels van tv tot tv liggen.
das natuurlijk niet zo mooi als je alle kabels door de muur hebt lopen.
je zegt dat je bij een splitter 6 db kwijt bent per keer?
nou dan koop je toch gewoon een 5 weg splitter. heb je ook maar 1 maal signaal verlies. en alsof je met een doorlusdoos geen signaal verliest.
aan topicstarter:
ik zou het gewoon proberen, moet volgens mij wel kunnen.
het moet zonder versterker kunnen als je een goede kwaliteit kabel gebruikt.
heb je die niet, dan kan je idd een versterker gebruiken.
En zon versterker wat kost die grap dan ??¿¿
Idd, jij snapt hetIbBeLz schreef op 28 augustus 2002 @ 17:13:
[...]
Duidelijk hoor , en GOT is ook net zoiets als het computer idee forum alleen dan anders![]()
Verwijderd
doorlussen: van tv naar tv naar tv naar tv. Laatste doos is einddoos. Overige worden als doorlus gebruikt.
2e optie: alles bedraden en dmv een multitap verdelen.
Zelf heb ik de 2e optie.. Gewoon bij een doe-het-zelf zaak die zooi halen, ff met F-Connectortjes erop draaien, is ff gepruts, maar wel het beste.
Indien signaal te zwak (zoals bij mij): dan een versterkertje ertussen. Heb hier een Hirschmann 10db ding.
Afraders: Goedkope coax kabel, el-cheapo versterkertjes, en coaxplugjes (die goedkope) zuigen....
Goeie kabel en connectoren en je bent al een heel eind
Verwijderd
Heb de splitter zelf in de meter kast gehangen en van daaruit door getrokken.
Oh ja, je moet dan wel goede kabel gebruiken. Die met die zilver folie in de afscherming is degene die ik gebruik.
Oke dan nou dan zal het allemaal wel goed komen , is ffkies kijken of we dr PA nu over kunnen halenVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:21:
30 euro voor een beetje kwalteid maar een tv vreet geen signaal je kunt een van de tv door schijven naar boven om te testen. en met een 5 weg spliter heb je van af 1 punt 4 kabels nog ipv 1 en nu heb je ook radio door het hele huis.
Verwijderd
Niemand?IbBeLz schreef op 28 augustus 2002 @ 17:37:
Ow nog ff 1 vraagje , als nou maar 2 van de 4 tv's aanstaan maakt dat dan nog iets uit of heb je dan net zo veel signaalverlies als als er 4 aanstaan ??
Ben hier namelijk ook wel beniewd naar.
Het lijkt mij trouwens van niet, maar zou niet weten waarom.
Maakt geen fuck uit, demping zit in je splitters, niet in je tv of whatever je eropaansluitIbBeLz schreef op 28 augustus 2002 @ 17:37:
Ow nog ff 1 vraagje , als nou maar 2 van de 4 tv's aanstaan maakt dat dan nog iets uit of heb je dan net zo veel signaalverlies als als er 4 aanstaan ??