Konstant gevraag naar floppy

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
Elke keer als ik iets kopiëer of unrar ofzo gaat ie kijken of er iets in m'n floppydrive zit.. Hoe zet ik dit uit? Ik heb het ooit gefixt maar hoe.... ik weet het niet meer..
helleuhp!

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Kun je het niet in de bios uitzetten. Zorg in ieder geval dat je met c-only boot (tenzij je scsi hebt).
En dezecomp->rechtermuis->eigenschappen->prestaties->bestandssysteem->Diskette->bij elke systeem start blabla geen vinkje neer zetten.

Ik weet niet of het werkt maar het is allicht te proberen.

Verwijderd

Misschien een virusscanner of zo die de bestanden zit te controleren??
Ik geloof dat Mcafee en Norton zo'n functie in zich hebben.
Of natuurlijk iets anders wat op de achtergrond staat mee te draaien.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
neu nix van dien aard
het is pas sinds ik m'n HD van flop heb geboot omdat ik m'n biosjes wou flashen

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Je zegt het zelf al, iedere keer als je iets unrard,

Winrar en dat soort progjes willen wel eens onthouden in welke folder je het laatst geweest bent, en dat 'bijhouden' als een soort service, volgende keer dat je iets opslaat, staat het venster al op die plaats, want dat heeft'ie onthouden.

Heeft'ie in dat lijstje A:/ staan, dan zal'die dus ff proberen de schijf te benaderen.

Zelfde geld voor windows, onthoud ook wat je't laatst geopend hebt, waar, etc.

Mijn Documenten in het startmenu, probeer in *:\windows eens de folder history en of recent.

probeer bij winrar de preferences, standard working directory of zoiets.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Opa

Nu Multifocaal!

Winrar: Eerst ff de History clearen en dan naar Options > Settings > Extraction > Default folder ff een temp folder invullen bijv. D:\Zooi oid.
Dan onder tabje "Paths" kijken of Temporary files en Startup niet naar A:\ verwijzen.
Overigens kan het ook geen kwaad om in het BIOS "Floppy seek on Bootup" uit te schakelen. In WIn9x/Me kijk je ook ff onder System `> Performance > File System > Floppy disk. Uitvinken dus.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Heb je een keer setup gedraaid vanaf diskette? Even in het register zoeken naar "A:\". Misschien kom je daar een verwijzing tegen. Bijv. A:\setup.exe of A:\install. exe. Vind je zo iets dergelijks? Verwijderen.
Pagina: 1