E-tech ISDN kaart onder Winxp 651 fout

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn nieuwe PC'tje doet het heel goed, ik heb alleen 1 prob'je. :( Ik kan niet internetten met mijn ISDN kaart. De kaart werkte prima onder Win2k, de fysieke verbinding is goed, maar het internetten doet het niet, dan krijg ik bij "opening port" de melding dat er een 651 fout is opgetreden. :'(

Als ik een linetest uitvoer, dan is alles in orde. Windows zegt dat het goed is geinstalleerd, ik heb de laatste drivers. Maar het werkt niet, alleen maar die #@#$%^ 651-fout.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Het gaat om een E-tech PCTA128 op een Gigabyte GA-7VRXP mobo.

Edit: Toen de kaart nog werkte, was dit in de PC van mijn vader (win2k), op een andere locatie, of in mijn oude PC, onder win2k op dezelfde locatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Skate2000 op 28-08-2002 16:01 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

www.e-tech.nu

de isdn 3.26 downloaden
ISDN 3.26

• Skate2000
Ja, dat is de driver die ik dus heb geinstalleerd, en hij lijkt het te doen. Toch geeft hij die fout. :( Het zit 'm dus niet in de driver lijkt mij?

Verwijderd

probeer eens te uninstallen

kaart er uit
pc aan
pc uit
kaart in ander slot
pc aan installeren en dan kijken wat hij doet

• Skate2000
Dat laatste ga ik maar eens proberen, zou idd wel een goede zijn.

In de E-tech Faq lees ik overigens het volgende: "Sommige moederborden hebben een driver update nodig (o.a. Gainward 5vpa). Kijk in apparaatbeheer -> systeemapparaten of uw moederbord een VIA chipset heeft. Klik op de onderstaande link voor moederborden met een VIA chipset. "

Die link gaat vervolgens naar de Chipsetfabriek, maarja, daar heb ik niets aan. Ik neem aan dat het bios dat ik heb, op zo'n nieuw moederbord toch gewoon goed is?

• Skate2000
Niemand meer?? Hmz.. ik baal hier behoorlijk van. Ik heb zelfs de helpdesk gebeld, maar die zeggen dat ik de kaart in andere slots moet proberen (Heb ik gedaan), en dat ik vervolgens ook nog moet kijken of het helpt als ik "PNP OS" uit zet in 't bios.. Nah..

die optie zit niet in het bios van mijn mobo.. wat kan ik dan nog doen?

• Skate2000
Morgen ga ik 't proberen, en als het lukt, dan ben je koning!! :)

• Skate2000
OK, het werkt dus niet.. :( Zodra je die setup wiltstarten, dan zegtie dat hij geen ISDN128 kan vinden, ik kan de hele setup dus niet draaien. Als ik handmatig wil installeren, dan zegt Windows dat er geen driverinfo is te vinden.. :(

Dusss.. zijn er nog meer mensen met ID'en?

• Skate2000
Helemaal niemand?? :'(

Verwijderd

Maybe...
Ik had hetzelfde probleem met mijn isdn-modem (nouja, is lang geleden, maar volgens mij was het dezelfde fout:))
Uiteindelijk kwam ik erachter dat de kaart maar in 1 poort goed werkte, dus verplaats em ff en wie weet...:)

Verwijderd

van OS veranderen? probeer linux eens :D

Verwijderd

doet ie het onder windows 98 overigens wel?
edit:
stom... vorige post editen was beter geweest |:(
bovendien ook nog eens de post van topicstarter niet goed gelezen |:(
ziet er niet echt uit als een driver probleem, meer een hardware iets.

misschien dat van driver veranderen iets helpt, maar ik betwijfel het :/ dit is iig weer een andere driver.
Pagina: 1