Ik heb een iframe waarin mensen rich text kunnen editten en submitten. Vervolgens wordt de inhoud naar een hidden textarea verstuurd.
Nu wil ik of de inhoud van het iFrame, of de inhoud van het textframe checken op inhoud. Het vreemde is dat als ik het textframe zichtbaar heb dat er wel goed gechecked wordt en als ik het onzichtbaar maak niet. Dan denkt hij dus dat er wat instaat. Check ik in mijn database, dan zie ik dat er niks instaat. Raar maar waar:
Ik heb de volgende code:
<textarea name="omschrijving" style="DISPLAY: none" cols="50" rows="18" class="formulier_veld" tabindex="3"></textarea><iframe id="iView" style="WIDTH: 585px; HEIGHT: 300px"></iframe></p></td>
en het javascriptje:
function controleer(formulier)
{
var melding = "";
var focus_op_veld = "nee";
formulier.omschrijving.value = "" + iView.document.body.innerHTML + "";
if (formulier.omschrijving.value == "")
{
melding += "- omschrijving\n";
if (focus_op_veld == "nee") formulier.omschrijving.focus();
focus_op_veld = "ja";
}
if (melding !== "")
{
alert("De volgende veld(en) zijn verplicht in te voeren: \n" + melding);
return (false);
}
}
Nu wil ik of de inhoud van het iFrame, of de inhoud van het textframe checken op inhoud. Het vreemde is dat als ik het textframe zichtbaar heb dat er wel goed gechecked wordt en als ik het onzichtbaar maak niet. Dan denkt hij dus dat er wat instaat. Check ik in mijn database, dan zie ik dat er niks instaat. Raar maar waar:
Ik heb de volgende code:
<textarea name="omschrijving" style="DISPLAY: none" cols="50" rows="18" class="formulier_veld" tabindex="3"></textarea><iframe id="iView" style="WIDTH: 585px; HEIGHT: 300px"></iframe></p></td>
en het javascriptje:
function controleer(formulier)
{
var melding = "";
var focus_op_veld = "nee";
formulier.omschrijving.value = "" + iView.document.body.innerHTML + "";
if (formulier.omschrijving.value == "")
{
melding += "- omschrijving\n";
if (focus_op_veld == "nee") formulier.omschrijving.focus();
focus_op_veld = "ja";
}