Toon posts:

Windows XP legaal :)

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers...

Hehe, ik kon goedkoop aan XP komen, van school... leek me toch wel beter dus ik heb voor een bedrag van 42 euro ff Windows XP Prof NL en Office XP Prof NL gekocht >:)

Tjah, de reden dat veel mensen em als kopie hebben blijft die verdomde prijs.. maar zoals dit, logisch toch ??

Volgende week kan ik voor 19 euro Frontpage 2002 er ook bij krijgen, die haal ik dus ook binnen...

_/-\o_

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
euh WOW das een mooie prijs je zou stom zijn als je het niet deed

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

jah dus wat bedoel je nu te zeggen ?? :? SLOTJE !!

Specs

Verwijderd

wees er blij mee :O

drie keer raden wat het is als je niet meer naar school gaat

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Visual Basic en al die zooi kan ik via school ook heel goedkoop krijgen.. Net als vele andere software.. Mooi toch...

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit zijn zgn campuslicenties.
Dat is een systeem dat al lang bestaat en waar ook MS aan doet. De school/universiteit sluit dan een contract af om de software goedkoop aan hun medewerkers (voor scholen ook scholieren/studenten) aan te kunnen bieden.

Hoewel het van het contract af hangt is het theoretisch zo dat het alleen legaal is voor zolang je aan het instituut verbonden bent. Officieel moet je het dus inleveren bij vertrek, maar ik denk dat ze daar raar staan te kijken als je dat zou doen. ;)

edit typos

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer hier een discussie te starten over windows... wat als het goedkoper was ?? zou iedereen het dan ngo kopen ? of als Longhorn uitkomt, en dat die goedkop is dat men denkt : fuck m$, die heeft ons al genoeg gepakt, huppa, kopie...

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 23:29
Mag ik hier even aan toevoegen dat het gaat om een studentenlicentie!
Dus als je straks afgestudeert bent, moet je je pc formatteren en mag je de cd's niet meer gebruiken :)

Whatever..

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
_HugoBoss_ schreef op 28 augustus 2002 @ 15:21:
Mag ik hier even aan toevoegen dat het gaat om een studentenlicentie!
Dus als je straks afgestudeert bent, moet je je pc formatteren en mag je de cd's niet meer gebruiken :)
En dat doet ook iedereen braaf natuurlijk O-) :+

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Pats topic..
:{

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

[flauw mode]
Heel mooi, maar stel dat we allemaal bv Linux zouden gaan gebruiken, dan zijn topics zoals deze niet meer nodig. ;)
[/flauw mode]

Als alle (niet gratis) software voor een normale prijs verkrijgbaar was dan zou er een hele grote kans zijn dat ik ook m'n software zou gaan kopen. Dan gaat het vooral om software die snel verouderd en waar ze om de haverklap nieuwe versies van uitbrengen, want je blijft je blauw betalen daaraan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:21:
ik probeer hier een discussie te starten over windows... wat als het goedkoper was ?? zou iedereen het dan ngo kopen ? of als Longhorn uitkomt, en dat die goedkop is dat men denkt : fuck m$, die heeft ons al genoeg gepakt, huppa, kopie...
hmm, dan nog download ik mijn iso-tje van www.slackware.com

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:21:
Voor de prijzen van de campuslicenties zou ik het zeker doen. Zelfs voor iets meer. 26 euro voor Office is goed te behappen en misschien ook wel waard tevens als 22 euro voor XP professional. :9~

toevoeging:
Ik heb voor goede software en de ontwikkeling ervan best wat over, maar ik heb mijn grenzen aan wat ik bereid ben te betalen. Linux download ik meestal, maar heb het ook wel eens gekocht.

Verwijderd

een iso downloaden via linuxiso.com is cheaper via breedband ;)
geef mij maar mandrake/openoffice

• gwystyl
  • Laatst online: 09:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die windows XP die bij SurfSpot staat is een upgrade he? Die is dan zeker niet op een leeg systeem te installeren? Op zich is €22 nog wel acceptabel voor windows namelijk, maar ik heb geen zin om eerst een (illegale) windows 98 te moeten installeren voor ik er XP op kan zetten.

• ritsjoena
gwystyl schreef op 28 augustus 2002 @ 15:43:
Die windows XP die bij SurfSpot staat is een upgrade he? Die is dan zeker niet op een leeg systeem te installeren? Op zich is €22 nog wel acceptabel voor windows namelijk, maar ik heb geen zin om eerst een (illegale) windows 98 te moeten installeren voor ik er XP op kan zetten.
De CD's die (meestal) via campuslicenties verkrijgbaar zijn heten vaak weliswaar upgrades, maar kunnen ook een volledige install aan. Het upgrade staat waarschijnlijk voor de mogelijkheid hem als upgrader te gebruiken zodat je niet alles eerst hoeft op te ruimen.

• gwystyl
  • Laatst online: 09:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm dan is het wel interessant.... is lang geleden dat ik een legale windows gehad heb (ehm graaf graaf in geheugen...... is nog niet voorgekomen geloof ik)

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:43

SilentSimon

Have you been hopped?

zogenaamde cd-box projecten
zoiets :)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:15:
Hey tweakers...

Hehe, ik kon goedkoop aan XP komen, van school... leek me toch wel beter dus ik heb voor een bedrag van 42 euro ff Windows XP Prof NL en Office XP Prof NL gekocht >:)

Tjah, de reden dat veel mensen em als kopie hebben blijft die verdomde prijs.. maar zoals dit, logisch toch ??

Volgende week kan ik voor 19 euro Frontpage 2002 er ook bij krijgen, die haal ik dus ook binnen...

_/-\o_
Heb precies hetzelfde gedaan (ook Windows XP Pro en Office XP Pro), omdat ik in me vakantie voor een school werkte. Straks in ieder geval zonder problemen SP1 er op.