Toon posts:

Fouten in ATI 9700 pro chip

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste klant,

Het spijt mij U te moeten berichten dat wij de ATI Radeon kaart helaas niet kunnen leveren. De rede is dat:
Er zitten hardware fouten in de chip van de ATI 9700 Pro. Daarom heeft PowerColor de verzending uit Taiwan terug getrokken. Dus niet in de hardware van PowerColor maar in de chip van ATI.
Wij hoorde dit op het allerlaatste moment van onze leverancier nadat de levering was bevestigd.
Ik wil U meedelen dat wij in Amerika de originele Build By ATI radeons hebben besteld. Deze zijn een stuk duurder dan de powercolor kaarten en hebben geen fouten. Deze kaarten verwachten wij 6 september 2002. Ik zal U persoonlijk berichten wanneer deze binnen zijn. U kunt deze kaart kopen voor dezelfde prijs als de powercolor 463 Euro inclusief BTW.
Nogmaals excuus.
Vriendelijke groeten / Kindest regards ,

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14

M2B

Het is allen het geval in de powercolor de build by Ati's hebben het probleem niet, of een zending chips is misbakken of er zit een fout in de kaarten van Powercolor 8)7

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hmmmm, en ik wou de R300 direct kopen wanneer die uit was, toch maar ff w8ten :+

• mlevd
  • Laatst online: 14-08 13:17
Alles kan natuurlijk, maar het lijkt mij een beetje een sterk verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
M2B schreef op 28 augustus 2002 @ 15:07:
Het is allen het geval in de powercolor de build by Ati's hebben het probleem niet, of een zending chips is misbakken of er zit een fout in de kaarten van Powercolor 8)7
Lees nou eens goed.. Dat staat allemaal in mijn post

Verwijderd

Ja, dus, eh.
1) lijkt me stug dat in de build by en powered by ati verschillend chips zitten, sterker nog: zelfs de boards zullen dezelfde soort componenten bevatten.
2) denk dat als er fouten in de chip zaten, dit toch wel op een formelere wijze publiekelijk zou worden.
3) dit verhaal van jouw leverancier is dus nonsense
4) zou ik ook nog een build by ATI mogen bestellen voor 463,- :)

Verwijderd

En dat is bij http://www.roas-computers.nl/ ofzo?

Staat daar namelijk ook op de site...

edit:
Ik bedoel http://hunterspc.nl/

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lees het grote radeon 9700 topic door mensen

Tweakers Discord

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je mij vraagt zijn die powercolor kaarten nooit gemaakt, dit is mijn theorie:

In andere Radeon Topic stond foto van de Creative Radeon 9700, het viel me op dat het plaatje exact zelfde was ald de Radeon 9700 van Powercolor, na een bericht van mij op het forum van de persoon waar het plaatje vandaan kwam bleek dat het geen fotoshop was, maar een foto die afkomstig was van Creative.

Vandaag heeft hij nog Hi-Res pictures gepost van dezelfde Image, ik ben vrijwel overtuigt dat deze echt zijn. Kortom de foto op de PowerColor site is nep!

Aansluitend op het vage verhaal dat er een chipfout zou zijn maakt dat de puzzel compleet, er zijn helemaal nooit powercolor kaarten gemaakt!

Waarom dat zo is weet ik niet, maar ik vind het wel uiterst verdacht, het is nogal vreemd dat je ge photoshopte images op je site gaat zetten, terwijl je zelf een kaart maakt :?

Naja, denk dat we er toch niet achter komen.

Verwijderd

Commentaar ROAS:
Wij verwachten dus dat er helemaal geen kaart van ATI op de markt komt voorlopig.
Laten ze bij ATI dat maar eens uitleggen!

Persbericht ATI:

MARKHAM, Ontario - ATI Technologies Inc. (TSX: ATY, NASDAQ: ATYT) began shipping the RADEON™ 9700 PRO to retailers on August 19, and will appear on shelves soon. Based on the highly acclaimed RADEON™ 9700 series visual processing unit (VPU), the RADEON 9700 PRO is revolutionizing the graphics industry with its break-neck speed and cinematic-quality graphics.

Conclusie: als (let op als) dit waar is, is er sprake van een groot probleem.

• pagani
  • Niet online
Dichtgooien dit zaakie, onzin, hier hadden we het al over in radeon topic 53, dus gewoon daar verder....

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
johnnyv.nl schreef op 28 augustus 2002 @ 15:34:
Dichtgooien dit zaakie, onzin, hier hadden we het al over in radeon topic 53, dus gewoon daar verder....
Lijkt me beter, overigens bedoelt ROAS volgens mij niet dat ATI ze niet uitlevert maar gewoon dat Colorpower geen kaart meer uitbrengt.

Verwijderd

Zie uitleg hierboven voordat dit een niet zo fijne discussie gaat worden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.