[videocamera] Canon DM-MV500i Firewire?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Wie kan mij vertellen of de Canon DM-MV500i via Firewire op de comp is aan te sluiten. Ik kan deze informatie nergens vinden.

Iemand die me nog van deze keus af wil praten?
Iemand die slechte/goede ervaringen met deze cam heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

De 'i'-versies - de MV550i, MV530i en MV500i - bieden de gebruiker de functionaliteit van digitale line-in. Met deze functie kan de gebruiker gemonteerde videobeelden of grafische afbeeldingen vanuit zijn computer of een ander digitaal apparaat in de camcorder invoeren. Tevens wordt de mogelijkheid geboden om analoge videobeelden op te nemen in nieuwe digitale opnamen. (De MV550i, MV530i en MV500i zijn uitgerust met analoge en digitale in- en uitgangen, de MV500 heeft een DV-uitgang.)

gevonden op www.canon.nl

ik heb zelf geen ervaring met canon video camera's... wel met sony en panasonic
als ik de specs van dat ding bekijk, lijkt me dat wel een aardige camera hoor... of het echt wat is, hangt natuurlijk ook van de prijs af! wat moet hij kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Dank Eddo voor je snele reactie,

Die info had ik ook al, maar het is mij daar niet duidelijk uit geworden of die digitale xfer via USB, via Videocapkaart of via Firewire gaat.

Hij moet 775 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat gaat via firewire... dus je haalt een dynalink OEM firewire kaartje (waar een kabel bijzit, anders heb je er nog niks aan!) en dan een stukje videobewerkingssoftware en je kan je eigen films gaan monteren :P

de 500 heeft alleen dv-out en de 500i heeft zowel een dv-out als een dv-in

hoe dat met dat usb zit :? ik heb geen idee! hoorde dat laatst ook ergens, maar het lijkt me beetje wazig als je via je usb poort digitale videobeelden op je pc wilt zetten! usb is niet zo snel namelijk en die beelden zijn al gauw 3,5meg/sec (1gig per 5 min)

[ edit ]
ow ja... de prijs! 775 euro is niet gek voor zo'n mini-dv apparaat
meeste mini-dv camera's beginnen ongeveer bij die prijs! in de aanbiedingen heb je ze vanaf 699 ongeveer en dan loopt het op tot 2500 euro voor een 'supermegaturbo' ding :P
[ /edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Dankje.

Die firewire-aansluiting heb ik al op mijn Audigy zitten. Nu dat ding bestellen dus en nog ff een kabeltje erbij.........laat die baby maar komen! (daarom ben ik eindelijk overstag....... ga ik de filmende vader uithangen......ach, zo´n cameratje kan ook dan ook nog wel......de stationcar en uitgebreide babykamer zijn er immers ook al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is leuk spul hoor! ben wel blij dat mijn ouders vroeger geen camera gekocht hebben hoor! zou die beelden echt VOOR GEEN GOUD terug willen zien :)
stel je voor dat je ook nog broertjes/zusjes hebt... die gaan je daar de hele dag mee lopen zieken en posten je kijk-ik-speel-met-mijn-eten filmpje op GoT :P

suc6 ermee :9~

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 16:02
Anoniem: 1933 schreef op 28 augustus 2002 @ 16:13:
hoe dat met dat usb zit :? ik heb geen idee! hoorde dat laatst ook ergens, maar het lijkt me beetje wazig als je via je usb poort digitale videobeelden op je pc wilt zetten! usb is niet zo snel namelijk en die beelden zijn al gauw 3,5meg/sec (1gig per 5 min)
De USB op een digitale camera wordt bij de Sony TRV-27E gebruikt om de foto's van de memorystick op je harde schijf te plaatsen (pc ziet um als verwisselbare schijf). Daarnaast wordt de USB gebruikt om streaming video (webcam!) af te leveren in postzegelformaat.
Pagina: 1