Toon posts:

TCP/IP instellingen in Knoppix met getweaked ADSL modem(NAT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Als rasechte windows user begint het Linux wat te trekken. Om niet direct een installatie aan te gaan heb ik Knoppix gedownload. maar eh, ik zoek me wezenloos naar waar ik de volgende tcp/ip instellingen moet invullen:

IP: 10.0.0.150
Submask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138

DNS entries etc.

Zelf heb ik een getweaked Alcatel modem en zit achter NAT, dus ik moet dit ergens kwijt zodat het kan werken.....

Ik hoop dat iemand de oplossing voor me heeft
thanks alvast.... _/-\o_

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

volgens kan je alleen maar proxy gebruiken bij knoppix.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je niet toevallig ergens een dhcp server, dan werkt het gewoon, althans bij mij wel, nooit meer dat gezeur over de ip settings, alles automatisch.
Anders moet je ff gaan klooien met ifconfig, dus eigenlijk is dit een NOS topic :D

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb niet toevallig een DHCP server... dan moet ik een andere PC weer omgooien, heb ik niet zoveel zin in omdat ik even Linux wil proberen. Ik heb juist Knoppix gedownload om even zo te browsen, internetbankieren uit te proberen etc, office en ga zo maar door. Zou jammer zijn als het niet zo wil.....

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand een idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen achter m'n ADSL modempje? Of is er misschien een Linux bootable cd die dit wel kan?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:50:
Heeft er nog iemand een idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen achter m'n ADSL modempje? Of is er misschien een Linux bootable cd die dit wel kan?
Waarom perse een bootable cd? ik raad je aan om gewoon een dedicated partitie('s) te maken om te testen. Zo'n bootable cd is misschien wel leuk, maar je moet het steeds opnieuw instellen etc.

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter, het zit onder KNoppix - network/internet - network card configuration...
Pffh, het is zoeken, maar ik heb het, thanks anyways....
Leuk dit knoppix, een aanrader voor ieder die linux wil testen zonder het te hoeven installeren.
Pagina: 1