CorelDraw doet vreemd met fonts

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Als ik in CorelDraw 10 tekst wil gaan invoeren, gebeuren er met sommige (meestal belangrijke) fonts rare dingen. Mijn standaardfonts staat op AvantGarde. Die doet het gewoon goed. Maar als ik dan wat heb getypt en ik verander het in bijvoorbeeld Arial of Verdana, dan gebeuren er een aantal rare dingen.

• Alle woorden verdwijnen van het beeld. De kleine vierkantjes blijven wel staan.
• Het selectiekader verkleint zich, en vormt zich alleen rond een oneindig klein punt in de linkerbovenhoek van waar de tekst stond
• Als ik de view op Normal zet, zie ik de tekst wel, maar het rare selectiekader blijft. Ook worden wijzigingen pas visueel doorgevoerd bij hertekenen, zoals bij in- en uitzoomen.

Zie hier een screenshot, dat maakt het misschien wat duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/thelunatic-screenshot.jpg

Dus op de plaatsen waar die kleine blokjes staan, zouden dus woorden moeten staan.

Ik heb al twee keer CorelDraw opnieuw geinstalleerd, en ik heb ook al een keer zo goed als alles fonts er af geknikkerd en opnieuw geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing ?

Mother, will they like this song?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Wow, niemand :P

* Misschien een idee om 'em naar W&G te verhuizen, aangezien daar meer CorelDraw-mensen rondlopen ? *

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

--> W&G dan maar :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik weet niet veel van corel Draw, maar is je vraag niet in de knowledge base te vinden?

hier bv iets over cloned text not updating properly: http://kb.corel.com/kbdocs/UNKNOWN/DRAW10/DRAW10_205854.htm

alle knowledge base artikelen voor Corel Draw 10 voor windows vind je hier:
http://venus.corel.com/cg...bsearch/kbsearch/+/DRAW10

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

hmmm, is dat ook als je bijvoorbeeld een lap tekst selecteerd en dan meteen iets eroverheen wil tikken? volgens mij wel namelijk, dan zie je niet dat je typt, dát is dan op te lossen door eerst te deleten en dan opnieuw te typen, maar het is toch een kleine moeite om bijvoorbeeld eerst even een stukje uit te zoomen en dan weer in ofzow, dan werkt het toch?

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Eerst de > tekst kopieren > in veld gaan staan met de cursur op fonts >
dan op contr/shift/T drukken. En in dit veld plakken en dan kun je tekst zo aanpassen hoe je het wilt.
Makkelijke kan het niet en bij mij werkt dit altijd perfect.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Montana, jij heb dezelfde problemen gehad als ik of niet ?

Pagina: 1