Ola,
ik ben hier bezig met het opzetten van een linux firewall/mailserver.
De firewall is geen probleem, maar de mailserver dus wel.
Ik heb mijn keuze laten vallen op Xmail.
Nu moet je XMail zelf instellen, en dat kan via allerlei remote dingetjes, van php scripts tot "normale" win32 utils.
Ik heb dus een aantal dingen geprobeerd, maar steeds krijg ik de melding dat mijn ctrl user/pass combo niet goed is.
Nu staat er ergens in die Xmail help dat je in het bestand ctrlaccounts.tab een user moet zetten, met daarbij een password. Er staat ook bij dat het via een bepaald formaat moet, zoals volgt : "username"[TAB]"password"[NEWLINE]
Ik neem aan dat [TAB] gewoon tab voor moet stellen, en [NEWLINE] een enter, dus probeer het volgende :
om te testen, alleen werkt dat dus niet.
Het leuke is dat er in diezelfde help ook staat dat je het voorbeeld uit dat bestand moet verwijderen. Het vervelende is alleen dat dat voorbeeld er niet is, het is gewoon een bestand van 0kb.
Nu is dus mijn vraag, hoe moet je dat ding in gods naam invullen ?
Ik heb het al zonder password geprobeerd, maar dat weigert dus ook dienst.
Kan iemand me hiermee helpen ?
Want ik kom er na een uurtje of 3 kloten echt niet meer uit
ik ben hier bezig met het opzetten van een linux firewall/mailserver.
De firewall is geen probleem, maar de mailserver dus wel.
Ik heb mijn keuze laten vallen op Xmail.
Nu moet je XMail zelf instellen, en dat kan via allerlei remote dingetjes, van php scripts tot "normale" win32 utils.
Ik heb dus een aantal dingen geprobeerd, maar steeds krijg ik de melding dat mijn ctrl user/pass combo niet goed is.
Nu staat er ergens in die Xmail help dat je in het bestand ctrlaccounts.tab een user moet zetten, met daarbij een password. Er staat ook bij dat het via een bepaald formaat moet, zoals volgt : "username"[TAB]"password"[NEWLINE]
Ik neem aan dat [TAB] gewoon tab voor moet stellen, en [NEWLINE] een enter, dus probeer het volgende :
code:
1
| "tim" "tim" |
om te testen, alleen werkt dat dus niet.
Het leuke is dat er in diezelfde help ook staat dat je het voorbeeld uit dat bestand moet verwijderen. Het vervelende is alleen dat dat voorbeeld er niet is, het is gewoon een bestand van 0kb.
Nu is dus mijn vraag, hoe moet je dat ding in gods naam invullen ?
Ik heb het al zonder password geprobeerd, maar dat weigert dus ook dienst.
Kan iemand me hiermee helpen ?
Want ik kom er na een uurtje of 3 kloten echt niet meer uit