Geen toegang tot werkgroep/PC browse Master maken

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
We hebben hier een pc of 30 die allemaal in een werkgroep zitten genaamd Simpsons. Dit heeft altijd goed gewerkt alleen kan nu niemand meer in die werkgroep komen, ze krijgen de foutmelding dat ze geen toegang hebben, en dat de lijst van servers niet beschikbaar is.

Nu heb ik al de search gebruikt en wel wat gevonden maar geen concrete oplossing. Ik weet wel ongeveer wat het probleem is nl er zijn teveel browse master, elke pc wil browse master worden maar niemand wordt het! Het netwerk bestaat uit Windows XP/2000/2000 Server/98Se machines, alles door elkaar dus.

Met een Linux machine met samba zou ik het misschien kunnen oplossen door hem een hoog OS getal te geven, alleen is er geen linux machine beschikbaar. Hoe kan ik dit op een Windows machine oplossen? Met een WINS server misschien?

Hail to the king baby!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

emm op 2k bak WINS servtje installen? ben je van al het gezeik af :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
gewoon standaard installatie van een wins server?? dat zou voldoende moeten zijn?

Ik bedoel natuurlijk dat ik niks speciaals in hoef te stellen

Hail to the king baby!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SithWarrior schreef op 28 augustus 2002 @ 16:48:
emm op 2k bak WINS servtje installen? ben je van al het gezeik af :)
Dachutnie. Ook al heb je een WINS server, je hebt ook nog steeds een browse master nodig. Wat je moet doen is op alle machinen behalve eentje (of twee) de browser service uitzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==