Toon posts:

Small Business Server problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje in het bezit van een SBS en een lan modem, eerst was de lan modem de DCHP server. Maar nu is de SBS zo ingesteld dat deze ook DHCP server is. Verder gebruik ik ook de proxyserver van SBS.

Nu heb ik problemen met FTP, bijvoorbeeld WS_FTP werkt niet meer op de werkstation, Easystamp van PTT Post kan geen verbinding meer krijgen met de server van PTT post.

Ik heb al in de ISA server een rule aangemaakt dat alle protocollen zijn toegestaan, maar toch kan ik geen contact krijgen. Alleen op de werkstation werkt wel de automatische update van McAfee middels FTP.

Wat moet ik doen om het probleem op te lossen.

Greetz

Jurjan :'(

Verwijderd

Check de rules voor passv en actv ftp, en post ff wat meer info over je config, misschien dat iemand je dan van een fatsoenlijk antwoord kan voorzien.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Welke poort gebruik dat Easystamp pakket?

Het open zetten van alle poorten kan namelijk niet met ISA.
Hij opent dan alleen alle poorten die geconfigureerd zijn.

Gebruik de logfiles van ISA om er achter tekomen wat er mis gaat.

Verwijderd

(Redje: wel! Packet Filters)
1: Alle packet filters weer terugzetten naar origineel, die maakt-ie idd. dynamisch aan
2: Als je wil kan je wel alle protocollen toestaan, maar dat kun je ook twieken
3: Firewall client op werkstations installeren die dat nodig hebben (vanuit \\server\mspclnt), passive FTP is dan niet nodig

// edit
nog een paar tips:

Het proxy-autoconfiguratiescript voor in IE luidt (case-sensitive):
http://server/array.dll?Get.Routing.Script

Als je de server zelf wil laten connecten naar Internet moet je wel de juiste packet filters instellen. Stel dat Exchange mail wil versturen, maak je een 'Permit TCP Outgoing Local=Dynamic Remote=25' regel. (D'r bestaat vast wel een pre-defined filter voor maar zo weet ik zeker dat 't klopt :))

Andere poortjes vind je in de search.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
8)7 idd wel met packet filters...

Ik was denk ik in de war met poort-ranges dat kan namelijk niet...
Je kan wel meerdere poorten opgeven per protocol defs. maar dat werkt niet.