Toon posts:

Enermax 300 watt ook goed...? Of toch 350?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Enermax voeding kopen (SilentPlus-ActivePFC). Alleen het type dat ik wil is nogal moeilijk te krijgen in 350 watt uitvoering. Hij is nogal gewild.

Nu kan ik wel direct een 300 Watt versie krijgen. Ik heb nu ook een 300 W voeding en dat werk prima.

Is het nu echt beter om 350 i.p.v. 300 te kopen? In verband met toekomstige ontwikkelingen misschien...?

Ik heb geen zin om nog een paar weken te wachten...

Verwijderd

Je hebt al een 300W, wat moet je met nog een 300W voeding. :?
edit:

Aha, stillere voeding. Duidelijk. :)

En voor toekomstige ontwikkelingen zou ik misschien nog wat verder kijken, Enermax 430Watt bv. Maar het hangt er maar vanaf wat je allemaal in je kast hebt hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige voeding was goedkoop en maakt een GIGANTISCHE herrie. Dat ben ik nu zat. Ik koop 'm dus vanwege de gewenste stilte... Daar heb ik dus 80 euro voor over: kan je nagaan wat voor een herrie hij maakt...

Edit:

O, je was er zelf ook al achter gekomen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
P.S. Ik heb één harde schijf, een SB Live 1024 player, een GeForce 3 Ti200, een DVD player en er komt nu ook een CD-writer bij (Lite-On 40x etc.) Zonder die Lite-On (moet ik nog kopen) loopt alles dus soepel en goed. Ik neem aan dat die Lite-On extra niet voor problemen zal zorgen...? Ik heb dus niet heel veel in m'n kast hangen. Dacht ik zo...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik zou toch voor een 350watt gaan. Vertel eens wat over je verdere specs :)

Verwijderd

Redelijk standaard config kwa componenten. 350Watt zal ruim voldoende zijn.

edit:

Ter vergelijking:

Ik heb een 300 Watt Enermax erin hangen en die voorziet de volgende componenten van stroom:

P4 1.6@2.6GHz
1 GB DDR
2 x 60GB HDD
40x brander
DVD-speler
GF4 Ti4200
floppydrive
2 netwerkkaarten
geluidsskaart
tv-kaart

Loopt als een zonnetje, vermogen genoeg. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan is 300 W toch in orde...?
Ik heb trouwens ook nog een Athlon 1600+ en 256 DDR.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01

Row

Ik heb eergisteren de zalman 300 watt gekocht ! en alles doet het perfect en hij is nog net iets stiller dan de enermax ;)

Verwijderd

ik heb 4 harddisks, DVDspeler, CDspeler, CDschrijver, 256MB, firewirekaart, 2 netwerkkaarten, TVkaart, audiokaart, 2 floppydrives, webcam, en een Athlon 800MHz processor en met een doodgewone 300W voeding geeft dat allemaal geen enkel probleem.

Je kunt dus nog wel even vooruit...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kijk, ik vertrouw liever een 240 watt enermax dan een 350 watt no-name voeding.

Ik zou gewoon die 300 Watt nemen.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik zou gewoon een andere fan in je huidige voeding schroeven. tot nu toe ben je toch tevreden met die voeding? waarom dan 80 euro lappen als je ook met 15 euro ofzo klaar kan zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door zimbab op 28-08-2002 19:06 . Reden: typo's ]

Pagina: 1