Toon posts:

wd 40 gb defect???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op het werk een 40gb 7200 rpm van WD! bij het booten van de machine geeft hij een foutmelding als "Harddisk Failure press enter to continue"!

als je dan verder gaat dan kun je de schijf wel gewoon gebruiken maar soms wat langzaam en heeft nog wel eens de neiging om snel te crashen!

Ik heb al een volledige scandisk gedaan en toen heeft hij volgens mij de foutieve sectoren weggescrheven...

iemand een idee wat ik hier mee moet? suggesties?

Verwijderd

Kijk eens naar de IDE connectoren. Goede kans dat ze niet helemaal goed vastzitten.

Beter nog, kijk eens naar de kabels zelf. Klein breukje kan precies veroorzaken wat jij nu meemaakt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Programma van WD uitvoeren om het ding te checken.. Verder zou ik snel een backup gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
backup is al gemaakt...nieuwe schijf is al binnen!

ook in een andere pc gecheckt daar doet hij hetzelfde (bij mij thuis)

hehehee iemand dit al eens meegemaakt? ding was trouwens 1 1/2 jaar oud of zo!
ik hoopd at hij nog voor elkaar komt want 40gb extra is nooit weg

Verwijderd

Ja, dat heb ik wel eens meer meegemaakt. Dit duidt vaak op een slechte connectie met de voeding. Aangezien je hem al op een ander systeem hebt aangesloten kan het aan de voedings-aansluiting van de harddisk liggen... Kijk even of alle connectoren verbinding maken...

Anders kan het altijd nog een intern probleem zijn en dan zeg ik: terugsturen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ho het was een Quantum Fireball 40gb...
foutje
Pagina: 1