[mysql] Importeren dump wil niet

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik wil een dump van de ene machine naar de andere kopieren. Nu gaat het om behoorlijk wat data (de dump is gzipped 80 mb), en nu krijg ik een foutmelding.

code:
1
ERROR 1067 at line 19407: Invalid default value for 'typeschip'

Nu kan ik natuurlijk in die sourcefile gaan zitten kloten, maar gegarandeerd dat dan de volgende regel een probleem gaat gegeven.
Liever heb ik gewoon in een keer een goede dump. Beide MySqlversies zijn gelijk (3.23.49-log op debian), dus dat moet toch niet te moeilijk zijn?

De commando's die ik gebruik zijn:
code:
1
2
3
server1:# mysqldump --add-drop-table -Ap | gzip > /tmp/db.sql.gz
server2:# scp root@server1:/tmp/db.sql.gz .
server2:# gunzip -c | mysql -p

Wat moet ik hieraan aanpassen om gewoon in een keer een goed resultaat te krijgen, zonder in die sourcefile te kloten, liefst nog verder unatended ook?
(master-slave is geen optie, een van de twee machines is een presentatiemachine die slechts sporadisch aan het internet hangt, maar wel zo af en toe gesyncronisserd moet worden.)

Localhost, sweet localhost

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dump de structuur en de data es onafhankelijk van elkaar (mysqldump --help voor hoe dat moet) zorg ervoor dat je ook de keywords laat quoten en verder zou ik niet weten waarom het niet werkt zonder het zien van die regel 19407.

• kvdveer
ACM schreef op 28 augustus 2002 @ 13:33:
Dump de structuur en de data es onafhankelijk van elkaar (mysqldump --help voor hoe dat moet) zorg ervoor dat je ook de keywords laat quoten en verder zou ik niet weten waarom het niet werkt zonder het zien van die regel 19407.
Quoten maakte iig niet uit. Zelfde fout.

Typeschip is een enum, met als standaardwaarde ' ' (spatie), Dit is ook een van de geldige waarden:
code:
1
`typeschip` enum(' ','MVS','MTS','DMV','MBS','SLS') NOT NULL default ' ',

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En als je die spatie veranderd in bijv 'x' en default 'x' gaat het verder wel goed?
Niet dat dat een oplossing is, maar dan weet je of het specifiek aan die regel sql licht :)

Sowieso is het raar dat het niet werkt als mysql het wel ergens anders al accepteerde.

• kvdveer
Ik heb de defaultwaarden vervangen door iets anders, en nu accepteert 'ie het wel. Het is inderdaad buitengewoon vreemd te noemen, omdat (ook databasetechnisch gezien) spatie een geldige waarde is.

Ik krijg ondertussen weer een andere fout:
code:
1
ERROR 1051 at line 29178: Unknown table 'columns_priv'

Op die regel staat:
code:
1
DROP TABLE IF EXISTS `columns_priv`;

Wat ik op zich al vreemd vind is dat 'ie hier de database mysql probeert te kopieren. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, en ik vind het iig niet nodig. Kan ik niet niet excluden of zo?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

of je hem kan excluden weet ik niet zeker, maar je kan iig wel specificeren welke databases je WEL wilt :)

• kvdveer
hmmm... Dan moet ik even een scriptje bouwen... 't gaat me om net te veel DB's om even over te tikken...

• kvdveer
Het is gelukt... Eindelijk.

* Mental note: raad mysqldump niet aan aan n00bs

Pagina: 1