Software voor Pc's in cafe

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 21:21
Wij hebben een poolcafe. Met 3 pooltafels en een voetbaltafel en zit gelegenheden. Maar nu willen we dus wat gaan uitbreiden met zoal: Dartborden, flipperkast en ook nog 2 - 4 pc's. Maar daar willen we dus internet pc van maken en ook zeg maar games pc zodat je via een lan met elkaar kan game.

Nu is het dus de vraag of er een soort van speciaal programma voor is wat je op de pc kunt laten draaien. Dan bedoel ik dus dat je een soort bureablad ziet waar dus een pictogram opstaat van Internet, spellen die je kunt spelen en eventueel ook Word en Excel en dergelijke. Met als bedoeling dus dat de mensen die achter de pc's zitten niet zomaar met de instellingen kunnen gaan kutten. Maar zeg maar binnen dat bureablad verstrikt zijn en dat je er alleen maar met een paswoord uit dat soort bureablad kunt komen.

Is er z'n programma of kun je dat met windows voor elkaar krijgen. Het voorbeeld wat ik hierboven gaf van een programma is natuurlijk een beetje ruim gezegd het mag gerust iets anders zijn.

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:03
Novell :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:54
of beetje expirimenteren met polledit

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg te koop en makkelijk te vinden in 1 van de vele search-engines:
www.google.nl
www.altavista.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
  • Laatst online: 10-09 21:21
he speedener, wat bedoel je met polledit is volg je even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je niet gewoon met windows 2000 of xp gebruikersrechten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54

lordsnow

I know nothing

Gewoon Windows log-on? Je kon toch een paar dingen instellen in Windows zodat een normale gebruiker niet met de instellingen kan lopen kutten? En dan kan je zelf inloggen op een andere account om dingen in te stellen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op school gebruiken ze Novell Werkt wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
bij ons gebruiken ze ook novell, zat je alleen zo doorheen :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

svanzon schreef op 31 augustus 2002 @ 17:44:
poledit - de MS Policy Editor

www.zisman.ca/poledit
HOW TO: Secure Windows in a Non-Domain Environment
How to Use System Policies On a Standalone Computer

Of als je een domein controller hebt natuurlijk liever daarmee. Om welk OS gaat het trouwens? Je kan het beste voor Windows 2000 gaan (of NT4), dat kan je het beste dichtspijkeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Ik gebruik zelf Internetcafe 2.9.39 met Hard-XP kaartje's. Verder heb ik er VNC en PowerOff opstaan. VNC om op afstand ff te helpen en PowerOff omdat Internetcafe de draad soms kwijt is. :(

Die Hard-XP kaartje's zijn ongeveer het zelfde als Reborn kaartje's.
Maak twee patities aan C: en D:, zet Windows en alle andere programma's op C: en zorg er voor dat alle Temp rotzooi op D: komt testaan. Dan stel je in dat C: beschermt moet worden en D: niet. En stel in dat hij bij elke reboot alles moet herstellen. Kan iedereen net zoveel kutten als men wil, prog's instaleren achtergrond verwisselen enz. enz.. Maar bij een reboot staat alles weer netjes op z'n plaats. Alleen op D: kan men dan iets opslaan. Waarom wel laten schrijven op D: ? Je moet er voor zorgen dat alle Temp bestanden op D: komen testaan, als de buffer van het kaartje vol is reboot hij nammelijk. Dus ook de Temp bestanden van IE op D: zetten.

Kaartje zij erg makkelijk ingebruik, gewoon de handleiding ff door lezen. :)
Denk dat Novell een beetje overkill is voor jou. Kaartje kosten rond de € 60 p/s.

Draai zelf Windows XP Prof. en een pleur spellen o.a. GTA3, Medal of Honor, Renegade, CS, Nascar 2002 enz.enz.. :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
F_J_K schreef op 31 augustus 2002 @ 19:57:
[...]

Om welk OS gaat het trouwens? Je kan het beste voor Windows 2000 gaan (of NT4), dat kan je het beste dichtspijkeren.
gamet ook zo lekker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de mogelijkheden van een Reborn-kaartje. Dat is een stukje hardware dat bij een reboot je systeem exact terugzet naar hoe jij hem hebt ingericht. Alle wijzigingen worden ongedaan gemaakt, zelfs fdisk en zo. Kost iets van € 50,- (ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Reborn kaart is alleen niet fijn voor top-score lijsten enzo :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Config en Uitvoeren en meer van dat ongein weghalen uit startmenu (novell), bureablad uitschakelen (novell) en dan de links enzo in het startmenu zetten (windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

svanzon schreef op 31 augustus 2002 @ 17:44:
Probeer de C'T (NL-versie) 7/8 juli augustus 2002 nog te pakken te krijgen. Daar staan een aantal artikelen in over hoe je met poledit windows kunt bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KexDaFlex schreef op 01 september 2002 @ 15:51:
[...]

Probeer de C'T (NL-versie) 7/8 juli augustus 2002 nog te pakken te krijgen. Daar staan een aantal artikelen in over hoe je met poledit windows kunt bewerken.
Lekker grote documentatie:
http://www.zisman.ca/poledit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 17:46:
kun je niet gewoon met windows 2000 of xp gebruikersrechten instellen?
Kan je nog steeds veel te veel dingen die niet mogen doen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
zorg ook dus dat je een prog hebt waarmee je niet met bijv. ctrl+f oid kunt gaan zoeken ;)

en het liefst ook geen menu bij het indrukken van f8 bij booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start zelf de pc's, open explorer full screen, doe rechtermuis scripts, sloop de f4 toets (is met js te doen), maak een html file met links naar games + adresbalk look a like met js en je hebt wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw: ik ben al wat aan het proggen.
Wil je me helpen check mijn topic in w&g
Pagina: 1