AAH scsi schijf erbij, ide schijf weg, drive letter anders;

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en windows 2k boot nu niet meer, eerst was het zo:

c: ide
d:ide
e:cdrom
f:scsi

maar nu is de c: weggehaald, en een scsi schijf erbij.

Nu ziet ie natuurlijk de ide devices eerst, en zet ie de scsi opstart schijf met windows op d: (of e: weet niet meer), dat doet de scsi kaart(tekram), dus ik kan niet meer booten. Kan ik er voor zorgen dat de scsi kaart de boot scsi schijf F: toewijst?

In de search stond iets gelijks maar toch anders. Ik wil liever niet windows opniew erop zetten.

specs

• maratropa
  • Niet online
En nu dacht ik ik hang de oude ide schijf erbij, maar de niew scsi schijf neemt eerst een drive letter, en dan pas mijn boot schijf, dus nu wordt mijn boot scsi dus weer geen f:, want dat wordt de nieuwe scsi nu.

De vraag van hierboven geld nog steeds, maar nu ook:

hoe zorg ik ervoor dat de boot scsi schijf als eerste een drive toegewijst krijgt.

ik dacht hop schijffie erin, maar dat valt weer tegen :)

specs

Verwijderd

in bios scsi schijf als boot device aan zetten en dan in windows systeembeheer de drive letters switchen.
dacht ik

• maratropa
  • Niet online
ja tuurlijk, maar ik kom windows niet meer in. Dit heeft eigenlijk nix met windows te maken.

edit

ik word helemaal gek hier, nu heb ik drie IDE hd's aangesloten, zodat c,d en e bezet zijn, en hij die scsi boot op F: zet, maar neheeee, hij zet hem gewoon nog op E: alsof ie 1 van de 3 ides niet een drive toekent, of hem erachter zet.grrrrrr.

specs

• maratropa
  • Niet online
Ik dacht veel te moeilijk. Alles ingesteld zoals ik het wil, toen de recovery console met de cd opgestart en de boot "gefixed", en nu kan ik weer booten.

dat was ff stresse, weer wat geleerd.

specs