Toon posts:

Club3d Radeon 8500 probleem (denk ik)

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een ander systeem aangeschaft en heb het volgende probleem. Als ik een spel speel, dan loopt het na enige tijd vast (soms springt de monitor op stand-by en daar krijg ik hem niet meer af). Er zit absoluut geen regelmaat in. Het enige wat ik wel merk is dat ik elke keer een "klik" over mijn speakers hoor als het gebeurt. Ik heb al ik weet niet hoeveel drivers geprobeert en ik weet het even niet meer.
(Het vastlopen doet ie heeeeel soms ook gewoon als windows aanstaat, maar in principe alleen met spellen)
WIE KAN MIJ HELPEN? :'(

gegevens.
Mobo: ECS K7S5A
Video: Club3d Radeon 8500
Geheugen: 512Mb SDRAM

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

ik heb daar verder geen last van en ik heb precies maar dan ook precies dezelfde samenstelling....misschien een bios update?

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
Zeg Blade181, als jij precies dezelfde samenstelling hebt, kan je dan misschien een lijst sturen met de drivers die jij gebruikt voor mobo en videokaart?
Volgens mij heb ik de laatste bios update, maar wat is de datum van die van jou?

Even vergeten nog:
Processor: AMD Athlon XP2000+
Windows XP

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
doe eens memtest en check je voeding

Tweakers Discord

• blade181
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

mobo eigenlijk helemaal niets...
ATI gebruik ik de Catalyst 2.2 driver
Voor de rest eigenlijk niet veel dan standaard....
En natuurlijk de laatste officieele bios voor ECS mobo!

Another white boy in this movie? Damn!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn Club3d 8500 heeft tijden problemen gegeven. De boosdoener was de voeding, die kon niet genoeg vermogen levereren op de 3.3v lijn. De spanning daarvan klapte in naar de 3.10v. Oftewel kijk eens met bijv. mbm5 wat je 3.3v lijnspanning is. Een nieuwe voeding deed bij mij wonderen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Hoe zit het met de airflow in je kast ? aangezien ie gewoon in windows ook vastloopt. 80mm koeler in zijkant deedt hier ook wonderen.
Voeding zoals hier boven zou ook nog kunnen.

Verwijderd

Voor je een topic opent: lees dit eerst even

Je hebt nog niet veel dingen geprobeert om je probleem op te lossen, ga eerst maar eens wat verschillende driverversies proberen en uiteraard je bios updaten en eventuele overclocks ongedaan maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.