Toon posts:

[ADSL] gaat router kapot zonder splitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijntje klaarliggen voor ADSL gebruik. Voor het modem heb ik zelf gezorgt en dat is een E-tech ADSL Router geworden.
http://www.e-tech.nu/prod...ithbuiltinadslmodem_e.htm

Alles is er dus, behalve een splitter.
Nu vroeg ik me af (n00b vraag denkik :9) of het kwaad kan om zonder splitter te adsl'len.

Ik heb al op google gezocht alleen werd daar wat vaag gelult en kon niemand nu concreet zeggen of het wel / niet kwaad kan op langere termijn voor je router. Ik begreep van sommige dat de splitter ook ervoor zorgt dat de modem niet overbelast zou raken (zelfs doorbranden werd genoemd). Bullshit?

Wat weten jullie hiervan? (geen ongefundeerde vermoedens aub) B)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nee, dit maakt helemaal niets uit.

Je zal alleen niet kunnen bellen, that's all.

Verwijderd

Wat al genoeg reden is om het wel te splitten :P

Verwijderd

Je zal waarschijnlijk kunnen bellen, maar die splitter is er om storing tussen het gewonen tel signaal en het ADSL signaal te vermijden.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Crusader

Arc Nature

Uit ervaring weet ik dat je gewoon zonder splitter kunt werken.
Het zal alleen niet helemaal storingsvrij werken zodra er gebeld wordt of je gaat bellen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:11

qless

...vraag maar...

Zodra er gebeld wordt verlies je gewoon je adsl verbinding...en bellen lijkt op bellen tijdens een techno concert ;)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gewoon geprobeerd. Wel wazig trouwens. De telefoon gewoon parallel op dezelfde lijn. Gaat de telefoon over. Ik opnemen.... geen gehoor... snel de router uitzetten en hopla kan gewoon lullen :) (gelukkig haddik geen grote download open staan :P)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan 100% probleemloos gaan zonder splitter hoor. :). Het kan ook zijn dat je een dikke storing op de lijn krijgt (ruis is het verkeerde woord, het is gewoon ranzig) en het kan zijn dat je geen 55Kbyte/sec haalt omdat de lijn te slecht is, als je belt en het kan zijn dat je verbinding eruit vliegt, zodra je gebeld wordt...

Maar dat hoeft dus niet. Het kan allemaal prima zonder splitter iig, het is alleen wat minder comfortabel :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1