Goed, het volgende is het probleem.
Ik heb een simpel VB (6.0) progje gemaakt die een word applicatie openend en vervolgens sleutelwoorden vervangt door opgegeven variabelen. Erg simpel ... tot zover.
Op een win98 machine, met word 2000 gaat het precies zoals het moet gaan, echter wanneer ik de exacte code gebruik op een win2k machine en met Word XP gaat er iets fout.
Op het moment dat het word document geopend wordt krijg ik de melding dat het document vergrendeld is voor bewerking van [naam]. Ik kies dan de optie om een lokale kopie te maken en de wijzigingen later te samenvoegen.
Uiteindelijk krijg ik de foutmelding "Run time error '5' Invalid .....blblblbll
Iemand een idee?
Oh ja, Ik ben als admin. ingelogd. Word document kan door iedereen geopend worden en worden gewijzigd.....
Ik heb een simpel VB (6.0) progje gemaakt die een word applicatie openend en vervolgens sleutelwoorden vervangt door opgegeven variabelen. Erg simpel ... tot zover.
Op een win98 machine, met word 2000 gaat het precies zoals het moet gaan, echter wanneer ik de exacte code gebruik op een win2k machine en met Word XP gaat er iets fout.
Op het moment dat het word document geopend wordt krijg ik de melding dat het document vergrendeld is voor bewerking van [naam]. Ik kies dan de optie om een lokale kopie te maken en de wijzigingen later te samenvoegen.
Uiteindelijk krijg ik de foutmelding "Run time error '5' Invalid .....blblblbll
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Option Explicit
Dim ObjWord As Word.Application
Private Sub RepPara(Header As String, Data As String)
With ObjWord.Selection.Find
.ClearFormatting
.Text = Header
.Execute Forward:=True
End With
Clipboard.Clear
Clipboard.SetText (Data)
ObjWord.Selection.Paste
Clipboard.Clear
End Sub
Private Sub Command1_Click()
MsgBox "HERE WE GO"
Set ObjWord = New Word.Application
ObjWord.Documents.Open "D:\Pb.doc"
Call RepPara("[NAAM]", "Nexopheus")
ObjWord.ActiveDocument.SaveAs ("D:\NewReport.doc")
ObjWord.Quit
Set ObjWord = Nothing
End Sub |
Iemand een idee?
Oh ja, Ik ben als admin. ingelogd. Word document kan door iedereen geopend worden en worden gewijzigd.....
edit:
Elke keer is de functie ClearFormatting de boosdoener.
Als ik de voorbeelden exact gebruik zoals in de help van word gebeurd dit ook
Elke keer is de functie ClearFormatting de boosdoener.
Als ik de voorbeelden exact gebruik zoals in de help van word gebeurd dit ook
Wat niet kan is nog nooit gebeurd