Toon posts:

Outlook Web Acces reageert niet op "Mailto:"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen, ik zoek me suf op het volgende:

Heb Exchange 2000 en Outlook Web Acces clients. Werkt allemaal prima, maar wanneer je een mailto op een willekeurige pagina aanklikt, krijg je keurig... Outlook. OFTWEL:

Hoe zorg ik ervoor dat OWA de standard email handler wordt????

Mijn dank zal grensen aan het ongeloofbare!

Bob _/-\o_

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? :? :?
Ben ik nou zo slim, of snap ik het niet ?
Je wilt dus dat als je op een "mailto:pietje@dom.com" klikt, dat dan een InternetBrowser word geopend, deze naar een WebAccess pagina surft, inlogd als de gebruiker, en dan klikt op de het knopje "New Mail" ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja........... en dan invult: "pietje@dom.com." , dat lijkt mij in ieder geval erg logisch, toch?

Bobbie

Verwijderd

Ik wil precies hetzelfde, maar ik heb er nog geen tijd in kunnen steken.

Wat ik had bedacht, is dat je alle verwijzingen naar Hotmail in je registry wijzigt naar de URL van je OWA, zodat je hier

Afbeeldingslocatie: http://bier.xs4all.nl/temp/tweakers.net/owa.gif

in plaats van Hotmail OWA krijgt. Misschien dat OWA dan reageert op een mailto: commando.

Door de settings met een inlogscriptje door te voeren wilde ik Hotmail thuis op alle clients vervangen met OWA. Misschien is het zelfs mogelijk om OWA in Outlook Express te krijgen, maar dat is nou weer niet nuttig :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:23:
Ja........... en dan invult: "pietje@dom.com." , dat lijkt mij in ieder geval erg logisch, toch?

Bobbie

Mij niet echt.
Ik vind het ook op z'n zachtst gezegd ernstig vaag klinken dat je dmv een URL ff inlogd enzo.

Move > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
OWA vervangt outlook(express). Het lijkt mij logisch dat je daar dus ook je post mee verstuurt en dat hij het Mailto: commando afhandeld. Er hoeft ook niet ingelogd te worden, de autentificatie wordt al door windows verzorgd.

Verwijderd

Topicstarter
De suggestie van Feeble lijkt me interessant, ga het eens uitzoeken.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:15:
De suggestie van Feeble lijkt me interessant, ga het eens uitzoeken.......
Ik ben inmiddels al een stap verder (schopje >:) )

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Clients\Mail

Daar heb ik Hotmail gewijzigd in Outlook Web Access, met de bijbehorende URL's. Als je dan Read Mail klikt dan kom je automatisch in je inbox.

Echter... het Mailto commando verwijst nog steeds naar MS Passport. Waarschijnlijk omdat ik de DLL moet aanpassen. Met resource hacker ofzo :?

Wie is het al gelukt???

Check de Mail client >:)
Afbeeldingslocatie: http://bier.xs4all.nl/temp/tweakers.net/owa2.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2002 11:02 . Reden: fout linkje ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 11:01:
Echter... het Mailto commando verwijst nog steeds naar MS Passport. Waarschijnlijk omdat ik de DLL moet aanpassen. Met resource hacker ofzo :?
En dit?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/mailto.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hmm dat is inderdaad ook een oplossing. Ik heb echter ook al de hmmapi.dll aangepast met de ms-dos debugger en de verwijzingen van hotmail vervangen met die van OWA. Alleen de url om een email adres in te vullen in het To: veld ken ik nog niet :? Wie???

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kijk naar de veldnaam: &MailTo=ADRES aan de URL toevoegen. MailTo is dan de veldnaam van het To: veld. Vraag ff de source van de mailveldjes op om dat te zien...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Aetje schreef op 15 september 2002 @ 01:00:
Kijk naar de veldnaam: &MailTo=ADRES aan de URL toevoegen. MailTo is dan de veldnaam van het To: veld. Vraag ff de source van de mailveldjes op om dat te zien...
Dit geldt helaas alleen voor hotmail, OWA wilt echter die URL niet accepteren.
Pagina: 1