download systeem met webinterface

Pagina: 1
Acties:

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Ik wil dus maken dat ik via een webinterface (eventueel met passwords, dat maak ik zelf wel) kan opgeven dat linuxbak bepaalde files gaat downloaden en dat ie dat dan ook gaat doen (doh :P). Alles leuk en aardig, maar ik geloof dat ik ontzettend moeilijk aan het doen ben en in een spiraal zit waardoor het gewoon niet gaat lukken.

momenteel zit het zo: ik voeg (nu nog handmatig) een rijtje toe in mn MySQL database waarin onder andere de url een beschrijving en nog wat zaken staan. Als het php script het item heeft toegevoegd aan de database is het de bedoeling dat het een bash script aanroept dat voor de eigenlijke download zorgt.

Ik zit eigenlijk best wel moeilijk te doen (en in het script wil mysql me de info niet geven) en ik vroeg me af of er een makkelijkere optie is.

edit: dit gaat allemaal draaien op linux debian

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
voor ftp files kan je dat veel makkelijker doen door de url op te geven aan bijvoorbeeld ncftpget. Deze haalt de file dan voor je binnen. Ik weet niet of er ook een soortgelijk progje bestaat voor links.
Je moet dus ervoor zorgen dat een php script dit programma aanroept met de juiste parameters

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Verwijderd

je maakt een cronjob die om de X minuten een script aanroept dat checkt welke downloads er gedaan moeten worden (je kan vlgs mij zelfs dan die database uitbreiden met een schedule date/time).
Dat script moet gewoon op de database kunnen querien (met commando mysql).
Vanuit PHP kun je de database vullen/bewerken/uitlezen etc.

Dat zou ik opzetten, waar eindigt jouw spiraal waar je het niet ziet zitten?

• |orion
[b][message=14938138,noline]K3 schreef op 28 augustus 2002 @ 12:15
Dat zou ik opzetten, waar eindigt jouw spiraal waar je het niet ziet zitten?
ik zie het wel zitten, maar mysql doet moeilijk (hij kwakt telkens zn hele helpfile in de variabele ipv de url)

edit: [rml][ bash] mysql query[/rml] (andere topic over mysql)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Mwah, volgens mij is het niet zo'n slechte methode hoor, ik zou niet 1-2-3 een veel makkelijkere manier kunnen bedenken.

Zullen we in het andere topic verder gaan, want 2 topics over 1 onderwerp dat is een beetje verwarrend.

Dus in dit topic alleen nog suggesties hoe het veeeeeeeel handiger kan dan met PHP en een bash-scriptje :)

• |orion
Wilke schreef op 28 augustus 2002 @ 13:17:
Mwah, volgens mij is het niet zo'n slechte methode hoor, ik zou niet 1-2-3 een veel makkelijkere manier kunnen bedenken.

Zullen we in het andere topic verder gaan, want 2 topics over 1 onderwerp dat is een beetje verwarrend.

Dus in dit topic alleen nog suggesties hoe het veeeeeeeel handiger kan dan met PHP en een bash-scriptje :)
ook al was het mijn oorspronkelijke idee toen ik dit draadje opende: goed idee :Y)

Verwijderd

Ik zou een perl (cgi) script gebruiken. Vanuit perl is het heel eenvoudig om commando's aan te roepen. Bovendien is er (als ik me niet vergis) een web-module voor perl, waarmee je oa downloads kan regelen.

Ik zou in iedergeval perl gebruiken. Die leest uit de mysql de url, wanneer het begint met http:// gebruikt hij dan wget, en wanneer de url begint met ftp:// gebruikt hij ncftpget. Je moet dan wel zorgen dat je in de mysql database wegschrijft dat een bestand op het moment al gedownload krijgt, anders heb je de kans dat je dubbele downloads krijgt.

• |orion
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:07:
Ik zou een perl (cgi) script gebruiken. Vanuit perl is het heel eenvoudig om commando's aan te roepen. Bovendien is er (als ik me niet vergis) een web-module voor perl, waarmee je oa downloads kan regelen.

Ik zou in iedergeval perl gebruiken. Die leest uit de mysql de url, wanneer het begint met http:// gebruikt hij dan wget, en wanneer de url begint met ftp:// gebruikt hij ncftpget. Je moet dan wel zorgen dat je in de mysql database wegschrijft dat een bestand op het moment al gedownload krijgt, anders heb je de kans dat je dubbele downloads krijgt.
oke, ik begin meteen met leren :*)

Verwijderd

|orion schreef op 28 augustus 2002 @ 14:18:
[...]

oke, ik begin meteen met leren :*)
Ik kan "Perl in a Nutshell" van O'Reily aanbevelen.

• |orion
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:25:
[...]

Ik kan "Perl in a Nutshell" van O'Reily aanbevelen.
Ik begin wel met deze tutorial, ik heb al programeer ervaring dus met een beetje mazzel kan ik me de aankoop van dat boek besparen (studenten budget zuigt nu al, nog voordat de school begint :()

http://www.planetsourceco...sp?txtCodeId=337&lngWId=6

Verwijderd

Waarom perl? Je kan het met PHP net zo goed. Als je vanuit een PHPscript backticks gebruikt (dat tekentje onder de ESC toets) om wget te starten is het ook gebeurt. De files die wget moet binnenhalen kan je desnoods uit een database halen. Voorbeeldje:

code:
1
2
3
4
5
6
<?
   // Vul $filestoget[] met entrys uit een database
   for ($i=0; $i<count($filestoget); $i++) {
      `wget -b ${filestoget[$i]}`
   }
?>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 22:45 . Reden: typfout ]

• |orion
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:40:
Waarom perl? Je kan het met PHP net zo goed. Als je vanuit een PHPscript backticks gebruikt (dat tekentje onder de ESC toets) om wget te starten is het ook gebeurt. De files die wget moet binnenhalen kan je desnoods uit een database halen. Voorbeeldje:

code:
1
2
3
4
5
6
<?
   // Vul $filestoget[] met entrys uit een database
   for ($i=0; $i<count($filestoget); $i++) {
      `wget -b ${filestoget[$i]}`
   }
?>
mooi idee, ga ik zeker eens proberen, nadeel: op de NOS meeting (KEWL wazzie trouwens gastuh) heb ik zoveel ideeen opgedaan dat ik voorlopig nog wel fkes bezig ben...

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Waarschijnlijk (als je het op de manier van SaGa doet) krijg je een time-out in je php script. Dan moet je helemaal aan het begin "set_time_limit( 0 );" zetten, waar 0 de tijdlimiet in seconden is, en 0 geen tijdslimiet is :).

Ik had hetzelfde probleem ;).

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41
Je kunt php ook als command line interpreter compilen ala perl en python

#!/usr/bin/php

gewoon :P
voor als je een cron jobje oid gaat doen
scheelt je iig perl leren :D

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• |orion
hehe@RonaldH==> ik herkend dat icoon ergens van, toffe meeting :)

als beide pjoeters het weer een beetje doen (windhoo$ sloopt graag de boel :() dan zal ik het zeker allemaal proberen :D
Pagina: 1