Toon posts:

[C++] Dir met subDir maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met mijn progje (o.a.) directories met subdirectories aanmaken. Een directorry maak ik aan met:

mkDir("DirNaam");

Maar ik kan geen subdirectories aanmaken op deze manier. Bijvoorbeeld via:

mkDir("DirNaam\SubDirNaam\SubSubDirNaam");
(Dubbele \ werkt ook niet)

Is voor het maken van SubDirs een aparte functie, zo ja welke want ik heb hem nog niet gevonden. Of moet ik voor het maken van een SubDir eerste een Dir maken, vervolgens naar die nieuwe dir gaan en weer een Dir aanmaken.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Wat je zelf zegt, eerste dir maken, dan tweede etc, je kunt dan die functie zichzelf laten aan roepen.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

In delphi heb je het commanda ForceDirectories (of zoiets) misschien als je Borland C++ Builder heb, dat het daar ook bij zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:01:
In delphi heb je het commanda ForceDirectories (of zoiets) misschien als je Borland C++ Builder heb, dat het daar ook bij zit.
Jazeker... deze functie bestaat dus ook in de Borland C++ CBuilder. Bedankt voor de tip. Ik ga het meteen proberen, maar eerst ff lunsjen :) .

Verwijderd

Hmmm, ja, leuk dat ForceDirectories. Mocht je je programma ooit nog eens willen porten naar een andere omgeving waar dat niet in zit, dan heb je dus een probleem. Persoonlijk zou ik het op de compatible manier doen, zoals Don Facundo al zei.

Aan de andere kant, als je zeker weet dat je nooit zult gaan porten, who cares?

Verwijderd

Tsja, als je dan toch gaat porten, is het toch makkelijk om een eigen 'ForceDirectories' functie te bouwen. Als er dan toch OS en/of taalspecifieke dingen gebruikt worden voor het aanmaken van een directory dan hoef je het maar op een plaats aan te passen.

Ik denk dat als je iets gaat porten , je dit soort functies toch altijd zal moeten mee porten.'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:25:
Mocht je je programma ooit nog eens willen porten naar een andere omgeving waar dat niet in zit, dan heb je dus een probleem.
Heb je het dan over niet Windows omgevingen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

let er trouwens wel op dat je wel een dubbele \ moet gebruiken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:25:
Hmmm, ja, leuk dat ForceDirectories. Mocht je je programma ooit nog eens willen porten naar een andere omgeving waar dat niet in zit, dan heb je dus een probleem. Persoonlijk zou ik het op de compatible manier doen, zoals Don Facundo al zei.

Aan de andere kant, als je zeker weet dat je nooit zult gaan porten, who cares?

en hoe ga je die directories dan aanmaken? Daar is geen ANSI C functie voor. Je zult hoe dan ook dus geen portable code schrijven (hoewel mkdir () wel POSIX compatible is)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:44:
[...]

Heb je het dan over niet Windows omgevingen?
Ik heb het over niet-Borland C++ omgevingen. Stel je wilt Microsoft VC++ gebruiken i.p.v. Borland. Dan heb je al een probleem, ook al zit je nog steeds onder Windows.
.oisyn schreef:
[...]
Je zult hoe dan ook dus geen portable code schrijven (hoewel mkdir () wel POSIX compatible is)
Klopt. Maar met POSIX compatibiliteit kom je al een heel eind.
Pagina: 1