Toon posts:

Waarom zijn er geen moderne RPG's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn alle RPG's gebaseerd op D&D regels en spelen ze allemaal rond de middeleeuwen. Elke RPG die uitkomt is weer een kleine variatie op de bekende thema's.
Niet dat ze slecht zij ofzo, maar is er dan geen markt voor moderne RPG's? Een RPG die in het heden speelt bijvoorbeeld, dat zou een welkome afwisseling zijn.
Want het hele idee van karakter ontwikkeling en NPC's waar je tegen aanlult en het verhaal wat ontwikkelt is fantastisch, alleen jammer dat een zwaard in je hand hebt :O

Mischien dat een spel als DeusEx een beetje in de buurt komt van wat ik bedoel, alleen is het RGP gedeelte erg beperkt.

Oke, schiet me maar af, maar ik ben toch niet de enige die dat vind of wel? Er zijn toch meer gamers die de D&D regels niet kennen en ook niet willen kennen maar toch RPG willen spelen.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Neocron :?

[edit]

Maarja wat wil je eigenlijk. RPG's horen gewoon in zulk soort werelden zich af te spelen. Je houdt ervan of niet. Jij houdt er zo te zien niet van dus dan moet je ook geen RPG's spelen. Mag natuurlijk wel ;).

Verwijderd

Fallout 1&2
Anachronox

[edit nog meer]

Anarchy Online
Arcanum

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10 15:59
Tsja, wat wel cool zou zijn is een RPG in de tijd net voor de 2e wereldoorlog, maar de 2e oorlog breekt niet uit. In plaats daarvan is er een soort Koude oorlog ofzo...

En dan allemaal huisjes bouwen, reizen, in auto's.... ook wapens kopen enzo..

Zou wel mooi zijn, maar op dit moment zijn de fantasy RPG's meer in trek.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

je hoeft trouwens helemaal geen D&D rules te kennen om een rpg te spelen die hierop gebaseerd is...

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

^^^ Alleen ben je dan bezig met een RTS en niet een RPG.

Ik vond Wizardy altijd wel een prettige uitzondering. OK. Het is nog steeds Fantasy, maar wel met andere rassen en sommige wapens uit onze tijd en niet alleen het standaard Middle Ages gebeuren...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
RPG's horen gewoon in zulk soort werelden zich af te spelen
Dat is nou precies wat iedereen schijnt te denken, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Bedankt voor de suggesties van de titels ik zal eens wat reviewtjes lezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:59:
[...]

Dat is nou precies wat iedereen schijnt te denken, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Bedankt voor de suggesties van de titels ik zal eens wat reviewtjes lezen.
Er zijn verschillende Cyberpunk RPG's geweest vroeger...Snatcher, Shadowrun, Illusion City...de meeste mensen willen nu eenmaal een fantasy setting, met mij voorop! Kijk maar naar Square, die hebben een hoop mensen gevraagd wat ze zien als een goede setting voor hun RPG's en 90% antwoordde een middeleeuwse Europese wereld. Met Final Fantasy VII en VIII werden ze wat moderner, en zeker bij VIII kregen ze daar veel commentaar op.

SD-Snatcher is de ENIGE cyberpunk RPG die ik echt goed vond, en die is 12 jaar oud :) (en had toch bj lange na niet de sfeer van een Ys, of Final Fantasy)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
WO2 RPG :) Dat zou wel weer eens verfrissend zijn

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Star Wars: Knights of the Old Republic?

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
neocron, is in de toekomst, virtuele wereld 3d met skillz enzo, ook een economisch systeem enzo, je kan wapens kopen enzo, dus...... :)

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
don't mess with d&d :)

ik vind het heel erg goed dat ze in die tijd veel rpg's maken want het lijkt me moeilijk dat je voor wo2 een soort van 'uber geweer' krijgt. Je kunt er dan ook geen magie instoppen want tsja, wat is nu een magisch geweer? krijgt een beetje een quake3 effect en dat is :r

TMAXTINT

• Kwartjuh
Captain Pervert schreef op 28 augustus 2002 @ 12:25:
WO2 RPG :) Dat zou wel weer eens verfrissend zijn
Ja, mij idee also... Vliegen in watervliegtuigen, tranportreren, of net zoals die gozer van Renegade om een motor een beetje bountyhunten _/-\o_ 8)

Overigens zijn we een tijdje terug bezig geweest met een RPG maken... met een paar GoTers.... Niks van gekomen... to bad...

• Captain Pervert
Misschien een combinatie tussen RPG, FPS, adventure en Indiana Jones?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
En fuck magic :) Het kan best zonder. Misschien.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:32
Marruk schreef op 28 augustus 2002 @ 12:36:

ik vind het heel erg goed dat ze in die tijd veel rpg's maken want het lijkt me moeilijk dat je voor wo2 een soort van 'uber geweer' krijgt. Je kunt er dan ook geen magie instoppen want tsja, wat is nu een magisch geweer? krijgt een beetje een quake3 effect en dat is :r
(vinden veel mensen misschien ook wel weer leuk) Verder kun je volgens mij wel vage manga-achtige verhalen maken van futururistische rpg's waardoor je wel een magisch gevoel krijgt. (ik ben wel van mening dat rpg's ontzettend onrealistisch moeten zijn :))

• Kwartjuh
Marruk schreef op 28 augustus 2002 @ 12:36:

Moet er dan altijd uberwapens in een RPG zitten :?

Je speelt een rol, en daarbji zijn Uberwapens niet nodig.
Maar als je perse uberwapens wilt..... Uber raket :? Uber gasgranaten werper :?
:)

Verwijderd

SepterraCore speelt zich ook neit in de middeleeuwen af, maar heeft weer wel Magie e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Magic hoeft er inderdaad niet in te zitten en uberwapens ook niet (hoewel dat wel leuk is natuurlijk), zo zie je maar weer hoe mensen vastgroest raken in een genre: het genre ziet er zo en zo uit en daar mag je niet van afwijken. Of ze willen er niet van af wijken, dat kan natuurlijk ook.
Hoe dan ook, 't is maar een maning...

Verwijderd

Topicstarter
Neocron, deze zal ik eens in de gaten houden, komt in oktober uit. Lijkt me wel ok spel.

• Neelon
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb 2 echte aanraders voor je, Fallout en Fallout2. Of misschien ook Wasteland (echte ouwe, moet hem zelf ook nog spelen).

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:08:
Neocron, deze zal ik eens in de gaten houden, komt in oktober uit. Lijkt me wel ok spel.
Hij is allang uit ;), de open beta iig :)
Pagina: 1