Toon posts:

ghosten van HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ghost gemaakt van een systeem, maar nu wil ik de ghost ook op een ander systeem zetten. Het ghosten gaat goed totdat ik opnieuw opstart dan krijg ik een blauw scherm ;( Werkt het niet omdat het een ander systeem is of is er een andere reden.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ander type processor/chipset of videokaart wil nog wel eens problemen opleveren...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

wat probeerde je te ghosten?

En ja als het een compleet andere lijst van hardware is kan het best kunnen dat het crashed.

welk os draai je?

Verwijderd

Topicstarter
windows 2000 zit alleen een sneller proceccor in op het blauwe scherm staat Can not find Bootdevice

Verwijderd

precies, andere videokaart/cpu/moederbord/hardware kan natuurlijk fout gaan... Wat ik ook eens gehad heb is dat ik de swapfile op een andere schijf had ingedeeld, toen later die schijf niet meer had (was stuk) en een blauw scherm kreeg... Maar verschil in de hardware lijkt me het meest logisch.

Verwijderd

Topicstarter
Volgend probleem nadat ik de ghost weer heb verwijdert wil ik win2000 via cd instaleren maar hij zegt dan nog boot diks faillure

Verwijderd

huh waarschijnlijk is je fat beschadigd.... trek is in je bios na of booten van cdrom boven het booten van hdd staat.. standaard is
1 floppy
2 cdrom
3 hdd

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je partition magic hebt (ik kan niet zonder meer) dan kan je de 2 diskettes gebruiken om de schijf te deleten. Op die manier is je schijf weer leeg en zal je cd-rom waarschijnlijk wel weer booten.

Ik heb dat probleem namelijk ook wel eens gehad en het bovenstaande heeft voor mij geholpen.

Specs

Verwijderd

na runnen van ghost moet ik altijd de boot-partitie active zetten(met fdisk)..

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Als je Image gemaakt is met een andere CHIPSET (HDD aansturing) dan de PC waar je de Image op wilt zetten, dan gaat het booten niet werken. Nooit niet. Dan wordt het gewoon een re-install...

(Ik heb het dan over:
Origineel ghosten naar
Intel 440 BX Intel 8xx
Intel VIA
Intel Anders
Anders Intel
VIA Kt133 VIA Kt266

enz enz enz... Ik denk dat je het wel snapt.

etc etc....

System Specs

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:12:
na runnen van ghost moet ik altijd de boot-partitie active zetten(met fdisk)..
Als je een DISK image hebt doet ghost dan automatisch. Als je een partitie image hebt heb je gelijk....

System Specs

Pagina: 1