Toon posts:

Mail delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een klein bedrijfje een netwerk aan leggen. Nu willen ze het volgende:
code:
1
2
3
4
5
                          PC2
                            |
ADSL--> PC1<->HUB
                            |
                          PC3

Dat is simpel. Hub en 3 pc-tjes. Nu wil hij dat PC1 de mail binnenhaalt en dat je die vanaf PC2 en PC3 kan lezen en beantwoorden. Het gaat om 1 e-mailadres dat op PC2 en PC3 gelezen en beantwoord moet worden en zodat de een ziet wt de ander heeft gedaan.

Waar kan ik in Outlook Express het pad van de inbox veranderen naar bijvoorbeeld de Netwerkschijf (F:)? Krijg ik dan geen problemen als bij beide computers te gelijk outlook draait?

Alle PC's draaien een windows versie. De mogelijke mailprogramma's zijn Pegasus, Outlook, Outlook express of een Gratis mailprogramma.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 11:41 . Reden: code niet goed ]

Verwijderd

Welk OS draai je?
Ik vind de voorgestelde 'oplossing' niet echt iets dat zonder problemen blijft draaien. Wellicht bedacht door een iemand met wat minder technische ervaring die vond dat-ie een goed idee bedacht had?
Als je unix/linx hebt op de gateway, denk er eens aan om sendmail icm imap te draaien zodat de mail op de server blijftg staan en iedereen erbij kan.
Als de gateway een windows bak is, kan je met exchange server hetzelfde bewerkstelligen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je moet de .PST niet delen.
De moet ervoor zorgen dat de inkomende mail op PC1 word ontvangen en dat PC2&3 de rechten krijgen om via het netwerk in deze mailbox te kunnen komen.
Anders krijg je problemen met de .PST omdat deze iedere keer door een andere pc gebruikt wordt, je kunt wel raden wat de nadelen daarvan zijn.

Je moet gewoon PC2&3 machtigen voor het gebruik en het mailadres toevoegen via "Extra"->"Services"->"Toevoegen".
Dat is de beste manier.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 28 augustus 2002 @ 11:46:
Je moet de .PST niet delen.
De moet ervoor zorgen dat de inkomende mail op PC1 word ontvangen en dat PC2&3 de rechten krijgen om via het netwerk in deze mailbox te kunnen komen.
Anders krijg je problemen met de .PST omdat deze iedere keer door een andere pc gebruikt wordt, je kunt wel raden wat de nadelen daarvan zijn.
Dat leek mij ook al niet zo'n handig plan, maar dt was wat er gevraagd wordt.
Je moet gewoon PC2&3 machtigen voor het gebruik en het mailadres toevoegen via "Extra"->"Services"->"Toevoegen".
Dat is de beste manier.
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Wat bedoel je met machtigen?
Welk OS draai je?
Als je unix/linx hebt op de gateway, denk er eens aan om sendmail icm imap te draaien zodat de mail op de server blijftg staan en iedereen erbij kan.
Als de gateway een windows bak is, kan je met exchange server hetzelfde bewerkstelligen.
De gateway draait windows. Exchange server is vast niet gratis... Zit Exchange Server ook standaard ergens bij? Bij voorbeeld: Win XP pro of NT4 server?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

LoL nee exchange server zit niet ergens standaard bij :D, Maar daar kan je dit zo gaan doen. Als je de mailbox naar een netwerk schijf laat verwijzen weet ik niet of dit zonder fouten kan. Zou je gewoon is moeten proberen.

There is no art to find the minds construction in the face

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Muppet schreef op 28 augustus 2002 @ 12:29:
LoL nee exchange server zit niet ergens standaard bij :D, Maar daar kan je dit zo gaan doen. Als je de mailbox naar een netwerk schijf laat verwijzen weet ik niet of dit zonder fouten kan. Zou je gewoon is moeten proberen.
Zijn er geen goedkopere imap servers die hij kan gaan gebruiken, het is voor een bedrijf, die zullen toch echt wel iets over hebben voor een netwerk?

offtopic:
Ik zou die hub vervangen door een switch! :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom gelijk naar Xchange kijken ? |:(

En nee, die is niet gratis bijgeleverd hoor :)

Er zijn zat alternatieven die doen wat jij wilt....

MDaemon is mijn favo, maar voor zo weinig users vrees ik te duur.
ArgoSoft levert ook een redelijk goede (shareware)versie die mogelijkheden biedt.

En vergeet het maar om OE 's dbx files op een netwerkschijf te zetten, dat werkt niet... er zit een check ingecoded die op UNCpaden controleert.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

is maar 1 oplossing en dat is mail server te gebruiken je hebt daar verschillende programma's maar het beste om te gebruiken is microsoft exchange server (werkt het beste samen met outlook)

ik denk dat het ook met winroute pro kan dan heb je meteen een hoop in een en dat is wel handig (ga ik nu ff voor je nazoeken) als ik zo ff in me winroute pro kijk moet het wel lukken. (dit is een goedkope oplossing)

edit:
met winroute heb je dus alles in 1: dns server, proxy server, mail server, dhcp server, firewall enz

had niet goed gelezen je kan met winroute niet zien wat de ander gedaan heeft. daar heb je echt wat duurdere progs voor nodig (bijv exchange)

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 28-08-2002 14:36 . Reden: winroute nagetrokken ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
dreamer schreef op 28 augustus 2002 @ 13:24:
is maar 1 oplossing en dat is mail server te gebruiken je hebt daar verschillende programma's maar het beste om te gebruiken is microsoft exchange server (werkt het beste samen met outlook)

ik denk dat het ook met winroute pro kan dan heb je meteen een hoop in een en dat is wel handig (ga ik nu ff voor je nazoeken) als ik zo ff in me winroute pro kijk moet het wel lukken. (dit is een goedkope oplossing)

edit:
met winroute heb je dus alles in 1: dns server, proxy server, mail server, dhcp server, firewall enz
Ik dacht dan winroute alleen pop3 ondersteund, ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1