Ik ben net klaar met het instaleren van Gentoo, maar heb nog wat problemen met grub. Om te beginnen zal ik mijn situatie schetsen.
/dev/hda1 XP partitie
/dev/hda2 extended partitie
/dev/hdb2 Swap partitie
/dev/hdb5 Root
/dev/hdb6 boot partitie
Beide disken zijn gewoon IDE disken. Hdb is wel wat ouder namelijk 5400rpm en hda is een 7200rpm. Ik neem aan dat dit verder niets uitmaakt.
Het is de bedoeling dat grub in de MDB van hda komt te staan en dan vanuit grub gentoo en XP runnen
Aan het einde van de intalatie heb ik grub geinstaleerd en het volgende ingetyped:
Dit ging allemaal goed hij kon alles vinden etc.
Daarna heb ik de /boot/grub/menu.lst gemaakt. Die ziet er als volgt uit:
Na het rebooten krijg ik:
Volgens de Grub site is dit een unknow message. Ziet iemand wat ik hier fout doe want ik word langzamerhand
/dev/hda1 XP partitie
/dev/hda2 extended partitie
/dev/hdb2 Swap partitie
/dev/hdb5 Root
/dev/hdb6 boot partitie
Beide disken zijn gewoon IDE disken. Hdb is wel wat ouder namelijk 5400rpm en hda is een 7200rpm. Ik neem aan dat dit verder niets uitmaakt.
Het is de bedoeling dat grub in de MDB van hda komt te staan en dan vanuit grub gentoo en XP runnen
Aan het einde van de intalatie heb ik grub geinstaleerd en het volgende ingetyped:
code:
1
2
3
4
5
| root (hd1,5) /*Ik denk dat hier de fout zit,
maar als ik root (hd0,0) doe,
dan lukt het volgende commando
niet */
setup (hd0) /* Dit omdat die op hda moet komen lijkt me logish */ |
Dit ging allemaal goed hij kon alles vinden etc.
Daarna heb ik de /boot/grub/menu.lst gemaakt. Die ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| default 0 timeout 30 splashimage= hd(1,5)/boot/grub/splash.xpm.gz title=Gentoo Linux root (hd1,5) kernel /boot/bzImage root=dev/hdb5 title=Windoos XP root (hd0,0) chainloader +1 |
Na het rebooten krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
| GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... error 21 |
Volgens de Grub site is dit een unknow message. Ziet iemand wat ik hier fout doe want ik word langzamerhand
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 12:01 . Reden: Spelling ]