Toon posts:

coating op beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een 19" monitor zonder coating.

Uiterst mooi die coating maar zeker niet duurzaam, zeker als je kinderen rond heb lopen met vieze vingertjes, en ga me nu niet vertellen dat je ze moet leren er vanaf te laten blijven, want dan ben je zeker je eigen tijd vergeten.

Ach z'n coating is natuurlijk geen probleem, als je zeker weet dat je geen vingers, kwijl, en meer van dit soort narigheid op je beeldbuis krijg (meestal van directe familie *plus vrienden)
En omdat z’n coating veel gevoeliger is met schoonmaken dan glas, vooral het wrijven op een en de zelfde plek om hardnekkige vies-vuil-vet-spuugspetterstjes te verwijderen krijg je dus kleine krasjes die zeer irritant zijn, terwijl je op een beeldbuis zonder coating gewoon aardig kan soppen! zonder krasjes te krijgen.

Het gekke is namelijk dat ik hier niks over terug kan lezen, en bij een aankoop van een monitor van 500 euro waar twee kinderen om je heen lopen de dartelen , de verkoper je niet even verteld dat je beter/of een monitor kunt kopen ZONDER COATING !!!

Tuurlijk had ik beter kunnen weten bla bla, maar het feit is gewoon dat het je gebeurd.

Nu ben ik op zoek naar een andere monitor zonder coating, ik weet 100% dat LG en Philips GEEN coating gebruiken, zijn er nog meer kinder en familie vriendelijke monitoren???...

(een bijltje naast je monitor kan wellicht ook helpen!)

Wie heeft er suggesties?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Ik begrijp dat dit geen directe oplossing voor je probleem is, maar is er geen speciaal spul voor om het schoon te maken? Met glassex o.i.d. gaat het er idd snel af, maar er zou speciaal 'monitor-schoonmaak-spul' te koop moeten zijn, die dus ook een beetje vriendelijk omgaat met de coating. Het probleem is dat ik het alleen een keer ergens gelezen heb en dus niet weet waar ze het verkopen...

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00
Ik heb hier een al wat LG, en daar kan ik inderdaad flink op schrobben!

Verwijderd

Les 1: handen wassen voor je met de computer speelt
Les 2: handen wassen voor je met de computer speelt
Geloof mij, je kunt kinderen dit aan hun verstand brengen.
;) ...maar aan dit soort adviezen heb je vast geen behoefte, want dan komen er nog steeds vette vingers etc op je scherm. Ik gebruik om lenzen ed schoon te maken een soort zeemleren lapjes waarvan een kant ruwer is dan de andere. Eerst het ergste wegwerken met de ruwe kant, en dan perfectioneren met de zachte. Deze lenzen zijn ook gecoat en kosten duizenden euros per stuk dus een kras is fataal. Aan de andere kant zitten daar geen etensresten op :D

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

Sherlock

No Shit

Op het werk gebruiken we een soort foam van Compunett om beeldschermen schoon te maken, en ik moet zeggen dat het perfect werkt!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ok, wat d8 je van een plaat dubbelglas ervoor ofzow ???

Gewoon glas kan natuurlijk ook :)

Of zo'n ontspiegelscherm kan ook. Die zijn wel gemakkelijk schoon te maken.

Verwijderd

Volgens mij hebben iiyama's ook geen coating...

Begin niet te flamen dat ik er niets van af weet, en dat ik uit me nex lul... Maar ik heb hier een iiyama staan die net een maandje oud is, en die poets ik elke dag netjes met Glassex en een vaatwasdoekding. En ik zie nog geen krasje of vlekje erop...

:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:10:
Volgens mij hebben iiyama's ook geen coating...

Begin niet te flamen dat ik er niets van af weet, en dat ik uit me nex lul... Maar ik heb hier een iiyama staan die net een maandje oud is, en die poets ik elke dag netjes met Glassex en een vaatwasdoekding. En ik zie nog geen krasje of vlekje erop...

:D
Iiyama's hebben coating :o
hier stond een flame

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2002 21:23 ]

Verwijderd

Mijn Phillips heeft in elk geval wel een coating (geen problemen mee) Brillcleaner, kun j bij de opticien halen werkt echt perfect, alle vet er zo af, jammer dat hij op zolder heeft en het dus geen nut heeft tenzij je dat ieder 10 min nog een keer doet :)

Verwijderd

Topicstarter
:Y) lekker eten zo natuurlijk, maar nu de oplossing !? weggooien is ook wel zo wat.
Een monitor van 1.5 jaar oud Fl. 1200, - . wat heb ik nu maar gedaan ;

1. coating van het de beeldbuis afgepolijst met een schapenvacht schijf ,je kent ze wel om je wagen lekker op te poetsen.

2. Nou ik moet zeggen het resultaat valt niet tegen, alleen je heb natuurlijk gelijk weer reflectie van licht.

3. Kleuren moest ik wel color-temp wat zachter gezet! En eureka weer een machtig strak beeld B)

Tja beter dan weggooien of je mateloos irriteren iedere keer.

Verwijderd

Weet iemand of een Eizo F78 ook zo'n zachte coating heeft?

Eizo wellicht :?

Verwijderd

Topicstarter

Yes die heeft ook een coating (Super ErgoCoat)

http://www.eizo.co.jp/wel...ued/crt/f78/contents.html

Je kunt het voelen of er een coating op een scherm zit, bij normaal glas voel je Staties elektriciteit ,en bij een monitor met een coating voel je niets.
Wat je moet doen, is de monitor eerst uit zetten, aanzetten en met je vingers zachtjes over het beeldscherm gaan.

hij is wel erg mooi hoor die F78 !!!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:31
Hebben je kinderen dan geen eigen computer :P

Ps dat bijltje is idd wel makkelijk, maar krijg je daar geen spetters van :D

PC Specs

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56

Adm.Spock

Duik-Aap

Voorwassen met afwasmiddel, ontvetten met pure alcohol! (Synt.Thinner werkt ook maar om nou iedere keer je monitor te ontkoppelen en 'm in de achtertuin te ontvetten...... 8)7 )

En anders een lexaan (oid.) voorzetscherm bouwen. :Y)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Waarom je niet zo uhmm hoe heet dat... soort plastic dat je over de monitor doet kopen :?
Anywaayzz, die dingen zijn hooguit een paar euro en na het gebruik trek dat ding over je monitor heen.
Sim-pel :)

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56

Adm.Spock

Duik-Aap

O.D.Smolik schreef op 30 augustus 2002 @ 16:53:
Waarom je niet zo uhmm hoe heet dat... soort plastic dat je over de monitor doet kopen :?
Anywaayzz, die dingen zijn hooguit een paar euro en na het gebruik trek dat ding over je monitor heen.
Sim-pel :)
Huishoudfolie? 8)7

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik gebruik gewoon speciale schoonmaakspul voor monitoren van Fellowes. Dat tast coating niet aan (beetje paarsactig laag, dat reflectie van glas moet verminderen) en is snel weer vetvrij.

Verwijderd

dubbel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:29:

Yes die heeft ook een coating (Super ErgoCoat)

http://www.eizo.co.jp/wel...ued/crt/f78/contents.html

Je kunt het voelen of er een coating op een scherm zit, bij normaal glas voel je Staties elektriciteit ,en bij een monitor met een coating voel je niets.
Wat je moet doen, is de monitor eerst uit zetten, aanzetten en met je vingers zachtjes over het beeldscherm gaan.

hij is wel erg mooi hoor die F78 !!!
Bedankt, weer wat geleerd!

Ja is een erg fijne 21" monitor. Heb een 3 jaar oude gekocht voor 600 gulden. Kon ook een nieuwe el cheapo 17" kopen toen voor dat geld! :+ Nieuw heeft deze bak rond de 4000! gekost....

Ben er erg blij mee: draai 1600x1200@85Hhz, perfect beeld :)

Enige nadelenl: hij heeft actieve koeling om de 195W verbruik af te voeren, dit geeft een beetje extra geluid en hij is niet helemaal vlak.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik had ooit een IBM g70 gekregen , daar was de coating beschadigd van, waren dus vlekken, heb ik met een polijst machine er toen helemaal af gehaald( die coating laag), toen zag het er wel weer goed uit, maar de kleuren waren toch iets vertekend helaas, en het is ook tegen inschijnende lichten dus als er licht op scheen zag je het ook idd slechter dan als normaal :)

Verwijderd

gewoon een wc papiertje pakken,beetje vochtig maken met warm water en de stof eraf halen,en met een droog wc papiertje weer droog maken,tot nu toe geen problemen
Pagina: 1