[beta-max] sony stopt met productie

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eind dit jaar zal Sony de productie van Betamax-videorecorders volledig beëindigen. Sony verklaart dat de vraag naar het 27 jaar oude product dramatisch gedaald.

Met de Betamax videorecorder verloor Sony begin jaren tachtig al de strijd op de videorecordermarkt. Het VHS-type van de concurrenten bleek veel gewilder. De buitenlandse Betamax-productie werd toen stilgelegd.

Het afgelopen jaar werden in Japan zelf nog slechts 2800 apparaten gemaakt. In totaal zijn wereldwijd zo'n 18 miljoen Betamax-videorecorders verkocht.

ik was ook aan het zoeken naar een plaatje.
en meer info maar kan niks vinden.

heb zelf nog een vivi2000 vcr werkt nog zeer goed beter nog dan de meeste vhs dingen van nu

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Op Fok! staat hier ook wat over: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21765

Je plaatje doet het trouwens niet :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Damn, wist niet eens dat ze uberhaupt nog gemaakt werden :o

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hehehe, ik ook niet. Maar ookal was betamax dan kwalitatief veel beter als VHS, 1 voordeel had VHS tenminste wel! Het was gewoon veel goedkoper, en leg dat de gemiddelde klant maar eens uit...... :P

Verwijderd

Ik dacht eigenlijk dat ze daar al jaren geleden mee gestopt waren...
maar idd, de grote massa kiest nooit voor het beste systeem maar voor het goedkoopste/ meest ge-markete... net zoals bij computers :(

Verwijderd

Zover ik weet was beta-max toch van Philips. Sterker nog bijna alle technologische hoogstandjes zijn van Philips

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:33:
Zover ik weet was beta-max toch van Philips. Sterker nog bijna alle technologische hoogstandjes zijn van Philips
Ja, net zoals de CD-i :)

Verwijderd

Nee, video2000 is van Philips

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb van het weekend nog onze betamax gerepareerd.. ik heb een tandwieltje uit plastic zitten snijden! ik ging er vanuit dat er geen onderdelen meer voor te verkrijgen waren eigenlijk..

hij ratelt nu wel als ik de video erin doe dus ik hoop dat ie het lang genoeg doet om al mijn betamax jeugdvideo's over te zetten op cd of vhs.. daarna mag hij overlijden :'(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de videobanden oorlog net gemist, maar heb wel de VC2000 van Phlips gezien, erg vaag ding. Ben iig blij dat VHS het van VC2000 heeft gewonnen, irritante banden zijn die van VC2000.

Hoe zien die betamax banden er eigelijk uit :?

C:\>_

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.palsite.info/talign.gifAfbeeldingslocatie: http://www.palsite.info/tcurrent.gif

we hadden er veel van zulke
gaat trouwens erg goed met google altijd hoor, dat soort vragen :)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Wij hebben nog een Betamax :) Leuk ding hoor, alleen jammer dat hij de dood nabij is (problemen met het inladen en uitspugen van bandjes ;( )

Me pa is niet van plan hem te laten maken, aangezien wij ook een VHS hebben word de Betamax vervangen door een DVD-speler (ik vraag me af hoe lang dat duurt, het zijn taaie beesjes die Betamaxjes, we hebben m al 19 jaar :) )

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Het voordeel van VC2000 was dat je ze aan twee kanten kon voelspoelen, dus ik vind het wel jammer dat VHS het gewonnen heeft van VC2000, dat overigens van Philips was.

Je kan hier beter niets zetten....

• gp500
  • Niet online
vivi 2000 is dat van piliphs toch, zo'n 1 hebben wij.
kun je mooi aan 2 kanten van de band opnemen.
hoppa 8 uur op 1 band :) .

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb vandaag mijn VCC2000 verkocht voor €80,-
Hij kwam uit 1983.

VCC is superieur aan VHS. Mijn videorecorder kon 16 uur op een band opnemen met stereo geluid. Hij had ook al een scart connector. Kon in 4 verschillende snelheden vooruit en 3 verschillende snelheden achteruit spoelen. Verder heeft VCC2000 ittt de oudere VHS recorders een perfect stilstaand beeld.

Dat betamax verhaal is jammer. Met name bij de omroepen wordt er nog veel digitale Beta en Umatic gebruikt.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Kirpeknots schreef op 28 augustus 2002 @ 17:29:
Ik heb vandaag mijn VCC2000 verkocht voor €80,-
Hij kwam uit 1983.

VCC is superieur aan VHS. Mijn videorecorder kon 16 uur op een band opnemen met stereo geluid. Hij had ook al een scart connector. Kon in 4 verschillende snelheden vooruit en 3 verschillende snelheden achteruit spoelen. Verder heeft VCC2000 ittt de oudere VHS recorders een perfect stilstaand beeld.

Dat betamax verhaal is jammer. Met name bij de omroepen wordt er nog veel digitale Beta en Umatic gebruikt.
1983 is een mooi jaar _/-\o_ :Y)

mijn opa had zo een ding.. wel gaaf hoor.. die vcc dingen waren ook niet slecht.. best wel zeer ok! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gp500
  • Niet online
jah op die vivi200 van ons zaten al 2 scarts voor het door lussen en allemaal andere functies.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het enige dat ik heb is 1 Betamax videoband die mijn ouders bewaard hebben, maar ik heb geen idee wa erop staat.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Beta is volgens mij vooral in de VS en Japan veel bij omroepen gebruikt... vandaar dat het nog steeds gemaakt werd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• gp500
  • Niet online
die banden zullen nog wel gemaakt worden, zal ook wel een tijds duur voor staan 40 jaar ofzo.

moet ook maar eens opzoek naar wat vivi2000 banden

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ehh, wat is een betamax?? Is dat hetzelfde als VHS? Ik ken alleen videorecorder, thats it.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Wij hadden een Sony maar die stond lonely op zolder en hebben we dus bij het grofvuil gegooid :P

Verwijderd

deed het trouwens nog wel :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

PERMBAN!

vandalist!! :(

Verwijderd

ReseT schreef op 28 augustus 2002 @ 21:02:
Ehh, wat is een betamax?? Is dat hetzelfde als VHS? Ik ken alleen videorecorder, thats it.
code:
1
Geboortedatum Tuesday 15 January 1985

[oudemanmodus]
Da's van voor jouw tijd mien jong :P

't is dus een standaard in videobanden, net als VHS en Video2000. Alleen is VHS het meest succesvol geworden en zijn de andere twee systemen nauwelijks nog in gebruik.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Betacam wordt nog steeds gemaakt hoor. Sony is vooralsnog niet van plan daarmee te stoppen.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:38

dodo79

witte dikke tonnie

s_roubos schreef op 28 augustus 2002 @ 19:51:
Beta is volgens mij vooral in de VS en Japan veel bij omroepen gebruikt... vandaar dat het nog steeds gemaakt werd.
ehhhh, helaas ook in nederland wordt de betamax banden nog veel gebruikt.
in de broadcast wereld is het zelf een standaard!!
je hebt ze zelfs in verschillende variaties, dit zijn:

betacam sp (analoog)
betacam sx (analoog)
digital betacam (digitaal, maar dat hadden jullie al begrepen denk ik)
mpg/imx. (mpeg compressie)

daar komt nog eens bij dat de banden ook nog in 2 maten 2 krijgen zijn.
Uiteraard het bekende formaat, en nog 1 die 2x zo breed is. (helaas geen pic)
dit alles op de oude vertrouwde beta banden :)
Dus beta is alles , behalve verouderd

Sony verkoopt dit soort camera's/vtr's nog steeds nieuw!

omdat het kan!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Wij hadden nog HEEL lang betamax videorecorders in huis. Waarom? Kwaliteit! Vergeleken met onze betamax waren die VHS dingen echt droef... tjah, ondertussen hebben die toestellen de geest gegeven en die beta banden werden er ook niet echt goedkoper op, dus hebben we ze uiteindelijk maar vervangen met een degelijke SVHS recorder... maar 't is toch jammer.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Pagina: 1