Toon posts:

VCore lager zetten dan 1.75V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een TB1400 en zou eens willen weten hoe ik m'n VCore lager kan zetten dan 1.75Volt... moet ik dan een andere bios flashen of kan het allemaal veel simpeler ik heb al de search gebruikt maar kon niks vinden over de VCore van de TB1400

Specs

Asus A7A 266
TB1400
512SDRam
Elsa Erozor X
400 watt voeding (merk weet ik zo niet)

Weet iemand hoe de VCore omlaag kan? in de bios gaat hij niet lager dan 1.75V.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Kun je dat niet op het mobo zelf dmv jumpers? Maar waarom zou je dit eigenlijk willen?

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

Topicstarter
gewoon intresse :) wil eens kijke wat het effect daarvan is :P mischien cpu wat koeler?

Verwijderd

Er is voor je mobo nog geen bios uit wat de 2200+ ondersteund. Deze AMD thoroughbred behoeft namelijk een lagere vcore. Zodra er een bios is wat deze processor ondersteund zou je je bios kunnen flashen en een lagere vcore kunnen uitproberen.

Zie: http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:33:
Er is voor je mobo nog geen bios uit wat de 2200+ ondersteund. Deze AMD thoroughbred behoeft namelijk een lagere vcore. Zodra er een bios is wat deze processor ondersteund zou je je bios kunnen flashen en een lagere vcore kunnen uitproberen.

Zie: http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp
Waar heb jij et nou over :? :?
Zit jij niet in de verkeerde topic? Hij heeft toch een TB1400?
Of snap ik het nou nie helemaal, anders hou ik me :X

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

Topicstarter
mischien dat hij het over me mobo heeft.. het heeft denk ik ook te maken met me mobo en niet alleen met de cpu... er kan max ook zoiets van 2200mhz dacht ik...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een TB1333@1400 draaien op 1,725 (scheelt een graad of 5/6)
Gewoon in bios veranderd, net als de mp/fsb (10×140)

edit:
Dus hij draait overgeklokt met een lagere VCore, bedenk ik me nu!
:)

Verwijderd

Waar ik het over heb?

Erikv1983 heeft een A7A266 moederbord. Dit moederbord is gemaakt voor socket A processoren als de AMD Duron, Athlon en de Athlon XP.

Deze werken allen met een vcore van 1.75v of hoger. Dat zijn de specs van de cpu en Asus heeft daarvoor moederborden gemaakt.

De meeste socket A moederborden hebben dan ook een vcore van minimaal 1.75v.

Echter nu komt het: Er is een nieuwere AMD Athlon XP uit; de 2200+ thoroughbred. Deze heeft een kleinere core en heeft minder volt nodig dan de oudere (<2200+).

Om het mogelijk te maken deze processor in de "oudere" moederborden als de A7A266 of de mijne de A7V266 brengt Asus bios updates uit. In principe kan je deze processor er gewoon in stoppen, maar dan loopt deze op een te hoge vcore.
De bios updates maken het dan ook mogelijk om een lagere vcore in te stellen. Ik dacht iig 1.65v.

Conclusie: de topicstarter wil zijn vcore verlagen. Dit laat het mobo niet toe. Pas zodra er een bios is voor de A7A266 die de 2200+ ondersteund kan de topicstarter deze flashen en zijn vcore lager zetten.

Snappie ?? })

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 13:26 . Reden: typo's ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb op mijn PIII ook mijn Vcore verlaagd van 1.65? naar 1.5 (maakt zelfs met 20% overklokken) niets uit, behalve dat het beestje natuurlijk koeler blijft.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een AMD TBIRD 1400@1400 (kt7a-raid abit bordje)
Heb mijn vcore verlaagd naar V1.475.
Lager kan bij mij echt niet want dan krijg ik een blauw scherm in windows bij het opstarten.

Vcore 1.775
stressed cpu 53 graden

Vcore 1.475
stressed cpu 44 graden :*)

Verwijderd

o ja ik kan mijn vcore gewoon in de bios verlagen...(maakt niet uit welke bios)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik snapte wel wat je bedoelde hoor... :>
Probleem is alleen dat zelfs met een BIOS voor een TBred, dat BIOS toch een "oude" Athlon zal herkennen en voltages zal aanbieden voor die CPU.

Het BIOS "vraagt" immers aan de CPU welk voltage hij nodig heeft en dat krijg je te zien. Het is meestal zo dat het default voltage wordt aangeboden en een paar stapjes hoger, omdat men ervan uitgaat dat lagere voltages als nominaal niet zinvol zijn.....
Scheelt ook weer een hoop gezeik van usertjes die niet weten waar ze mee bezig zijn en per abuis een te laag voltage instellen...

Het kan ook anders, zie het geval van firefox2002.

Ik heb zelf nog een BP6 draaien, waar ik ook gewoon het voltage kan verlagen naar 1.4 volt, terwijl de BP6 geen CPU's ondersteunt met een voltage lager dan 2 volt.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Hmmm bij mijn mobo (a7v266-e) kan ik gewoon lagere vcore's kiezen. Zo kan ik mijn 1600+ op 1.675 volt zetten. Ik heb daarvoor wel mijn bios moeten flashen met een bios dat de 2200+ ondersteunde.

En anders kan je altijd met jumpers aan de slag gaan om een vcore te forceren. Uit ervaring weet ik dat als je niet je manual volgt en de jumpers er gewoon anders op zet, dat je dan een andere vcore kan krijgen. Beetje experimenteren, maar lukt wel. Mijn mobo kan ik ook op 1.5v laten lopen hiermee.

Ligt aan het mobo dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:24:
Waar ik het over heb?

Erikv1983 heeft een A7A266 moederbord. Dit moederbord is gemaakt voor socket A processoren als de AMD Duron, Athlon en de Athlon XP.

Deze werken allen met een vcore van 1.75v of hoger. Dat zijn de specs van de cpu en Asus heeft daarvoor moederborden gemaakt.

De meeste socket A moederborden hebben dan ook een vcore van minimaal 1.75v.

Echter nu komt het: Er is een nieuwere AMD Athlon XP uit; de 2200+ thoroughbred. Deze heeft een kleinere core en heeft minder volt nodig dan de oudere (<2200+).

Om het mogelijk te maken deze processor in de "oudere" moederborden als de A7A266 of de mijne de A7V266 brengt Asus bios updates uit. In principe kan je deze processor er gewoon in stoppen, maar dan loopt deze op een te hoge vcore.
De bios updates maken het dan ook mogelijk om een lagere vcore in te stellen. Ik dacht iig 1.65v.

Conclusie: de topicstarter wil zijn vcore verlagen. Dit laat het mobo niet toe. Pas zodra er een bios is voor de A7A266 die de 2200+ ondersteund kan de topicstarter deze flashen en zijn vcore lager zetten.

Snappie ?? })
goede uitleg :) thx
Pagina: 1