Toon posts:

Javascript functie ergens in je HTML uitvoeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze functie ergens in HTML code laden:

copyValue(formulier)
{
"" + iView.document.body.innerHTML + "" = formulier.elements.omschrijving.value;
}

Hoe kan ik deze dan aanroepen vanuit mijn HTML?

Verwijderd

onChange, onload, onclick, onsubmit etc. gbruiken

Verwijderd

ermz. wanneer moet hij aangeroepen worden?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem ergens in mijn formulier aanroepen. Het gaat om een wijzig mogelijkheid middels een rich text java script. Ik haal dus de info uit mijn database en lees die in in mijn textarea.

Ik heb hier dan nog alle lelijke HTML tags instaan zoals <b> etc. Daarom wil ik deze info middels

copyValue(formulier)
{
"" + iView.document.body.innerHTML + "" = formulier.elements.omschrijving.value;
}

in een iFrame zetten, zodat ik gewoon de letters bold zie enzo, zonder de tags.

Dit zou dus hier ergens moeten:

<textarea name="omschrijving" style="DISPLAY: none" cols="50" rows="18" class="formulier_veld" tabindex="3"><?php echo $omschrijving?></textarea>

<iframe id="iView" style="WIDTH: 585px; HEIGHT: 300px"></iframe></p></td>

Ik kan in de body wel onload=copyValue() doen, maar ik heb daar al wat anders staan wat ik nodig heb, of kan ik iets van onload=init()&&copyValue() doen?

Verwijderd

Op deze manier kan het wel: onload = "init(); copyValue()"

Verwijderd

Topicstarter
ok dat gaat volgens mij goed. Ik krijg de data goed binnen in de textarea, alleen laat hij hem niet in het Iframe zien. Ik gebruik de volgende code:

copyValue(formulier)
{
}

iView is de id van het Iframe dat hij moet gebruiken en omschrijving is de naam van de textarea waar netjes alle tekst staat met al die tags.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Wat dacht je van document.all.iView.innerHTML = formulier.elements.omschrijving.value
Maar, ik zou dan van de iView een div maken.
IFRAME is helemaal niet nodig, want in een IFRAME laad je (ikke tenminste) een ander bestand, en geen andere tekst.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik doe nu:

function copyValue(formulier)
{
document.all.iView.innerHTML = formulier.elements.omschrijving.value;
}

deze roep ik in de body aan met onload.

Hij laad netjes de text in de textarea, maar gooit het niet in het iFrame. Als een iframe niet nodig is, hoe kan ik het dan anders oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb het idee dat hij de functie niet uitvoerd, aangezien ik geen alert meldingen krijg.:

Ik roep hem als volgt aan:
PHP:
1
<body background="afb/kleur_achtergrond.jpg" topmargin="0" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" onLoad="Init() onLoad="copyValue(formulier)">

Functie ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
function copyValue(formulier)
{
    alert("Voor copy");
    document.all.iView.innerHTML = formulier.elements.omschrijving.value;
    alert("Na Copy");
}

Zou toch goed moeten gaan lijkt me. Wie ziet wat ik fout doe?

p.s. het is geen php, maar dit maakt het iets duidelijker.

Verwijderd

onLoad="Init(); copyValue(formulier)"

je bent in iedergeval de ; vergeten tussen de twee aanroepen en je mag maar een keer onload gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
jep die fout heb ik nu inmiddels gewijzigd. Bedankt. Nog steeds roept hij de functie niet aan. Ook kan ik mijn cursor niet in het Iframe plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Het niet aanroepen van de functie lag aan wat ik meegaf. Schijnbaar was formulier niet goed.

Ik haal de tekst uit de database en stop het in $omschrijving. Hoe kan ik deze dan aan het javascript doorgeven?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12 21:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

gewoon echo-en op de juiste plaats :?

PHP:
1
2
3
<script type="text/javascript">
var omschrijving = '<? =$omschrijving ?>';
</script>

of begrijp ik je niet :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:40:
Ik haal de tekst uit de database en stop het in $omschrijving. Hoe kan ik deze dan aan het javascript doorgeven?
Wat voor database? XML?
Zoja, hoe haal je de tekst op? Met DOM of met XSLT?

$omschrijving ziet eruit als een XSLT variable. Klopt dat?
Waarom zet je 'm niet gelijk in JavaScript?

Probeer 's wat meer uit te leggen over je gang van zaken.
Ik denk dat ik je wel kan helpen, omdat ik zelf ook bezig ben om een database-verhaal te bouwen.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal even duidelijk proberen uit te leggen wat er gebeurd:

Ik heb een website gemaakt waarop mensen nieuws kunnen posten. Omdat ik niet wilde dat de mensen met HTML tags moesten werken heb ik met Javascript een iFrame gemaakt waarin de mensen kunnen typen. Hierboven zitten dan knoppen voor bold, italic, etc.

Zodra het formulier gesubmit wordt, dan wordt de inhoud van het iFrame in een hidden textarea gekopieerd en door een een PHP/MySQL query in een database gezet.

Nu is het probleem het volgende. Mensen moeten namelijk ook die berichtjes later kunnen wijzigen.

Daarom moet de informatie van het desbetreffende bericht uit de database gehaald worden, met PHP. Deze wordt in een PHP variabele $omschrijving gestopt en geechood in een hidden textarea. Als ik deze niet hidden maak dan zie ik ook alle tags e.d.

Deze waarden moeten nu alleen nog naar het iFrame gekopieerd worden, zodat ze daarin gewijzigd kunnen worden, zonder dat de mensen de tags zien etc. Dat is het enige wat nog moet gebeuren.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
aha... concrete vraag is dus: "Hoe maak ik van een PHP variabele een JavaScript variabele?"

Ik heb niet zo goed een beeld van wat je met PHP kan, maar volgens mij kan je daar HTML-files mee fabriceren. Kan je dat dan niet zo doen dat je de $omschrijving omzet in 'harde' code in een HTML file, wat de src van de iFrame is? (Shit, hoe leg ik dat makkelijk uit :?)

Met andere woorden: je maakt in PHP de source van je iFrame en zet dan $omschrijving om in de 'value' van je textarea....

(Aaaah! Nerd Speak Alert!) B) B) B)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1