Toon posts:

[Asus AGP V6600 Deluxe]Heel veel lawaai :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus AGP V6600 Deluxe (NVidia Geforce 256 met 32MB SDR RAM)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/divxmovie/tmp/asus_1.jpg

met de volgende fan:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/divxmovie/tmp/asus_2.jpg

Nou maakt die fan opeens ontzettend veel herrie. Ik heb alle stofdeeltjes verwijderd. Een paar keer de fan een beetje bijgesteld, maar de herrie wordt er niet minder om. Het lijkt erop dat mijn fan stuk is, mijn vraag:

Kan ik zomaar een nieuwe fan kopen voor deze kaart, of hoe moet ik dit anders oplossen?

edit:
meer info over de kaart toegevoegd

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Een blue orb past helaas net niet op dat ding... (tenzij je het plakt, maar dat plak spul heeft me al een doorgefikte V6800 opgelevert).
Wat je kan proberen is om een fannetje te vinden wat precies onder (en om) het ijzeren beugeltje past.
Da's een 4 cm fannetje als ik het goed heb.

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 28 augustus 2002 @ 11:11:
Een blue orb past helaas net niet op dat ding... (tenzij je het plakt, maar dat plak spul heeft me al een doorgefikte V6800 opgelevert).
Wat je kan proberen is om een fannetje te vinden wat precies onder (en om) het ijzeren beugeltje past.
Da's een 4 cm fannetje als ik het goed heb.
Waar vind ik zo'n fannetje?

Verwijderd

Heb zelf ook een asus 6800 deluxe en ook bij mij begon die fan naar verloop van tijd een
pokke herrie te maken. Heb hem eraf gesloopt en een koelribje+mobofan erop gezet.
Draait nu prima stil en koelt ook nog beter dan dat standaard fannetje van asus.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik wil er best een nieuwe fan opzetten. Heb hier helaas *nul* ervaring mee, dus ik hoop dat mij iemand ff advies kan geven welke fan ik dan moet kopen. Hij hoeft zijn werk niet super goed te doen, het moet gewoon functioneren that's all!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk even naar de computer/elektronica winkel op de hoek gaan en vragen om
een koelribje en een nieuwe fan (4cm). Het koelribje in het midden even veilen zodat het ijzeren beugeltje erop past en daarna met 4 schroefjes de fan op het koeltibje schroeven en......voila een asus v6600 die goed koelt en niet te warm wordt.

ps. gebruik het kabeltje van de asus koeler en soldeer deze aan de nieuwe zodat je deze weer netjes op de kaart kan aansluiten.
(geen soldeer ervaring ? Dan druk je hem op het moederbord)

Jemig wat een verhaal het is nu tijd voor een lekker :7 glaasje prik

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgensmij maakt die fan niet zo veel uit voor die kaart. Ik heb een TNT2 gehad met dezelfde fan erop, maar die hielp niks dus heb ik hem maar uitgezet.
Als in de buurt een pc-dumpdag (discount :? :P) is moet je daar ff kijken, meestal hebben ze bakken vol.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

die asus fannetjes maken na verloop van tijd veel lawaai. Heb er al veel problemen meegehad niet alleen thuis maar ook op het werk. heb er zeker al 20 vervangen.

Verwijderd

Een beetje syliconenspray op de as van je fan spuiten wil wel eens helpen tegen lawaai, waarschijnlijk moet je dan eerst het stikkertje gedeeltelijk verwijderen.

Overtollige goed verwijderen met een papiertje.

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op 28 augustus 2002 @ 21:52:
die asus fannetjes maken na verloop van tijd veel lawaai. Heb er al veel problemen meegehad niet alleen thuis maar ook op het werk. heb er zeker al 20 vervangen.
Hoe, Waarmee heb je ze vervangen? Ik heb nu al twee mailtjes van computershops dat Asus fans niet los te verkrijgen zijn namelijk!

Een soldeer en vijl optie is voor mij minder interessant (beetje twee linkse handen helaas...) Graag dus een beetje een oplossing die in één keer werkt!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

je kunt gewoon een blue-orb nemen en dan met die plakstrip er op plakken.. of gewoon die klik pinnetjes eruit halen (want die staan te ver uit elkaar voor die g256) en dan vastmaken op tai-rips, want die zijn iets flexiebeler.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Dond3r schreef op 29 augustus 2002 @ 11:12:
je kunt gewoon een blue-orb nemen en dan met die plakstrip er op plakken.. of gewoon die klik pinnetjes eruit halen (want die staan te ver uit elkaar voor die g256) en dan vastmaken op tai-rips, want die zijn iets flexiebeler.
'die plakstrip' welke plakstrip

op zich zit ik eraan te denken om dus die blueorb erop te zetten, maar dan hoop ik dat iemand het mij iets exacter kan uitleggen!

wie weet word ik wel enorm geïnteresseerd in overclocking, cooling en casemodding haha
Pagina: 1