Ik heb onderstaand script (heb hem iets aangepast)
Hier geeft hij het woord "kees" weer bij de echo.
Ik log in via een form, met als loginnaam kees en pass ook kees.
Er wordt gekeken bij de database check of hij voorkomt, zo ja moet hij de sessie variabelen vullen.
Aangezien ik met variabele variabelen werk wordt het ietsiepietsie moeilijker.
wat wel werkt is het volgende:
hier geeft die netjes "1" weer bij de echo.
Wat doe ik fout?, iemand suggesties?
[edit]
wat hij moet doen is de sessievariable vullen (in dit geval $TEST[id] met de waarde 1 en $TEST[login] de waarde "kees") oftewel ($$sessiename[id] met de waarde 1 krijgen en $$sessiename[login] de waarde "kees")
ps: waardes haalt hij juist uit de database.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $sessiename = "TEST"; // DATABASE CHECK. // uitkomst: loginnaam = kees & id = 1 session_start("$sessiename"); session_register("$sessiename"); $$sessiename["id"] = "$row[id]"; $$sessiename["login"] = "$row[loginnaam]"; $login_cmd_check = 1; echo $$sessiename[id]; |
Hier geeft hij het woord "kees" weer bij de echo.
Ik log in via een form, met als loginnaam kees en pass ook kees.
Er wordt gekeken bij de database check of hij voorkomt, zo ja moet hij de sessie variabelen vullen.
Aangezien ik met variabele variabelen werk wordt het ietsiepietsie moeilijker.
wat wel werkt is het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $sessiename = "TEST"; // DATABASE CHECK. // uitkomst: loginnaam = kees & id = 1 session_start("TEST"); session_register("TEST"); $TEST["id"] = "$row[id]"; $TEST["login"] = "$row[loginnaam]"; $login_cmd_check = 1; echo $TEST[id]; |
hier geeft die netjes "1" weer bij de echo.
Wat doe ik fout?, iemand suggesties?
[edit]
wat hij moet doen is de sessievariable vullen (in dit geval $TEST[id] met de waarde 1 en $TEST[login] de waarde "kees") oftewel ($$sessiename[id] met de waarde 1 krijgen en $$sessiename[login] de waarde "kees")
ps: waardes haalt hij juist uit de database.