Toon posts:

cd lade na openen spontaan dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het openen van m'n cd(dvd) rom lade gaat ie uit zichzelf weer dicht :?
Dit doet ie een keer of drie en dan blijft ie wel open staan zodat ik er eindelijk
een cd in kan proppen.
Dit is mucho vervelend want als je er niet op verdacht bent wil je de cd int begin al
neerleggen waardoor ie hem half kan meenemen :X

wie heeft de oplossing?

Thnx

Verwijderd

wat voor merk dvd speler is het als ik vragen mag?? Ik was laast bij een kennis en die deed dat ook al was best vervelendt :(

Verwijderd

Topicstarter
Creative , maar hij heeft dit nog nooit gedaan nmlk. Heeft het iets met Xp te maken?
Maar zelfs dat geloof ik niet zo want 'k heb Xp al tijdje en hij doet dit nog maar net , dus teen of tander heeft iets ingesteld of zo dat ie dat doet , maar wist ik maar wat , dan draaide ik dat trug dus.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Misschien zijn er nog firmware updates die je probleem kunnen verhelpen?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb ik ook gehad, die van mij ging continu open en dicht, is waarschijnlijk een mechanische fout, heb je nog garantie? Zo ja, terugbrengen, oh ja, hang em eerst nog eens in een andere bak... anders een nieuwe halen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Maybee, maar wrom nu ineens, zou je toch denken dat een update niet nodig is, heeft immers goed gedaan.Moet een instelling zijn ergens .OID

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, dat dacht ik dus ook... niet dus. Ik zat zelf dus eerst de denken dat ik gehacked was, was het ook niet, na de Inet kabel uit het modem geplukt te hebben en een nieuwe installatie XP en een volledige virusscan met nieuwste definities, leverde allemaal niks op. En idd van controller gewisseld, 3 ide kabels geprobeerd ata en niet ata. :( dus maar een nieuwe gehaald...

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
'K denk dat het met het voelertje van de lade te maken heeft, wil eens kijken of de lade met uitschuiven er een tik tegen aangeeft waardoor hij "denkt"dat ie een tik krijgt en weer naar binnen gaat.
Dat moet het wel zijn , geef maar een een tikje tegen een openstaande lade , die sluit zich.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

lijkt me erg stug, maar het valt te proberen. Ik weet niet wat dit allemaal is, maar ik weet wel dat Creative bij mij steeds lager op de kwaliteits ladder komt te staan. Volgende keer koop ik een Aopen DVD speler ofsow... nou jah, dat zal dan een Plextor DVD brander worden, maar ik moet dan eerst weer stufi krijgen... (beetje offtopic :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ha , kweet pas zeker na meerdere male pc uit en aan , maar k denk dat het is opgelost .Indien zo , dan is dat inderdaad die "voeler"geweest , hij blijft nu open staan.
Doet nu wat ie doen moet, Thnx voor jullie reply's.
Zo leren we iedere keer weer wat ;-)

See ya

Verwijderd

Je hebt de cd speler zeker altijd met de hand dichtgedrukt ipv met het knopje hè? Dat had ik ook gedaan met mijn Toshiba en daardoor wordt het meganisme steeds soepeler, waardoor ie bij het opengaan niet meer afremd. Hierdoor krijgt ie zoeen grote klap dat ie een stukje terugveert. De speler denkt dan dat ie weer dicht moet, dus trekt hij de lade weer naar binnen. Ik houd nu altijd de lade vast als ie bijna open is, waardoor ie niet terugveert.

Moraal van het verhaal: sluit de speler met het knoppie :P

Verwijderd

Sommige spelers hebben knoppen waarvan de gevoeligheid erg hoog kan liggen. Als je de knop dan net-even-te-lang indrukt ziet hij dat als 2x en gaat dus weer dicht. Probeer eens een heel korte klik... ;)

verder:

Garantie? : terugsturen

Geen garantie: Knopje loshalen (als dat mogleijk is) en hem wat "losser" proberen vast te monteren (met tussenruimte)

Verwijderd

Als ie het hiervoor niet heeft gedaan, ken je eens proberen om met systeem herstel van windows xp je computer een paar dagen terug te zetten. Op de datum toen ie dat niet deed.
Pagina: 1