[Perl/Oracle/IIS]Oracle connection pool onder Perl?

Pagina: 1
Acties:

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:19
Ik ben bezig een applicatie te schrijven in Perl, die data gebruikt uit/wijzigt op een Oracle database. Op zich werkt alles perfect (nou ja, erg goed :)), maar het maken van een connectie gaat nogal (understatement) langzaam.

Is het mogelijk om in Perl (ik gebruik hier ActivePerl) een soort van connection-pool te maken? Zodat er dus per dag maar enkele connecties gemaakt hoeven te worden en dat alle requests daar gebruik van maken?

Oh ja: alles draait dus op IIS (IIS3... Erg laag, I know)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou een apart Perl servertje kunnen maken die de connecties onderhoudt en waar jouw programma als client mee connect. Gewoon een socket connectie dus.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kan je geen persistent connecties met Oracle maken die door de oracle-client-software in leven gehouden worden?

Verwijderd

met mod_perl kun je persistent connection maken, maar dat is er zeker niet voor iis??

• PTBoy
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:48:
met mod_perl kun je persistent connection maken, maar dat is er zeker niet voor iis??
Nee, volgens mij alleen voor Apache...

• Ees
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 15:00

Ees

Kijk eens naar PerlEx::DBI
(Gegoogled, dus geen idee of/hoe het werkt. En PerlEx is niet gratis.)

• PTBoy
As stated: wij gebruiken ActivePerl.... Dus dat wordt ook nix. Bedankt voor het meehelpen (meedenken) overigens! :)

• Ees
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 15:00

Ees

:?
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn Perl-op-Windows kennis ongeveer reikt tot aan het einde van mijn neus, maar die link *gaat* toch naar ActivePerl?

PerlEx

(Geneer je overigens niet om mijn onwetendheid in dezen er eens flink in te wrijven. Ik begin nu gewoon nieuwsgierig te worden.)

Verwijderd

Je zou inderdaad zoals jaaap dat zegt een aparte server kunnen bouwen in Perl, bijvoorbeeld een SOAP server, deze laat je dan op een vrij port draaien, deze server zorgt dan voor de verbinding met je database. Vervolgens kun je met een SOAP call de benodigde informatie er uitvissen. Zorg er dan wel voor dat het servertje alleen lokaal draait.

• PTBoy
Ees schreef op 28 augustus 2002 @ 14:40:
:?
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn Perl-op-Windows kennis ongeveer reikt tot aan het einde van mijn neus, maar die link *gaat* toch naar ActivePerl?

PerlEx

(Geneer je overigens niet om mijn onwetendheid in dezen er eens flink in te wrijven. Ik begin nu gewoon nieuwsgierig te worden.)
Klopt, (had ik ff niet gezien). Maar perlEx is volgens mij niet gratis... :(
Pagina: 1