Haal NOOIT een spookrijder in !
kijk even in je bios wat je max FSB en multiplier is.
verder is het zo dat hij alleen 100FSB cpus standaard ondersteund, misschien dat dat nog wel te verhogen is met en biosflash.
verder is het zo dat hij alleen 100FSB cpus standaard ondersteund, misschien dat dat nog wel te verhogen is met en biosflash.
- de laatste bios heb ik erop staan.
- De FSB kan maximaal op 100Mhz en de multiplier gaat tot 5.5
maar hier trekt het bord zich vrij weinig van aan, omdat de multiplier nog op 3 staat (ik was te lui om die jumpers te verzetten toen ik de 2 450Mhz cpu's erin propte
) maar ze draaien wel op 450Mhz
Geen id eigenlijk of het verder iets uit zal maken, er moet wel meer dan 550Mhz op kunnen volgens mij...
- De FSB kan maximaal op 100Mhz en de multiplier gaat tot 5.5
maar hier trekt het bord zich vrij weinig van aan, omdat de multiplier nog op 3 staat (ik was te lui om die jumpers te verzetten toen ik de 2 450Mhz cpu's erin propte
Geen id eigenlijk of het verder iets uit zal maken, er moet wel meer dan 550Mhz op kunnen volgens mij...
De PentiumII en Pentium!!! zijn allemaal multiplier gelockt. Je kunt zoveel spelen met de multiplier als je wilt, maar de CPU trekt zich daar totaal niet aan en blijft stug op de vooraf ingebakken multiplier lopen 
Ze moeten zeker wel op dit BX plankje kunnen werken met een FSB van 100MHz. Misschien haal je met mazzel ook FSB@133, maar daar is dit plankje eigenlijk niet voor ontworpen.
Ze moeten zeker wel op dit BX plankje kunnen werken met een FSB van 100MHz. Misschien haal je met mazzel ook FSB@133, maar daar is dit plankje eigenlijk niet voor ontworpen.
nee inderdaad 
dacht al wel dat het zou kunnen, maar een beetje meer zekerheid is natuurlijk nooit weg
gaat toch om een kleine €350,-
ik heb het dan over deze cpu: Intel Pentium III 850E (FC-PGA, 100MHz, Tray) die zelf al op 100 Mhz loopt, geen id namelijk hoe deze plank zich gaat gedragen @ 133 Mhz fsb...
dacht al wel dat het zou kunnen, maar een beetje meer zekerheid is natuurlijk nooit weg
ik heb het dan over deze cpu: Intel Pentium III 850E (FC-PGA, 100MHz, Tray) die zelf al op 100 Mhz loopt, geen id namelijk hoe deze plank zich gaat gedragen @ 133 Mhz fsb...
Ik weet niet precies wat je voor die procs betaald, maar voor 152 Euro volgens de pricewatch koop je een Intel Pentium III 1200 (FC-PGA2, 256KB). Die kun je underclocken naar 900 Mhz, dan zit je op 100 Mhz FSB, dan zou je qua kloksnelheid iets snellere procs hebben, en je hebt dan een tualatin (je had toch al powerleap converters gekocht, dusZtaaB schreef op 28 augustus 2002 @ 22:24:
nee inderdaad
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Een Tualatin P3 met maar 256 kb cache draait niet dual.W3ird_N3rd schreef op 29 augustus 2002 @ 00:05:
[...]
Ik weet niet precies wat je voor die procs betaald, maar voor 152 Euro volgens de pricewatch koop je een Intel Pentium III 1200 (FC-PGA2, 256KB). Die kun je underclocken naar 900 Mhz, dan zit je op 100 Mhz FSB, dan zou je qua kloksnelheid iets snellere procs hebben, en je hebt dan een tualatin (je had toch al powerleap converters gekocht, dusof wou je niet de tualatin converters halen
). Dan kun je eventueel zonder de procs op te jagen proberen de FSB nog iets te verhogen, of, als je later nog eens een sneller bord koopt kunnen je cpu's meteen al een stuk sneller.
en het bord + kast + voeding + video kaart...
dump apparaatje @ work, ik hoefde eigenlijk alleen de huidige cpu's te regelen
dus een beetje geld mag er wel in. Het loopt wel perfect at the moment.
WinXP stable as a rock, en lekker vlot
ohja, de poweleaps heb ik nog niet...
dump apparaatje @ work, ik hoefde eigenlijk alleen de huidige cpu's te regelen
dus een beetje geld mag er wel in. Het loopt wel perfect at the moment.
WinXP stable as a rock, en lekker vlot
ohja, de poweleaps heb ik nog niet...
Niet? Moet je daar een 512 KB versie voor hebbenWhite Feather schreef op 29 augustus 2002 @ 00:11:
[...]
Een Tualatin P3 met maar 256 kb cache draait niet dual.
Als dat zo is : vergeet maar wat ik gezegd heb
hhm, waarschijnlijk kan ik via m'n werk ook wel aan 2 slot1 P3 733Mhz cpu's komen.
eerst die maar eens testen (werken @ 133Mhz FSB) kijken wat ie doet
en om er nu teveel geld aan uit te gaan geven...
het moet wel leuk blijven he
Ik denk dat 133 iets te hoog gegrepen is.. Als de BX het al pakt moet je vidkaart het ook nog pakken (AGP komt op 88 Mhz ipv 66 Mhz!). Let op dat je 1/4 pci divider krijgt, anders kun je er ook nog pci kaartjes mee verknallenZtaaB schreef op 29 augustus 2002 @ 00:41:
hhm, waarschijnlijk kan ik via m'n werk ook wel aan 2 slot1 P3 733Mhz cpu's komen.
Inderdaad. Intel heeft helaas de SMP capaciteiten in de 256K Tualatins uitgeschakeld. Sja, da's weer zo'n voorbeeld van marketing: de bijkans 2x duurdere 512K Tualatins pushen voor multiprocessing toepassingen
Indeed, gebruik in ieder geval een nVidia videokaart. Zelfs de gouwe ouwe TNT haalt makkelijk AGP@89MHz. Anders kun je nog altijd een PCI videokaart erin prikkenW3ird_N3rd schreef op 29 augustus 2002 @ 01:46:
Ik denk dat 133 iets te hoog gegrepen is.. Als de BX het al pakt moet je vidkaart het ook nog pakken (AGP komt op 88 Mhz ipv 66 Mhz!).
Had je hier nare ervaringen mee? Ik heb er iig nooit van gehoord.Let op dat je 1/4 pci divider krijgt, anders kun je er ook nog pci kaartjes mee verknallen
Ik heb zelf een GA-6bxds (met al jaren 2 C300A's op 450 erop), en 133 fsb gaat niet lukken, er zit alleen een jumper op om te kiezen tussen een fsb van 66, en 100.
Kijk ook eens naar welke revisie de plank heeft, en naar de laatste bios.
Kijk ook eens naar welke revisie de plank heeft, en naar de laatste bios.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Een tv-kaart waarbij ik soms nog denk "is dat nou...BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 07:46:
[...]
Had je hier nare ervaringen mee? Ik heb er iig nooit van gehoord.
En ik had eens van iemand gehoord die z'n tv-kaart er echt stuk mee had gemaakt.. Ik zou er in ieder geval een beetje mee oppassen..
Normaal zal het trouwens ook niet echt probs maken trouwens hoor, maar ik zou voorzichtig doen.
Pagina: 1